Vraag
Reacties
Oplossing
Erik-Jan2
Level 1

connect box wifi zeer traag.

sinds enkele weken is mijn wifi signaal zeer traag. Als ik met de wifi analyser meet is dit overal traag zelfs vlak bij de connectbox. Wat te doen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De download is vrij laag en doet een link op 100 Mbps vermoeden.

Gebruik je naast de modemrouter nog eigen netwerkapparatuur, zoals een losse router, switch of access point?

Bekijk in context

0 Kudos
19 Reacties 19
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je controleren of dit ook via ethernet (bekabeld) het geval is?

Gio2903
Level 17

kun je een foto plaatsen van waar ziggo de woning binnenkomt?

is dit inderdaad via kabel ook traag zoals tobias vraagt?

Erik-Jan2
Level 1
Topicstarter

Via kabel geen probleem. Download 85 en upload 35 Mbps

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De download is vrij laag en doet een link op 100 Mbps vermoeden.

Gebruik je naast de modemrouter nog eigen netwerkapparatuur, zoals een losse router, switch of access point?

0 Kudos
Erik-Jan2
Level 1
Topicstarter

Ziggo heeft ik denk 3 jaar geleden alles al vervangen in mijn meterkast. De binnenkomende kabel tot en met het aansluitkastje. 

0 Kudos
Erik-Jan2
Level 1
Topicstarter

Geen andere apparatuur er tussen.  Ik zie ook dat ik een download van 350 mbps zou moeten hebben volgens mij abonnement

0 Kudos
Gio2903
Level 17

85 is inderdaad laag zoals tobias aangeeft. zou je de modemwaarden kunnen plaatsen? deze slechte snelheid is ook na een restart van modem direct op modem gemeten met een cat5e/6 kabel? als je een cat5 kabel gebruikt kom je inderdaad niet hoger dan 100mbit/s

Erik-Jan2
Level 1
Topicstarter

Via de telefoon kom ik aan een download van maximaal 20 mbps

0 Kudos
Gio2903
Level 17

ja dat is niet de bedoeling. weet niet welk abo je hebt. maar 20mbit/s is veel te laag

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zie deze instructies voor het verzamelen van de downstream/upstream-gegevens.

0 Kudos
Erik-Jan2
Level 1
Topicstarter

Cat5e kabel rechtstreeks naar modem kom ik op bijna 300 Mbps. Daar  zit mijn probleem van bekabeld.  Lost nog niet het wifi probleem op

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je tijdelijk gescheiden SSID's instellen voor de 2,4- en 5 GHz-radio's en de snelheid op 5 GHz testen?

0 Kudos
Erik-Jan2
Level 1
Topicstarter

zit nog wel een switch tussen zie ik. Deze is de beperkende factuur lijkt het voor bekabeld

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Mogelijk is die switch alleen voor 10/100 Mbps geschikt of heeft de uplink naar de router een linksnelheid van 100 Mbps door een Cat 5- of beschadigde kabel. Soms kun je dit controleren m.b.v. de LED's boven de poorten.

0 Kudos
Erik-Jan2
Level 1
Topicstarter

Heb nu op 5g staan en 131 mbps download

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat is een redelijke snelheid voor 5 GHz. De haalbare snelheden via Wi-Fi zijn uiteraard wel van veel meer factoren afhankelijk dan bij ethernet.

0 Kudos
Erik-Jan2
Level 1
Topicstarter

Dit is inderdaad beter voor de WiFi.

Mijn switch zal ik eens even nakijken. Daar zit wel een probleem in.

Wat is volgens jouw de beste switch? Het is enkel voor de thuis-pc en de werk pc aan te sluiten

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welk merk en type switch is dit?

De TP-Link TL-SG105 zou al prima zijn.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

weet niet wat voor telefoon toestel je hebt. maar een beetje moderne haalt gewoon die 350mbit. wel mooi dat voor de bekabelde verbinding de oorzaak dus de switch is. nu het wifi probleem nog oplossen, maar denk dat dat aan je eigen hardware ligt en niet aan het modem

0 Kudos