1
Vraag
2
Reacties
timtv

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

connect box als acces point instellen

kan ik mijn oude connect box als acces point instellen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Connect Box moet altijd retour gestuurd worden naar Ziggo, je krijgt daarvoor een retourdoos toegezonden.

 

Maar is het geen Connect box, maar een ander modem wat je niet retour hoeft te zenden?

Dan kun je die als acces point instellen, stel de wifi in en zet dan de DHCP server ervan uit en verbind een kabel aan je huidige modem en de andere kant in 1 van de 4 UTP aansluitingen.

Laat het modem als eerste opstarten en het acces point als 2e.

Bekijk in context

7 Reacties 7
BertM3

Level 9
  • 267Posts
  • 10Oplossingen
  • 103Likes

Waarschijnlijk wel, alleen heb je misschien een omweg nodig.

 

De meeste all in one routers etc hebben een switch chip voor de LAN poorten. Dus als je de CB een eigen IP geeft buiten de DHCP range van je router. DHCP op de connect box zelf uitschakelen. En dan verbind je de CB via 1 van de LAN poorten aan je router. Op zich zou hij dan als acces point moeten functioneren.

 

SSID, beveiliging en wachtwoord gelijk zetten aan die van je normale router.

 

Let wel dat voor kleinere huizen een acces point vaker meer problemen geeft als dat het oplost. 2 routers in AP mode kan er voor zorgen dat je devices niet lekker schakelen tussen beide AP's. Vaak is mesh dan een betere oplossing.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Connect Box moet altijd retour gestuurd worden naar Ziggo, je krijgt daarvoor een retourdoos toegezonden.

 

Maar is het geen Connect box, maar een ander modem wat je niet retour hoeft te zenden?

Dan kun je die als acces point instellen, stel de wifi in en zet dan de DHCP server ervan uit en verbind een kabel aan je huidige modem en de andere kant in 1 van de 4 UTP aansluitingen.

Laat het modem als eerste opstarten en het acces point als 2e.

timtv
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Super bedankt voor jullie snelle antwoord!

timtv
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

over dat terug sturen: in de (bij het nieuwe modem) bijgevoegde folder stond dat je de mediaboxen moest terugsturen, geen woord over CB

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

welk modem heb je nu ? en welk modem wil je als access point in gaat stellen

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @timtv

Fijn dat je al reactie hebt gehad van andere communityleden 🙂 De Connectbox moet inderdaad teruggestuurd worden. Dit staat bij ons ook in het systeem. Heb je daar nog een retourdoos voor gekregen? Je mag ook een eigen doos gebruiken en anders kan ik je er wel eentje toesturen. 
Dit is het retouradres: 
 

XPO/Ziggo
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

timtv
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je bericht Maud.

Over het terugsturen: dat was wel heel onduidelijk. In de bijgesloten instructie stond dat niet vermeld. Wel iets over media boxen..

Zo ook de cryptische brief van Ziggo die ik een dag later thuis kreeg met de mededeling dat bepaalde apparatuur 'in gebruik' was.

Niet uit op te maken wat daar bedoeld werd!

Maar geen probleem: Ik stuur hem maandag terug, ik heb een eigen verpakking, no sweat.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic