Goedemorgen,
Sinds een maandje of 6 springt mijn connect box op willekeurige moment op storing ds scanning.
Wifi normaal en 5g zijn dan wel niet wel niet zichtbaar. Mocht het verbonden zijn is er geen internet.
Dit was in het begin met een restart van het modem snel op te lossen. Nu duurt het steeds langer bijvoorbeeld vannacht heeft het zeker 30 min geduurd voor alles weer normaal werkte.
De AOP en bekabeling zijn voor het laatst vervangen in 2018 door een Ziggo Monteur.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Daarna de splitter opnieuw op het AOP plaatsen, zowel splitter als kabels goed aandrukken en het modem kort stroomloos maken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?
Zou je tevens de volledige downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen?
Signaalversterkers zitten er zover ik kan zien niet tussen. Enige wat ik er wel tussen heb staan zijn 2 Netgear 1gb switchen.
Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Daarna de splitter opnieuw op het AOP plaatsen, zowel splitter als kabels goed aandrukken en het modem kort stroomloos maken.
Ik ga dit proberen, ik kom hier dan nog even op terug omdat het probleem niet dagelijks maar meer wekelijks is.
Hey @Darklyn,
Super frustrerend dat je modem regelmatig op DS Scanning springt. Ik begrijp dat je dit niet altijd ervaart, maar toch regelmatig genoeg om er last van te hebben. Ik begrijp dat je met de tips van @tobiastheebe uit de voeten bent gekomen? Hoe gaat het nu? Ervaar je het probleem nog of is het de afgelopen paar weken goed gegaan?
Het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Dus hartstikke bedankt !!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.