anneophorst

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

cisco EPC3928 vervangen voor connectbox

Goedenavond , 

 

Mijn schoonvader heeft nog een oude Cisco EPC3928 modem/router , hij heeft van jullie een pakket op gestuurd gekregen met een vervangende connectbox en allerlei toebehoren . 

Ik heb de mooie taak gekregen om deze te vervangen  , maar voordat ik ga starten wil ik eerst even onderstaande helder hebben want het is nogal afwijkend tov het bijgeleverde stappenplan.

 

Enkele jaren geleden zijn er namelijk veel klachten geweest over de wifi verbinding.

Er is vanuit Ziggo een monteur geweest die een en ander heeft verholpen , er is onder andere een signaalversterker en een accespoint aangebracht ( accespoint en cisco router staan net boven elkaar )

 

Ik heb in onderstaand schema geprobeerd een en ander te verduidelijken .. 

De vraag is .. wat kan ik het beste laten zitten en wat moet ik vervangen ?

 

anneophorst_0-1677528544483.png

 

 

 

 

 

 

wat kan ik laten zitten ? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Modem op versterker is niet meer de juiste aansluitwijze. Op het AOP dient een splitter (bij voorkeur een POA-254, anders een POA-01-A/B) geplaatst te worden waar modem en versterker op aangesloten worden. De 6 dB forward path attenuator op de ingang van de versterker kan hierbij komen te vervallen. Er is tenminste een verouderde TV-kabel op de versterker aangesloten. Het AOP (btv 01-SET) en de versterker zijn up-to-date.

Bekijk in context

4 Reacties 4
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Modem op versterker is niet meer de juiste aansluitwijze. Op het AOP dient een splitter (bij voorkeur een POA-254, anders een POA-01-A/B) geplaatst te worden waar modem en versterker op aangesloten worden. De 6 dB forward path attenuator op de ingang van de versterker kan hierbij komen te vervallen. Er is tenminste een verouderde TV-kabel op de versterker aangesloten. Het AOP (btv 01-SET) en de versterker zijn up-to-date.

anneophorst
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

top !

dank je wel voor je reactie .. ik ga er vanavond gelijk mee aan de slag 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Graag gedaan, ik kijk uit naar het resultaat.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @anneophorst . Hoe gaat het nu? 🙂 

Uitgelicht topic