Vraag
Reacties
Oplossing
Darklyn
Level 2

connect box springt op willekeurige moment voor lange tijd op ds scanning

Goedemorgen,

 

Sinds een maandje of 6 springt mijn connect box op willekeurige moment op storing ds scanning. 

Wifi normaal en 5g zijn dan wel niet wel niet zichtbaar. Mocht het verbonden zijn is er geen internet. 

Dit was in het begin met een restart van het modem snel op te lossen. Nu duurt het steeds langer bijvoorbeeld vannacht heeft het zeker 30 min geduurd voor alles weer normaal werkte. 

De AOP en bekabeling zijn voor het laatst vervangen in 2018 door een Ziggo Monteur. 

 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Daarna de splitter opnieuw op het AOP plaatsen, zowel splitter als kabels goed aandrukken en het modem kort stroomloos maken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de volledige downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen?

0 Kudos
Darklyn
Level 2
Topicstarter

Signaalversterkers zitten er zover ik kan zien niet tussen. Enige wat ik er wel tussen heb staan zijn 2 Netgear 1gb switchen. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Daarna de splitter opnieuw op het AOP plaatsen, zowel splitter als kabels goed aandrukken en het modem kort stroomloos maken.

Darklyn
Level 2
Topicstarter

Ik ga dit proberen, ik kom hier dan nog even op terug omdat het probleem niet dagelijks maar meer wekelijks is. 

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @Darklyn

 

Super frustrerend dat je modem regelmatig op DS Scanning springt. Ik begrijp dat je dit niet altijd ervaart, maar toch regelmatig genoeg om er last van te hebben. Ik begrijp dat je met de tips van @tobiastheebe uit de voeten bent gekomen? Hoe gaat het nu? Ervaar je het probleem nog of is het de afgelopen paar weken goed gegaan?

0 Kudos
Darklyn
Level 2
Topicstarter

Het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Dus hartstikke bedankt !!