Vraag
Reacties
Aankondigingen
Okkie001
Level 2

connectbox: Plex niet van buitenaf bereikbaar & WiFi valt soms weg

goede avond mede Ziggo gebruikers

 

 

ik heb 2 uitdagingen met mijn connect box 

de eerste is dat het internet lijkt weg te vallen achter de wifi 
wat er gebeurt ik ben vrolijk aan het internetten op mijn mobiel en een website laad niet door 

 

De oplossing

wifi uit en dan gaat de pagina of filmpje wel door

daarna kan ik de wifi weer aan zetten gaat het weer even goed.

 

een hard reset zou een oplossing kunnen zijn maar dat heeft niet geholpen

wel heeft het mijn volgende probleem veroorzaakt met mijn plex

 

mijn plex draai ik vlekkenlos op mijn qnap nas 

mijn tv, telefoon, tablet werkt goed op het thuisnetwerk 


maar zo dra ik buiten de wifi ben of op de wifi van kennissen kan ik niets meer kijken via mijn telefoon

wel kan ik de media zien maar niet afspelen 
met de fout melding: Fout kan media niet afspelen


dit werkte wel voordat ik de router een hard reset had gegeven maar uiteraard geen back-up 😐
uiteraard even gegoogeld en poorten open gezet maar geen uitkomst
daarna dit gelezen 
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Poort-openzetten-voor-PLEX-mediaserver/m-p/93139#M37889
maar dit heeft niet geholpen 

mijn andere poorten die open staan voor onterendere  domoticz werkt wel gewoon

wie heeft er een oplossing ?

om nu mijn connect box in bridge modus te zetten een een eigen router neer te zeten is wel de laste optie

0 Kudos
19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Om je binnenkomend signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

0 Kudos
Okkie001
Level 2
Topicstarter

dit is het geen wat ik kon vinden 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1602000000238256qam1
2610000000238256qam2
3618000000238256qam3
4626000000238256qam4
5634000000238256qam5
6642000000238256qam6
7666000000338256qam9
8674000000238256qam10
9682000000238256qam11
10698000000138256qam13
11706000000138256qam14
12714000000138256qam15
13730000000238256qam17
14738000000338256qam18
15746000000338256qam19
16754000000237256qam20
17762000000237256qam21
18770000000238256qam22
19778000000138256qam23
20786000000138256qam24
21826000000237256qam29
22834000000137256qam30
23842000000037256qam31
24850000000037256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.98326339449895179
2Goed (Locked)38.98326335851200343
3Goed (Locked)38.98326335847779267
4Goed (Locked)38.98326335850100407
5Goed (Locked)38.60526335840126234
6Goed (Locked)38.98326335850043206
7Goed (Locked)38.60526335837132269
8Goed (Locked)38.60526335844436258
9Goed (Locked)38.60526335848207560
10Goed (Locked)38.60526335838737550
11Goed (Locked)38.98326335849795573
12Goed (Locked)38.25826335847626451
13Goed (Locked)38.60526335849563288
14Goed (Locked)38.60526335850025279
15Goed (Locked)38.60526335850221299
16Goed (Locked)37.63626335837897413
17Goed (Locked)37.63626335849421517
18Goed (Locked)38.60526335834785550
19Goed (Locked)38.60526335848625543
20Goed (Locked)38.25826335831372710
21Goed (Locked)37.63626335847977552
22Goed (Locked)37.636262977410617814
23Goed (Locked)37.35623896795990162092
24Goed (Locked)37.35623645332192205300

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

144500000445.12064qam2
258800000445.12064qam4
336000000435.12064qam3
452000000435.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00020
32.00030
42.00020


even over de meterkast vorig jaar

is er al eens een monteur geweest voor het probleem van de wifi die kwam na een meting er achter dat.

eerst de verbinding slecht was

en daarna niet goed genoeg

 

voor 2 tv's en een modem en daarom heeft hij toen een versterker er tussen geschroefd.

 

uiteindelijk op kosten van ziggo

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie in je modem een bak ruis binnenkomen, dat zal eerst opgelost moeten worden, want dat kan allerlei problemen opleveren.

 

Een modem achter een versterker kan ook problemen opleveren, daarom kan Ziggo je gratis een POA-01 B splitter sturen met een passende kabel naar je modem om dit volgens de laatste standaarden te installeren.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

0 Kudos
Okkie001
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor je antwoord

 

Ik heb ondertussen mijn adres gegevens toegevoegd

 

En ik had door dat dit klant naar klant forum was 

 

Maar ik zag ook dat hier meer mensen met kennis zitten dat ik af en toe getroffen heb aan de telefoon 😁

 

Maar zou dit ook het Plex probleem kunnen veroorzaken ?

 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Okkie001 en een warm welkom op de Community! 

Wat vervelend dat je zowel problemen ervaart met de verbinding als problemen met Plex sinds het modem is teruggezet naar de standaard instellingen 😞

Ik stuur je even een nieuwe kabel en splitter toe zodat we de versterker kunnen omzeilen! Qua Plex - zou je voor de zekerheid misschien poort 32400 puur op TCP kunnen zetten?  🙂

Okkie001
Level 2
Topicstarter

Ja helaas wel 

 

 

Had voor de reset problemen met het streamen naar de Chromecast vandaar de reset 😅

Nu wat andere 

 

Maar we gaan er vanuit dat dit netjes opgelost gaat worden ik zal zelf even de splitter en de kabel als die binnen zijn vervangen

 

 

En dan de log's weer plaatsen  

 

0 Kudos
Okkie001
Level 2
Topicstarter

de nieuwe kabel is net binnen 
dit zijn de nieuwe gegevens 


ik heb geen idee of dit beter is 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1602000000-138256qam1
2610000000-138256qam2
3618000000-138256qam3
4626000000-138256qam4
5634000000038256qam5
6642000000-138256qam6
7666000000-137256qam9
8674000000-137256qam10
9682000000-137256qam11
10698000000-137256qam13
11706000000-137256qam14
12714000000-137256qam15
13730000000-137256qam17
14738000000-137256qam18
15746000000037256qam19
16754000000-137256qam20
17762000000-137256qam21
18770000000-137256qam22
19778000000-137256qam23
20786000000-137256qam24
21826000000-237256qam29
22834000000-237256qam30
23842000000-237256qam31
24850000000-337256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.98331243248063243
2Goed (Locked)38.60531239649123482
3Goed (Locked)38.60531239647311421
4Goed (Locked)38.98331239648641529
5Goed (Locked)38.60531239638232348
6Goed (Locked)38.60531239647740306
7Goed (Locked)37.93631239634529398
8Goed (Locked)37.35631239641390399
9Goed (Locked)37.63631239644857744
10Goed (Locked)37.63631239634909824
11Goed (Locked)37.35631239645593834
12Goed (Locked)37.63631239643097659
13Goed (Locked)37.63631239644654437
14Goed (Locked)37.63631239644996396
15Goed (Locked)37.35631239644897398
16Goed (Locked)37.35631239631721590
17Goed (Locked)37.63631239642277745
18Goed (Locked)37.63631239624449791
19Goed (Locked)37.35631239635489852
20Goed (Locked)37.636312396179631001
21Goed (Locked)37.35631239634450776
22Goed (Locked)37.356312015271178243
23Goed (Locked)37.35628640961178208652
24Goed (Locked)37.09328244992507

251871

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

144500000495.12064qam2
258800000495.12064qam4
336000000495.12064qam3
452000000495.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00020
32.00030
42.00030

 

 

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Okkie001 Dat is geen verbetering, hier zal dieper naar gekeken moeten worden.

 

Kun je weer een foto hier plaatsen van de huidige situatie?

0 Kudos
Okkie001
Level 2
Topicstarter

De cai kabel (groen) gaat van uit de doorvoer naar een verleng stuk (door een Ziggo monteur) gemonteerd verleng stuk over naar een wit kabeltje naar de cai aan sluiting.

 

Dan wordt deze gesplitst naar de versterker en direct naar het modem

 

Ik hoop dat het duidelijk op beeld staat

0 Kudos
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Okkie001, wat fijn dat de bekabeling al binnen was! Heb je sindsdien nog problemen ervaren? Je kan voor de zekerheid ook het witte kapje van de splitter afhalen, dan weten we zeker dat hij optimaal is aangesloten 🙂 Ik ga het signaal voor de komende drie dagen even nauwkeurig laten meten, zodat we daar niets in missen. 

 

0 Kudos
Okkie001
Level 2
Topicstarter

Ik zal het witte kapje vanmiddag er af halen als ik thuis ben.

 

 

Voor alsnog is de verbinding echt slechter geworden.

 

Laten we hopen dat het snel gevonden wordt.

 

 

Kan het aan het modem liggen ?

 

 

0 Kudos
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Okkie001 Top! Ik ben benieuwd of je daarna nog een verbetering gaat opmerken 🙂

Of het aan het modem ligt durf ik nog niet te zeggen - we kunnen het in ieder geval nog niet uitsluiten 😉 Hoe is het slechter geworden? 

0 Kudos
Okkie001
Level 2
Topicstarter

Als ik de Ziggo go app open heb staan loopt het beeld niet door.

Als of hij moet bufferen

 

En mijn vriendin begint nu nog meer te zeuren dat de WiFi stoer aan het doen is

 

 

0 Kudos
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Okkie001 Ai, dat is alles behalve fijn ja! Hoe zijn de bevindingen zonder het kapje op de splitter? 

0 Kudos
Okkie001
Level 2
Topicstarter

Ik haal hem zo er af gisteren niet echt tijd voor genomen 

 

Maar ik ben bang dat dat niet de oplossing is 

 

Update 18:54 kapje er af de splitter zit zo diep als hij kan

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @Okkie001, super! Hoe heb je het de afgelopen dagen ervaren? 

0 Kudos
Okkie001
Level 2
Topicstarter
ik heb nog net echt op mijn mobiel gezeten vandaar dat ik de waardes maar deel 
 
 
Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

1602000000-138256qam1
2610000000-138256qam2
3618000000-138256qam3
4626000000038256qam4
5634000000038256qam5
6642000000-138256qam6
7650000000-138256qam7
8658000000-138256qam8
9666000000-138256qam9
10674000000038256qam10
11682000000038256qam11
12690000000040256qam12
13698000000-138256qam13
14706000000-138256qam14
15714000000-138256qam15
16722000000-138256qam16
17730000000-138256qam17
18738000000038256qam18
19794000000-238256qam25
20802000000-238256qam26
21818000000-238256qam28
22834000000-238256qam30
23842000000-238256qam31
24850000000-338256qam32

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors

1Goed (Locked)38.9835862253609103
2Goed (Locked)38.9835859499883103
3Goed (Locked)38.983585946463793
4Goed (Locked)38.9835859508059115
5Goed (Locked)38.605585950727176
6Goed (Locked)38.983585950816987
7Goed (Locked)38.9835859508682100
8Goed (Locked)38.9835859509192110
9Goed (Locked)38.9835859505598110
10Goed (Locked)38.9835859509843127
11Goed (Locked)38.9835859510668150
12Goed (Locked)40.3665859511114115
13Goed (Locked)38.9835859511667146
14Goed (Locked)38.9835859512099175
15Goed (Locked)38.9835859503326162
16Goed (Locked)38.6055859512344162
17Goed (Locked)38.6055859512935128
18Goed (Locked)38.9835859507664109
19Goed (Locked)38.9835859513085214
20Goed (Locked)38.9835859513608243
21Goed (Locked)38.9835859501538215
22Goed (Locked)38.6055859513988213
23Goed (Locked)38.9835859514423304
24Goed (Locked)38.6055859514849379

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

144500000495.12064qam2
258800000495.12064qam4
336000000495.12064qam3
452000000495.12064qam1

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

12.00000
22.00010
32.00010
42.0001

0

 

 

0 Kudos
Okkie001
Level 2
Topicstarter

We zijn een paar dagen verder en het lijkt opgelost voor als nog.

 

 

Maar Plex werkt nog steeds niet van buitenaf

0 Kudos
Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Okkie001 Wat fijn dat je tot nu toe geen problemen meer hebt ervaren! Laten we het nog even in de gaten houden voor het geval dat, maar hopelijk blijft dit stabiel! 🙂

Ik hoop dat de Community leden je verder kunnen helpen met Plex. In ieder geval lijken de instellingen goed te staan. 

0 Kudos