1
Vraag
2
Reacties
Janssenn

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

connectbox giga geen instellingen

beste, 

 

vandaag de nieuwe connectbox giga geïnstalleerd, Nu wil ik deze net zoals de vorige modem weer in bridge mode hebben.  Maar als ik via ip inlog op het modem dan kan ik helemaal niks doen of wijzigen.

 

Het modem staat op router status. Draadloos is uitgeschakeld.

Hoe kom ik wel bij de instellingen?Schermafbeelding 2022-02-18 om 14.05.50.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik bedoelde het IP-adres aan internet/WAN-zijde. Kun je het volgende eens proberen:

 

Zowel modem als router uitschakelen/stroomloos maken. Modem inschakelen en volledig laten opstarten, status-LED moet constant groen oplichten. Daarna router inschakelen en laten opstarten.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het lijkt er heel sterk op dat hij al in bridge staat, omdat alle instellingen niet meer zichtbaar zijn die in router modus wel zichtbaar zijn.

Als je oude modem in bridge stond, dan staat het vervangende modem ook altijd in bridge.

 

Haal hem eens 30 seconden van de stroom, mogelijk staat dan de internet status ook weer in bridge.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Indien het vorige modem al in bridge mode stond, dan neemt een nieuw modem deze configuratie in principe automatisch over. Gezien de ontbrekende instellingen lijkt het modem al in bridge mode te staan, maar het IP-adres en 'Router status' zijn daaraan tegenstrijdig.

 

Welk IP-adres ontvangt de eigen router wanneer deze verbonden is met het modem, intern (in subnet 192.168.178.0/24) of extern?

 

Bert was mij net voor. 🙂

Janssenn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dank voor jullie reactie. 

 

ik had idd gelezen dat de nieuwe modem ook automatisch in bridge zou moeten staan. 

maar idd. spreek de router status tegen. 

 

als ik de modem verbind met mijn eigen router. krijg ik geen internet verbinding. 

router ip is 192.168.1.1.  weet niet of je dat bedoelde?

 

ik heb de modem al een keer 30 seconden uit gehad. er verandert dan niks. 

heb toch sterk het vermoeden dat de modem niet in bridge staat. 

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik bedoelde het IP-adres aan internet/WAN-zijde. Kun je het volgende eens proberen:

 

Zowel modem als router uitschakelen/stroomloos maken. Modem inschakelen en volledig laten opstarten, status-LED moet constant groen oplichten. Daarna router inschakelen en laten opstarten.

YJB

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn modem staat ook in bridge mode, dus ik denk dat het eea bij jou correct is.

 

 

YJB_0-1645195540499.png

 

Janssenn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

de led ring van het modem wordt nooit groen. deze blijft wit. eerst pulserend en daarna constant. 

YJB

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klopt, bij mij blijft ie ook wit, maar dat is ook in non-bridge mode het geval.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Negeer s.v.p. mijn stelling over de status-LED, die geldt alleen voor het SmartWifi modem non-Giga.

Janssenn
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het werkt!

 

Na de modem opnieuw opstarten en mijn eigen router compleet stroomloos te maken. in plaats van via de app een reboot te geven. werkt het. 

 

hoe vreemd het er zo uit ziet met de internet status, nog steeds als router.  staat de modem toch gewoon in bridge. 

 

dank voor jullie hulp. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic