Sjoerd Smeets

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

caldav url ineens gewijzigd?

Ik maak veelvuldig gebruik van CalDav. Nu krijg ik sinds vanmorgen synchronisatie problemen. 

Nu zie ik dat het systeem van url is veranderd zonder dat daar een bericht over is gekomen.

Voorheen was dit https://sync.ziggo.nl nu is dit ineens https://sync2.ziggo.nl met een cryptische naam erachter.. 

Is dit bekend? Waarom wordt zoiets niet gecommuniceerd?

37 Reacties 37
1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

[EDIT] Met https://sync2.ziggo.nl/caldav lukt het wel. Daar waar het eerst https://sync.ziggo.nl/caldav/21 was...

Bedankt Ziggo, mooi stukje gebruikertje pesten...

Zelfde probleem, gezinsagenda synchroniseren met android werkt ineens niet meer. Ook met sync2.ziggo.nl lukt het niet...

Waarom wordt hier aan gesleuteld zonder terugkoppeling naar de gebruikers???

hariko

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank dank dank, na uren alles nalopen eindelijk hier de oplossing gevonden. Klantenservice van Ziggo weet ook van niets (voor zover ze het al begrepen), lekker handig van Ziggo.

Hoe ben je achter de nieuwe url gekomen?

1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoe Sjoerd aan sync2 is gekomen is me niet duidelijk. De 21 achter de url weghalen was dom geluk (en pure frustratie)

Sjoerd Smeets
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik was aan het zoeken waarom ik de foutmelding kreeg. Via webmail ingelogd, naar de agenda gegaan en daar naar de instellingen van mijn agenda. Daar staat de gewijzigde url. 

1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb me helemaal scheef gezocht in de instellingen maar het staat inderdaad in de eigenschappen van de betreffende agenda... Merci Sjoerd!

Die "code" of "sleutel" achter ./caldav hoeft er in ieder geval niet achter. Het werkt prima zonder...

jeroen-108

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook met deze andere referentie werkt t niet goed. Bij gebruik van https://sync2.ziggo.nl/caldav werkt er wel iets. Met de gegevens van ziggo zelf niet sinds een paar dagen. Contact met de helpdesk levert niks op : nog erger ze verwijzen naar deze site en zeggen dat ze niks voor me kunnen doen. HET ZOU MOOI ZIJN ALS IEMAND VAN ZIGGO DIT UITZOEKT/CORRIGEERT. Ook voor mij geldt: ineens werkt t niet meer de sync van calender en contacten

Pasi
Expert
Expert
  • 4540Posts
  • 268Oplossingen
  • 1785Likes

@jeroen-108  schreef:

...HET ZOU MOOI ZIJN ALS IEMAND VAN ZIGGO DIT UITZOEKT/CORRIGEERT. Ook voor mij geldt: ineens werkt t niet meer de sync van calender en contacten

Grote kans dat vandaag of morgen een Ziggo mod langs komt, die intern navraag kan doen.

jeroen-108

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik merk dat de calender wel synchroniseert obv https//:sync2.ziggo.nl/caldav

Maar contacten niet ook niet obv hetzelfde maar dan carddav

Tonn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt! Nu werkt mijn agenda weer..

@Ziggo: Maar waarom kon de Ziggo helpdesk mij dit niet vertellen en is deze info slecht te vinden. Ik heb nu enorm veel tijd verspilt om het uit te moeten zoeken.

jeroen-108

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het gekke is dat ik een enkele keer toch nog foutmeldingen krijg zoals: server fout.

Ik hoop dat die ziggo moderator snel langs komt om dit echt op te lossen. De info op de ziggo site hierover is nu onjuist

klant

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben ook al sinds vrijdag bezig ermee.

De meest actuele instellingen volgens de ziggo website zijn FOUTIEF:

Agenda en contacten

Ziggo mail gebruikt CalDAV (agenda) en CArdDAV (contacten) als protocol voor je agenda en contacten. Met onderstaande instellingen synchroniseer je makkelijk je Ziggo Mail contacten en afspraken met je smartphone of tablet.

Inkomende serverinstellingen

• CalDAV server: sync.ziggo.nl
  • CardDAV server: sync.ziggo.nl
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Wanneer je deze echter gebruikt, dan krijg ik steeds het bericht:

The credentials you have entered were not accepted. Please check your settings.

Hoe kan deze dienst zomaar veranderd worden op een vrijdagmiddag, zonder dat de gebruikers daar eerst van op de hoogte worden gesteld, de klantenservice van niets weet en de klantenservice website verkeerde informatie bevat...

Blijft de bovenvermelde triage/hack wel werken in de toekomst, gezien de officiële kanalen van niets weten?

1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het is geen hack, er zijn gewoon wijzigingen doorgevoerd op een productieomgeving zonder ook maar één protocol te volgen. Vraag me af of de betreffende afdeling überhaupt weet dat een van beheerders dit heeft aangepast. Erg knullig iig.

Mocht het in de toekomst weer ineens niet meer werken dan gewoon zoals Sjoerd aangaf in de eigenschappen van de betreffende agenda (in de webmail) even kijken wat de actuele url is.

Op hulp of kennis van Ziggo hoef je niet te rekenen, dat is al een tijdje duidelijk...

klant

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Als je de instellingen van de Ziggo klantenservice website volgt, dan werkt het niet. Het werkt dus niet volgens specificatie. Een van tweeën is fout. Iets moet er dus nog veranderen. Doordat je niet weet wat er fout is, heb je geen garantie dat het ook blijft werken op de huidige manier.

Ik vind het knap werk van Sjoerd dat hij de URL met trial, error en de nodige systeemkennis, zelf afgeleid heeft.

Hack opgezocht op Wikipedia:

1. In modern computing terminology, a "kludge" (or often a "hack") is a solution to a problem, the performance of a task, or a system fix which is inefficient, inelegant ("hacky"), or even incomprehensible, but which somehow works.

Dat is toch het betere hack werk, of niet soms? Van mij krijgt Sjoerd heldenstatus!

Ik ben trouwens ook benieuwd naar het antwoord op jouw constatering:

1. Zelfde probleem, gezinsagenda synchroniseren met android werkt ineens niet meer. Ook met sync2.ziggo.nl lukt het niet...
jeroen-108

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

het is me gelukt om via de chat de relevante info naar Ziggo te krijgen inclusief : screenshots , de SYNC2 referentie en de diverse foutmeldingen . Eea is als ik het goed begrijp doorgestuurd naar de techn afdeling. Aangegeven dat op deze manier nieuwe sioftware releases in een live omgeving zeer onprofessioneel werken is en dat het beter is direct de aanpassinge terug te draaien .

Ik zag nml een functionele wijziging denk ik : er wordt nu geprobeerd om uit mijn contacten lijstt deverjaardagen te halen en die in de agenda te zetten . Wordt vervolgt hoop ik. Heb de toezegging dat ik via email een reactie krijg ( meer al dan ik hoopte 🙂

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4603Posts
  • 462Oplossingen
  • 1475Likes

Hey @Sjoerd Smeets en alle anderen die in het topic hebben gereageerd, 

Goed dat jullie hier een melding doen! Ik heb dit direct vanochtend doorgezet naar de juiste afdeling maar helaas nog geen antwoord mogen ontvangen. Zodra ik deze heb dan laat ik (of een andere moderator) het hier weten. 

jeroen-108

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Naast een inhoudelijke rx ( graag snel de oplossing) ook een hoe ziggo dit gaat voorkomen met ITIL normen en een betere versie en release planning. Dit ook voor de otap straat waarvan ik ervan uit ga dat jullie er een hebben als professionele organisatie ( o ontwikkeling t test a acceptatie p productie ( waar wij dus last van hebben nu ))

klant

Stamgast
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@jeroen-108 

ITIL en OTAP, nee joh, dat was vroeger in de goeie ouwe tijd.
Tegenwoordig spelen de jongens en meisjes van development het DEVOPS spel:

Direct van alles veranderen op productie (P) en de klant als tester (T) gebruiken.

De stabiliteit van Productie is daarmee verworden tot die van een flipperkast ...

Suzan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij lukt het nog steeds niet, op de iphone van mijn vrouw wel… zonder ssl, maar als ik met ssl wil welke port vul ik dan in?

Suzan

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ingelogd op mijn webmail op mijn ipad maar kan geen adres vinden bij de instellingen…

Uitgelicht topic