1
Vraag
2
Reacties
Darklyn

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

connect box springt op willekeurige moment voor lange tijd op ds scanning

Goedemorgen,

 

Sinds een maandje of 6 springt mijn connect box op willekeurige moment op storing ds scanning. 

Wifi normaal en 5g zijn dan wel niet wel niet zichtbaar. Mocht het verbonden zijn is er geen internet. 

Dit was in het begin met een restart van het modem snel op te lossen. Nu duurt het steeds langer bijvoorbeeld vannacht heeft het zeker 30 min geduurd voor alles weer normaal werkte. 

De AOP en bekabeling zijn voor het laatst vervangen in 2018 door een Ziggo Monteur. 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Daarna de splitter opnieuw op het AOP plaatsen, zowel splitter als kabels goed aandrukken en het modem kort stroomloos maken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer), splitter(s), signaalversterker (indien aanwezig) en bekabeling?

Zou je tevens de volledige downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen?

Darklyn
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Signaalversterkers zitten er zover ik kan zien niet tussen. Enige wat ik er wel tussen heb staan zijn 2 Netgear 1gb switchen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Zou je het kapje van de splitter (POA 01-UPC) willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Daarna de splitter opnieuw op het AOP plaatsen, zowel splitter als kabels goed aandrukken en het modem kort stroomloos maken.

Darklyn
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik ga dit proberen, ik kom hier dan nog even op terug omdat het probleem niet dagelijks maar meer wekelijks is. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @Darklyn

 

Super frustrerend dat je modem regelmatig op DS Scanning springt. Ik begrijp dat je dit niet altijd ervaart, maar toch regelmatig genoeg om er last van te hebben. Ik begrijp dat je met de tips van @tobiastheebe uit de voeten bent gekomen? Hoe gaat het nu? Ervaar je het probleem nog of is het de afgelopen paar weken goed gegaan?

Darklyn
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Dus hartstikke bedankt !! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic