1
Vraag
2
Reacties
DIKKEHENK

Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

connect box herstart vanuit zichzelf

Goedendag, connect box gaat zichzelf herstarten als ik bv een bepaalde site aanklik. bv als je op vesselfinder-punt-com naar de ever given  zoekt.

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:4.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH

en dit geeft het aan als reset

Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=xx:xx:xx:xx:xx:xx;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;  

Het modem is eer gister vervangen voor exact hetzelfde model.

Modem staat in bridgemode, er achter een turris omnia router. Dit is eigenlijk pas sinds de snelheidsverhoging van 500 naar 600. Monteur net langs geweest, alles zag er verder prima uit.

iemand een idee? Want het valt gewoon random uit, x keer per dag.

DIKKEHENK_0-1625832008240.png

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DIKKEHENK
topicstarter
Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

zo, modem omgewisseld naar een UB, want zoals ik eigenlijk vanaf t begin dacht, de connectbox heeft iets teveel moeite met of teveel DNS verzoeken, of UTP, en of VPN,

of weet ik veel wat.  Deze nieuwe vriend overduidelijk niet. Meteen mn vesselfinder geprobeerd, en niks aan t handje.

Bekijk in context

40 Reacties 40
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9842Posts
  • 580Oplossingen
  • 3577Likes

In de downstream is ruis zichtbaar op een aantal kanalen.

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en bekabeling, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de volledige downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?

DIKKEHENK
topicstarter
Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

kan, moet ik wel de kruipruimte in, maar dat alles is 3 jaar geleden geheel vervangen door een ziggo monteur. En vandaag ook door de monteur wederom goedgekeurd.

DIKKEHENK_0-1625834084130.png

DIKKEHENK_1-1625834107347.png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9842Posts
  • 580Oplossingen
  • 3577Likes

Het signaal wordt vrij fors gedempt. Daardoor is de downstream relatief zwak en zendt het modem met maximaal vermogen in de upstream.

Ik vermoed toch een probleem in de binnenhuisinstallatie en zie (voor zover mogelijk) graag een of meerdere foto's tegemoet.

DIKKEHENK
topicstarter
Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

nou, daarvoor was er juist dus een monteur hier. Ik kan wel speciaal even in de kruipruimte gaan graven, maar dat hele traject is dus niet, ik herhaal, en volgens de monteur niet een probleem. De enige tip was de voeding in een ander stopcontact steken. En volgens het ziggo HQ ligt het aan de router achter het modem want het signaal naar t modem is volgens het HQ blijkbaar prima.

En dat ( router achter modem )  is vreemd, want daar is niks veranderd. Dus ik denk dat ik de snelheid gewoon ga verlagen. van 600 naar 300.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9842Posts
  • 580Oplossingen
  • 3577Likes

Er kan natuurlijk ook demping zitten in de CAI-buitenkabel en daarvoor is Ziggo verantwoordelijk. Heeft de monteur niet direct op het AOP gemeten? Het signaal is zeker niet goed, hier heeft een eigen router niets mee te maken.

Eventueel kun je wel het modem in bridge mode zetten, als het goed is kun je dat zelf doen gezien je in voormalig UPC-gebied woont. Dat wordt namelijk aanbevolen bij gebruik van een eigen router en kan verschillende problemen oplossen, maar nogmaals: het heeft niets met het signaal op het modem te maken.

DIKKEHENK
topicstarter
Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Staat natuurlijk in ( zie eerste posting ) bridgemode. Volgens ziggo is het signaal helemaal geweldig, aldus de monteur. Nogmaals, het is sinds de snelheidsverhoging. Heb zelf t simpele vermoeden dat het een combi van modem en snelheid is. Blijkbaar buffert er ergens iets vol wat een reset/restart veroorzaakt.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9842Posts
  • 580Oplossingen
  • 3577Likes

Misschien is het signaal op het AOP wel goed, dat is normaal gesproken ook de locatie waarop de monteur meet. Dat zou echter betekenen dat het probleem in de binnenhuisinstallatie ligt. Foto's blijven daarom waardevol om dit te controleren. Het blijft anders giswerk.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 56597Posts
  • 3734Oplossingen
  • 13574Likes

"En volgens het ziggo HQ ligt het aan de router achter het modem want het signaal naar t modem is volgens het HQ blijkbaar prima.

En dat ( router achter modem )  is vreemd, want daar is niks veranderd. Dus ik denk dat ik de snelheid gewoon ga verlagen. van 600 naar 300."

Het ligt niet aan je router achter je modem, het is duidelijk het signaal wat je modem binnenkomt en uitgaat, dat je nog stabiel internet hebt vind ik al een klein wonder, je binnenkomend signaal zit op de rand van te laag en je uitgaand signaal zit al over de rand van te hoog van de normaal waarden.

Dus waar HQ gekeken heeft weet ik niet, maar niet in jou modem.

"En vandaag ook door de monteur wederom goedgekeurd."

Heeft de monteur wel iets gemeten met een apparaat?

De snelheid verlagen van 600 naar 300 heeft geen enkele zin, want daarmee veranderd je signaal niet en blijf je uitval houden.

Ik ben het eens met @tobiastheebe 

Morgen komt mogelijk al een Ziggo moderator hier langs, zij hebben Ziggo voor hun naam staan.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5747Posts
  • 1409Oplossingen
  • 1888Likes

Hi @DIKKEHENK

Knap balen dat de monteur het probleem gisteren niet voor je heeft kunnen oplossen. Ik heb gelijk een kijkje voor je achter de schermen genomen en ik lees dat de monteur het modem rechtstreeks heeft aangesloten op het AOP.

Verder zie ik dat de bootfile op je modem ten gevolge van de snelheidsverhoging netjes is aangepast naar de nieuwe snelheid. De netwerkmonitoring geeft geen bijzonderheden in het signaal weer. Wel is het bijzonder dat in de log van je modem zelf wel een aantal Post RS Errors staan. In de ideale wereld zien we deze het op 0 staan. 

Laten we hier met zijn allen induiken om dit op te lossen. Ik zie dat het modem in bridge mode staat en je dus een eigen router gebruikt. Welke snelheid haal je als je de router loskoppelt, het modem een reset geeft en vervolgens een speedtest doet direct aangesloten op jouw Ziggo modem? En indien mogelijk zou je dan toch graag foto's willen sturen van de hoofdaansluiting en aansluiting(en) naar het AOP? Dan kunnen we beter met je meekijken 🙂

DIKKEHENK
topicstarter
Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

excuses, het is hier nogal druk, dus heb even geen tijd voor allerhande fotospul. De monteur heeft de AOP bekeken en goed bevonden, bedoel, daarom komt een monteur, toch?

De AOP geeft signaal naar model, met een spiltter aan t eind voor TV en Internet. Dat is het enige wat er dus tussen zit.

Tevens is presies dat hele gedeelte boel 3 jaar geleden geheel door een monteur vervangen en opgewaardeerd.

Inderdaad, de post errors lopen op, en dan vooral bij de laatste 2 a 3 kanalen.

Het modem uit bridge halen is nu even geen optie, ben er amper, en de rest van de familie gebruikt het, dus ik laat het nu even zo. De snelheid is overigens prima, daar geen klachten over. TV is ook prima.

DIKKEHENK_0-1625935919735.png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9842Posts
  • 580Oplossingen
  • 3577Likes

Er is ruis door instraling van 4G. Ergens in de coaxinstallatie, binnenshuis of buitenshuis, is iets onvoldoende afgeschermd.

Helaas hebben we tot nu toe te weinig informatie om zaken verder uit te sluiten. Feit is dat het signaal ergens teveel gedempt wordt.

DIKKEHENK
topicstarter
Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

even een update, er is hier niets veranderd wat betreft 4g. Het enige wat veranderd is , is de snelheids verhoging van 500 naar 600.

Nog steeds random herstarts.

DIKKEHENK_0-1626376106951.png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9842Posts
  • 580Oplossingen
  • 3577Likes

Ik kan niets toevoegen aan mijn vorige bericht. Zonder foto's kunnen we niet bepalen of de problemen (instraling en teveel demping) binnenshuis of buitenshuis veroorzaakt worden en is het heel lastig om verder advies te geven. Ik kan dan alleen nog adviseren om opnieuw een monteur in te laten schakelen.

DIKKEHENK
topicstarter
Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

zo, nu even tijd, want het herstart nog steeds spontaan als een malle..hier de fotos van waar het t huis binnenkomt, plus de splitter vlak voor t modem en de tv HDR ontvanger/decoder.

Dit is overigens door Ziggo zelf 3 jaar geleden aangelegd en werkte als een zonnetje. Totdat het dus van 500 naar 600 ging.

En oh ja, ik heb m ook uit bridge gehaald om te kijken of dat minder post errors gaf, en dat is niet t geval. Zelfde resultaat. Dus nu weer in bridge, met een turris Omnia router erachter.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9842Posts
  • 580Oplossingen
  • 3577Likes

Tussen AOP en modem bevinden zich een drieweg- en tweewegsplitter die samen voor een demping van 10 dB zorgen. Dat is niet ideaal, in principe dient het modem op de eerste splitter na het AOP aangesloten te worden.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 189Oplossingen
  • 472Likes

Bedankt voor jouw foto's @DIKKEHENK
Ik volg het advies van @tobiastheebe in deze. De aansluiting zoals die nu is, is inderdaad niet gewenst. Ik snap dan ook niet dat de monteur dit niet aangepast heeft. 

Ik stuur je voor eerst een andere splitter en kabel zodat je het modem rechtstreeks op het eerste aansluitpunt aan kunt sluiten. Wil je dit eens testen en ons laten weten hoe het gaat? 

DIKKEHENK
topicstarter
Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

uhm, Dit is zo aangelegd door een monteur, en het werkte prima. Tot de snelheid verhoging. Ik ga even denken dan om de boel dus blijkbaar geheel te her bekabelen. Das een dingetje, gezien de afstand en kruipruimte.

op zich een goed idee, een splitter en een korte kabel, en dan moet ik zelf even een lange F connector kabel scoren die dan vanaf de eerste splitter naar t modem gaat.   En sluit ik de tv aan op de gestuurde splitter vlakbij het eerste punt.

Anders moet ik ook de LAN en AC naar de kruipruimte brengen, en dat is echt een serieus dingetje.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1615Posts
  • 189Oplossingen
  • 472Likes

Dat begrijp ik inderdaad. De aansluiting zoals die nu is, is niet goed voor het signaal en daardoor haal je niet de maximale snelheid. Wacht de kabels en splitter eerst even af. Dit moet helemaal goed komen.

DIKKEHENK
topicstarter
Raadgever
  • 59Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

en ik lees dat de monteur het modem rechtstreeks heeft aangesloten op het AOP.

Nee, dat was niet t geval. De monteur heeft sec gekeken. Verder niets gedaan. Dus niks gemeten, wel gebeld met het HQ, en die vonden alles prima de luxe, en het lag aan de router erachter, aldus het HQ.

Snelheid is geen probleem als t werkt, gewoon de volle mep.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic