goede avond mede Ziggo gebruikers
ik heb 2 uitdagingen met mijn connect box
de eerste is dat het internet lijkt weg te vallen achter de wifi
wat er gebeurt ik ben vrolijk aan het internetten op mijn mobiel en een website laad niet door
De oplossing
wifi uit en dan gaat de pagina of filmpje wel door
daarna kan ik de wifi weer aan zetten gaat het weer even goed.
een hard reset zou een oplossing kunnen zijn maar dat heeft niet geholpen
wel heeft het mijn volgende probleem veroorzaakt met mijn plex
mijn plex draai ik vlekkenlos op mijn qnap nas
mijn tv, telefoon, tablet werkt goed op het thuisnetwerk
maar zo dra ik buiten de wifi ben of op de wifi van kennissen kan ik niets meer kijken via mijn telefoon
wel kan ik de media zien maar niet afspelen
met de fout melding: Fout kan media niet afspelen
dit werkte wel voordat ik de router een hard reset had gegeven maar uiteraard geen back-up 😐
uiteraard even gegoogeld en poorten open gezet maar geen uitkomst
daarna dit gelezen
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Poort-openzetten-voor-PLEX-mediaserver/m-p/93139#M37889
maar dit heeft niet geholpen
mijn andere poorten die open staan voor onterendere domoticz werkt wel gewoon
wie heeft er een oplossing ?
om nu mijn connect box in bridge modus te zetten een een eigen router neer te zeten is wel de laste optie
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
dit is het geen wat ik kon vinden
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 602000000 | 2 | 38 | 256qam | 1 |
2 | 610000000 | 2 | 38 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | 2 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 2 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 2 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | 2 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 666000000 | 3 | 38 | 256qam | 9 |
8 | 674000000 | 2 | 38 | 256qam | 10 |
9 | 682000000 | 2 | 38 | 256qam | 11 |
10 | 698000000 | 1 | 38 | 256qam | 13 |
11 | 706000000 | 1 | 38 | 256qam | 14 |
12 | 714000000 | 1 | 38 | 256qam | 15 |
13 | 730000000 | 2 | 38 | 256qam | 17 |
14 | 738000000 | 3 | 38 | 256qam | 18 |
15 | 746000000 | 3 | 38 | 256qam | 19 |
16 | 754000000 | 2 | 37 | 256qam | 20 |
17 | 762000000 | 2 | 37 | 256qam | 21 |
18 | 770000000 | 2 | 38 | 256qam | 22 |
19 | 778000000 | 1 | 38 | 256qam | 23 |
20 | 786000000 | 1 | 38 | 256qam | 24 |
21 | 826000000 | 2 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 1 | 37 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 0 | 37 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 0 | 37 | 256qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 26339449895 | 179 |
2 | Goed (Locked) | 38.983 | 26335851200 | 343 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 26335847779 | 267 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 26335850100 | 407 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335840126 | 234 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 26335850043 | 206 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335837132 | 269 |
8 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335844436 | 258 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335848207 | 560 |
10 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335838737 | 550 |
11 | Goed (Locked) | 38.983 | 26335849795 | 573 |
12 | Goed (Locked) | 38.258 | 26335847626 | 451 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335849563 | 288 |
14 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335850025 | 279 |
15 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335850221 | 299 |
16 | Goed (Locked) | 37.636 | 26335837897 | 413 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 26335849421 | 517 |
18 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335834785 | 550 |
19 | Goed (Locked) | 38.605 | 26335848625 | 543 |
20 | Goed (Locked) | 38.258 | 26335831372 | 710 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 26335847977 | 552 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 26297741061 | 7814 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 23896795990 | 162092 |
24 | Goed (Locked) | 37.356 | 23645332192 | 205300 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 44500000 | 44 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 58800000 | 44 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 36000000 | 43 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 52000000 | 43 | 5.120 | 64qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
even over de meterkast vorig jaar
is er al eens een monteur geweest voor het probleem van de wifi die kwam na een meting er achter dat.
eerst de verbinding slecht was
en daarna niet goed genoeg
voor 2 tv's en een modem en daarom heeft hij toen een versterker er tussen geschroefd.
uiteindelijk op kosten van ziggo
Ik zie in je modem een bak ruis binnenkomen, dat zal eerst opgelost moeten worden, want dat kan allerlei problemen opleveren.
Een modem achter een versterker kan ook problemen opleveren, daarom kan Ziggo je gratis een POA-01 B splitter sturen met een passende kabel naar je modem om dit volgens de laatste standaarden te installeren.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Bedankt voor je antwoord
Ik heb ondertussen mijn adres gegevens toegevoegd
En ik had door dat dit klant naar klant forum was
Maar ik zag ook dat hier meer mensen met kennis zitten dat ik af en toe getroffen heb aan de telefoon 😁
Maar zou dit ook het Plex probleem kunnen veroorzaken ?
Hi @Okkie001 en een warm welkom op de Community!
Wat vervelend dat je zowel problemen ervaart met de verbinding als problemen met Plex sinds het modem is teruggezet naar de standaard instellingen 😞
Ik stuur je even een nieuwe kabel en splitter toe zodat we de versterker kunnen omzeilen! Qua Plex - zou je voor de zekerheid misschien poort 32400 puur op TCP kunnen zetten? 🙂
Ja helaas wel
Had voor de reset problemen met het streamen naar de Chromecast vandaar de reset 😅
Nu wat andere
Maar we gaan er vanuit dat dit netjes opgelost gaat worden ik zal zelf even de splitter en de kabel als die binnen zijn vervangen
En dan de log's weer plaatsen
de nieuwe kabel is net binnen
dit zijn de nieuwe gegevens
ik heb geen idee of dit beter is
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 602000000 | -1 | 38 | 256qam | 1 |
2 | 610000000 | -1 | 38 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | -1 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | -1 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 0 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | -1 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 666000000 | -1 | 37 | 256qam | 9 |
8 | 674000000 | -1 | 37 | 256qam | 10 |
9 | 682000000 | -1 | 37 | 256qam | 11 |
10 | 698000000 | -1 | 37 | 256qam | 13 |
11 | 706000000 | -1 | 37 | 256qam | 14 |
12 | 714000000 | -1 | 37 | 256qam | 15 |
13 | 730000000 | -1 | 37 | 256qam | 17 |
14 | 738000000 | -1 | 37 | 256qam | 18 |
15 | 746000000 | 0 | 37 | 256qam | 19 |
16 | 754000000 | -1 | 37 | 256qam | 20 |
17 | 762000000 | -1 | 37 | 256qam | 21 |
18 | 770000000 | -1 | 37 | 256qam | 22 |
19 | 778000000 | -1 | 37 | 256qam | 23 |
20 | 786000000 | -1 | 37 | 256qam | 24 |
21 | 826000000 | -2 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | -2 | 37 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | -2 | 37 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | -3 | 37 | 256qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 31243248063 | 243 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 31239649123 | 482 |
3 | Goed (Locked) | 38.605 | 31239647311 | 421 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 31239648641 | 529 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 31239638232 | 348 |
6 | Goed (Locked) | 38.605 | 31239647740 | 306 |
7 | Goed (Locked) | 37.936 | 31239634529 | 398 |
8 | Goed (Locked) | 37.356 | 31239641390 | 399 |
9 | Goed (Locked) | 37.636 | 31239644857 | 744 |
10 | Goed (Locked) | 37.636 | 31239634909 | 824 |
11 | Goed (Locked) | 37.356 | 31239645593 | 834 |
12 | Goed (Locked) | 37.636 | 31239643097 | 659 |
13 | Goed (Locked) | 37.636 | 31239644654 | 437 |
14 | Goed (Locked) | 37.636 | 31239644996 | 396 |
15 | Goed (Locked) | 37.356 | 31239644897 | 398 |
16 | Goed (Locked) | 37.356 | 31239631721 | 590 |
17 | Goed (Locked) | 37.636 | 31239642277 | 745 |
18 | Goed (Locked) | 37.636 | 31239624449 | 791 |
19 | Goed (Locked) | 37.356 | 31239635489 | 852 |
20 | Goed (Locked) | 37.636 | 31239617963 | 1001 |
21 | Goed (Locked) | 37.356 | 31239634450 | 776 |
22 | Goed (Locked) | 37.356 | 31201527117 | 8243 |
23 | Goed (Locked) | 37.356 | 28640961178 | 208652 |
24 | Goed (Locked) | 37.093 | 28244992507 | 251871 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 44500000 | 49 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 58800000 | 49 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 36000000 | 49 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 52000000 | 49 | 5.120 | 64qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 2 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 3 | 0 |
@Okkie001 Dat is geen verbetering, hier zal dieper naar gekeken moeten worden.
Kun je weer een foto hier plaatsen van de huidige situatie?
De cai kabel (groen) gaat van uit de doorvoer naar een verleng stuk (door een Ziggo monteur) gemonteerd verleng stuk over naar een wit kabeltje naar de cai aan sluiting.
Dan wordt deze gesplitst naar de versterker en direct naar het modem
Ik hoop dat het duidelijk op beeld staat
Hi @Okkie001, wat fijn dat de bekabeling al binnen was! Heb je sindsdien nog problemen ervaren? Je kan voor de zekerheid ook het witte kapje van de splitter afhalen, dan weten we zeker dat hij optimaal is aangesloten 🙂 Ik ga het signaal voor de komende drie dagen even nauwkeurig laten meten, zodat we daar niets in missen.
Ik zal het witte kapje vanmiddag er af halen als ik thuis ben.
Voor alsnog is de verbinding echt slechter geworden.
Laten we hopen dat het snel gevonden wordt.
Kan het aan het modem liggen ?
Hi @Okkie001 Top! Ik ben benieuwd of je daarna nog een verbetering gaat opmerken 🙂
Of het aan het modem ligt durf ik nog niet te zeggen - we kunnen het in ieder geval nog niet uitsluiten 😉 Hoe is het slechter geworden?
Als ik de Ziggo go app open heb staan loopt het beeld niet door.
Als of hij moet bufferen
En mijn vriendin begint nu nog meer te zeuren dat de WiFi stoer aan het doen is
@Okkie001 Ai, dat is alles behalve fijn ja! Hoe zijn de bevindingen zonder het kapje op de splitter?
Hi @Okkie001, super! Hoe heb je het de afgelopen dagen ervaren?
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 602000000 | -1 | 38 | 256qam | 1 |
2 | 610000000 | -1 | 38 | 256qam | 2 |
3 | 618000000 | -1 | 38 | 256qam | 3 |
4 | 626000000 | 0 | 38 | 256qam | 4 |
5 | 634000000 | 0 | 38 | 256qam | 5 |
6 | 642000000 | -1 | 38 | 256qam | 6 |
7 | 650000000 | -1 | 38 | 256qam | 7 |
8 | 658000000 | -1 | 38 | 256qam | 8 |
9 | 666000000 | -1 | 38 | 256qam | 9 |
10 | 674000000 | 0 | 38 | 256qam | 10 |
11 | 682000000 | 0 | 38 | 256qam | 11 |
12 | 690000000 | 0 | 40 | 256qam | 12 |
13 | 698000000 | -1 | 38 | 256qam | 13 |
14 | 706000000 | -1 | 38 | 256qam | 14 |
15 | 714000000 | -1 | 38 | 256qam | 15 |
16 | 722000000 | -1 | 38 | 256qam | 16 |
17 | 730000000 | -1 | 38 | 256qam | 17 |
18 | 738000000 | 0 | 38 | 256qam | 18 |
19 | 794000000 | -2 | 38 | 256qam | 25 |
20 | 802000000 | -2 | 38 | 256qam | 26 |
21 | 818000000 | -2 | 38 | 256qam | 28 |
22 | 834000000 | -2 | 38 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | -2 | 38 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | -3 | 38 | 256qam | 32 |
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 | Goed (Locked) | 38.983 | 5862253609 | 103 |
2 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859499883 | 103 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859464637 | 93 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859508059 | 115 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 5859507271 | 76 |
6 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859508169 | 87 |
7 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859508682 | 100 |
8 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859509192 | 110 |
9 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859505598 | 110 |
10 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859509843 | 127 |
11 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859510668 | 150 |
12 | Goed (Locked) | 40.366 | 5859511114 | 115 |
13 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859511667 | 146 |
14 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859512099 | 175 |
15 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859503326 | 162 |
16 | Goed (Locked) | 38.605 | 5859512344 | 162 |
17 | Goed (Locked) | 38.605 | 5859512935 | 128 |
18 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859507664 | 109 |
19 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859513085 | 214 |
20 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859513608 | 243 |
21 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859501538 | 215 |
22 | Goed (Locked) | 38.605 | 5859513988 | 213 |
23 | Goed (Locked) | 38.983 | 5859514423 | 304 |
24 | Goed (Locked) | 38.605 | 5859514849 | 379 |
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 44500000 | 49 | 5.120 | 64qam | 2 |
2 | 58800000 | 49 | 5.120 | 64qam | 4 |
3 | 36000000 | 49 | 5.120 | 64qam | 3 |
4 | 52000000 | 49 | 5.120 | 64qam | 1 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | 2.0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
3 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
4 | 2.0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
We zijn een paar dagen verder en het lijkt opgelost voor als nog.
Maar Plex werkt nog steeds niet van buitenaf
@Okkie001 Wat fijn dat je tot nu toe geen problemen meer hebt ervaren! Laten we het nog even in de gaten houden voor het geval dat, maar hopelijk blijft dit stabiel! 🙂
Ik hoop dat de Community leden je verder kunnen helpen met Plex. In ieder geval lijken de instellingen goed te staan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.