Vraag
Reacties
Oplossing
jfunke
Level 1

camera extern benaderen

Ik heb de volgende Modem/router,  Ziggo Connect Box

Ik heb het volgende probleem:

Op het modem heb ik een bekabelde camera aangesloten, deze camera kan ik benaderen via adres

192.168.178.250. met poort 37777

Dit is binnen ons wifi bereik.

Ik wil de camera ook benaderen als ik buiten het wifi netwerk van het modem ben dus via internet met een internet adres naar onze camera kijken, bv als we met vakantie zijn of niet thuis zijn maar elders

In het verleden had ik van u een ander modem en een adres waarmee ik van buitenaf via het modem de camera kon benaderen, dit adres was 217.121.0.235

Nu met dit modem kan ik geen externe toegang krijgen tot de camera

Ook als ik inlog in het modem dan kan ik geen wijzigingen dmv bv vinkjes wijzigingen aanbrengen in het modem, het lijkt erop dat er niets is vrijgegeven om instellingen in het modem te veranderen

Bv Upnp of andere instellingen zijn niet te wijzigen.

Tevens kan ik in het modem ook geen extern adres voor 192.168.178.250 vinden

Vraag; waar kan ik het internet adres vinden om de camera van buitenaf te bereiken

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het externe IPv4-adres wordt vermeld op de pagina Beheer → Informatie. Gelieve je huidige externe IPv4-adres niet openbaar te vermelden.

Voor externe toegang tot de camera via het hierboven genoemde IP-adres dien je port forwarding in te stellen. Lokaal IP is uiteraard 192.168.178.250, voor poort kun je zowel intern als extern 37777 opgeven en voor protocol is TCP voldoende.

Ook als ik inlog in het modem dan kan ik geen wijzigingen dmv bv vinkjes wijzigingen aanbrengen in het modem, het lijkt erop dat er niets is vrijgegeven om instellingen in het modem te veranderen

Kun je bovenstaande nader toelichten, eventueel m.b.v. een screenshot?

Bekijk in context

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het externe IPv4-adres wordt vermeld op de pagina Beheer → Informatie. Gelieve je huidige externe IPv4-adres niet openbaar te vermelden.

Voor externe toegang tot de camera via het hierboven genoemde IP-adres dien je port forwarding in te stellen. Lokaal IP is uiteraard 192.168.178.250, voor poort kun je zowel intern als extern 37777 opgeven en voor protocol is TCP voldoende.

Kun je bovenstaande nader toelichten, eventueel m.b.v. een screenshot?

jfunke
Level 1
Topicstarter

jfunke_0-1693041053281.png

Het is gelukt, super en dank u wel

Het wijzigen van instellingen lukt nu wel, tot dusver niet , bv op het screenshot zie je dat ik het vinkje heb gezet bij inschakelen van Upnp, maar als ik het wil opslaan dan werd het niet geaccepteerd, ik zeg "werd" want nu wel.

Affin het werkt allemaal weer prima en ik kan de camera extern benaderen.

Nogmaals bednkt voor de oplossing

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen dat het is gelukt.

UPnP dient uitgeschakeld te blijven bij handmatig aangemaakte regels voor port forwarding. Verder kun je het beste alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall.