sinds enkele weken is mijn wifi signaal zeer traag. Als ik met de wifi analyser meet is dit overal traag zelfs vlak bij de connectbox. Wat te doen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De download is vrij laag en doet een link op 100 Mbps vermoeden.
Gebruik je naast de modemrouter nog eigen netwerkapparatuur, zoals een losse router, switch of access point?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je controleren of dit ook via ethernet (bekabeld) het geval is?
kun je een foto plaatsen van waar ziggo de woning binnenkomt?
is dit inderdaad via kabel ook traag zoals tobias vraagt?
Via kabel geen probleem. Download 85 en upload 35 Mbps
De download is vrij laag en doet een link op 100 Mbps vermoeden.
Gebruik je naast de modemrouter nog eigen netwerkapparatuur, zoals een losse router, switch of access point?
Ziggo heeft ik denk 3 jaar geleden alles al vervangen in mijn meterkast. De binnenkomende kabel tot en met het aansluitkastje.
Geen andere apparatuur er tussen. Ik zie ook dat ik een download van 350 mbps zou moeten hebben volgens mij abonnement
85 is inderdaad laag zoals tobias aangeeft. zou je de modemwaarden kunnen plaatsen? deze slechte snelheid is ook na een restart van modem direct op modem gemeten met een cat5e/6 kabel? als je een cat5 kabel gebruikt kom je inderdaad niet hoger dan 100mbit/s
Via de telefoon kom ik aan een download van maximaal 20 mbps
ja dat is niet de bedoeling. weet niet welk abo je hebt. maar 20mbit/s is veel te laag
Zie deze instructies voor het verzamelen van de downstream/upstream-gegevens.
Cat5e kabel rechtstreeks naar modem kom ik op bijna 300 Mbps. Daar zit mijn probleem van bekabeld. Lost nog niet het wifi probleem op
Kun je tijdelijk gescheiden SSID's instellen voor de 2,4- en 5 GHz-radio's en de snelheid op 5 GHz testen?
zit nog wel een switch tussen zie ik. Deze is de beperkende factuur lijkt het voor bekabeld
Mogelijk is die switch alleen voor 10/100 Mbps geschikt of heeft de uplink naar de router een linksnelheid van 100 Mbps door een Cat 5- of beschadigde kabel. Soms kun je dit controleren m.b.v. de LED's boven de poorten.
Heb nu op 5g staan en 131 mbps download
Dat is een redelijke snelheid voor 5 GHz. De haalbare snelheden via Wi-Fi zijn uiteraard wel van veel meer factoren afhankelijk dan bij ethernet.
Dit is inderdaad beter voor de WiFi.
Mijn switch zal ik eens even nakijken. Daar zit wel een probleem in.
Wat is volgens jouw de beste switch? Het is enkel voor de thuis-pc en de werk pc aan te sluiten
weet niet wat voor telefoon toestel je hebt. maar een beetje moderne haalt gewoon die 350mbit. wel mooi dat voor de bekabelde verbinding de oorzaak dus de switch is. nu het wifi probleem nog oplossen, maar denk dat dat aan je eigen hardware ligt en niet aan het modem
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.