Hallo,
Ik probeer in te loggen via: http://192.168.178.1/common/first-install-wizard.html
hier kan ik een taal kiezen: Nederlands en het geeft dan aan dat ik me wachtwoord moet invullen
Ik gebruik het default wachtwoord die op de modemsticker staat maar geeft aan dat het ingevoerde wachtwoord niet correct is.
Als ik op mijn SmartWifi account inlog, is dat wel degelijk nog het default wachtwoord.
Toch werkt het niet, ik heb het wachtwoord daarna handmatig aangepast en opnieuw geprobeerd maar wederom geeft hij aan dat het ingevoerde wachtwoord niet correct is. Nu kan ik de installation wizard dus niet voltooien, wat moet ik doen? Ik ben aangesloten op kabelinternet, mocht dat een verschil maken en dit is het enige modem in mijn huis
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor (de) SmartWifi app/web gebruik je de gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn Ziggo om in te loggen. Dit staat volledig los van het wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen op de webinterface van het modem, daarvoor moet je inderdaad het modemwachtwoord gebruiken dat op het label staat vermeld. Het gekozen lettertype is wat ongelukkig en het onderscheid tussen bijvoorbeeld een hoofdletter I en kleine letter l is slecht zichtbaar. Kun je nogmaals controleren dat je het juiste wachtwoord invoert? Eventueel kun je het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de onderzijde circa 30 seconden ingedrukt te houden, mogelijk kun je daarna wel inloggen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Voor (de) SmartWifi app/web gebruik je de gebruikersnaam en wachtwoord van Mijn Ziggo om in te loggen. Dit staat volledig los van het wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen op de webinterface van het modem, daarvoor moet je inderdaad het modemwachtwoord gebruiken dat op het label staat vermeld. Het gekozen lettertype is wat ongelukkig en het onderscheid tussen bijvoorbeeld een hoofdletter I en kleine letter l is slecht zichtbaar. Kun je nogmaals controleren dat je het juiste wachtwoord invoert? Eventueel kun je het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen door de RESET-knop aan de onderzijde circa 30 seconden ingedrukt te houden, mogelijk kun je daarna wel inloggen.
Hallo Tobias,
Bedankt voor uw reactie. Ik zit inderdaad het verkeerde wachtwoord in te vullen.
Er staan 2 wachtwoorden op de sticker; waarvan 1 specifiek het modem wachtwoord is.
Na 2 uur ploeteren (voordat u reageerde) is het dus erg simpel op te lossen
Enorm bedankt! Fijn weekend.
Fijn om te lezen dat het is gelukt, jij ook een fijn weekend gewenst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.