h.kors1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

chromecast verbind niet met wifi; toegangspunt tijdelijk vol

Hallo allemaal,

ik heb vandaag mijn nieuwe Chromecast 4 aangesloten op mijn tv. Ik kon aan het begin nog verbinden met mijn wifi. Al snel werd meerdere keren de verbinding verbroken. Als ik dan opnieuw wil verbinden staat er; toegangspunt tijdelijk vol. Dit blijft lange tijd zo staan. Als ik vaak opnieuw probeer wordt hij een enkele keer wel verbonden met het internet en kan ik 5 minuten er gebruik van maken. Hierna wordt het wifi er weer uitgegooid en begint het weer van voor af aan. Het wifi modem heb ik al gereset en de tv en Chromecast aan/uit gezet. Wie heeft de gouden tip om dit probleem te verhelpen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemddag @h.kors1,

Welkom op de Community! 
Ook leuk dat je een Chromecast hebt gekocht, al is het natuurlijk irritant dat de verbinding met de wifi zo vaak wordt onderbroken.
Gaat het inmiddels al beter?

Anders kun je eens kijken naar de namen van de 2.4 GHZ en 5.0 GHZ wifi.
Die zijn nu namelijk hetzelfde, terwijl niet elk apparaat de 5.0 GHZ herkent.
Kun je eens via deze  pagina de naam van de 5.0 GHZ aanpassen?
Zodat je de Chromecast voortaan alleen met de 2,4 GHZ frequentie verbinding kan maken? 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemddag @h.kors1,

Welkom op de Community! 
Ook leuk dat je een Chromecast hebt gekocht, al is het natuurlijk irritant dat de verbinding met de wifi zo vaak wordt onderbroken.
Gaat het inmiddels al beter?

Anders kun je eens kijken naar de namen van de 2.4 GHZ en 5.0 GHZ wifi.
Die zijn nu namelijk hetzelfde, terwijl niet elk apparaat de 5.0 GHZ herkent.
Kun je eens via deze  pagina de naam van de 5.0 GHZ aanpassen?
Zodat je de Chromecast voortaan alleen met de 2,4 GHZ frequentie verbinding kan maken? 

Uitgelicht topic