Geachte community,
Ik heb sinds gisteren een ziggo verbinding en ik wil graag mijn compal modus omzetten in bridgemodus. Echter, deze is helemaal niet beschikbaar op mijn modem. Nu schijnt dat aan mijn type modem te liggen?
Mij is geadviseerd om hier daarom om advies te vragen, dus bij deze.
Wat is er nodig of wat moet er gedaan worden om de bridgemodus te activeren op deze modem
Bijgevoegd heb ik wat de handleiding zegt (ziggo-handleiding.jpg) en wat er werkelijk beschikbaar is op mijn modem (werkelijk-modem.png)
Ik kijk uit naar jullie expertise 🙂
Groetjes,
Wim
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goede aanvulling @tobiastheebe, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.
@w1mg, jij bent woonachtig in voormalig UPC-gebied en ik verwacht dat het jou nog wel lukt om zelf de 'Router status'-pagina te vinden na deze aanpassing naar IPv4 Only. Mocht dit na 24 uren onverhoopt niet zo zijn, laat het ons dan weten hier. Dan zetten wij je modem om naar de bridge modus.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een Ziggo moderator kan dit omzetten voor je.
Is een Ziggo Moderator iets anders dan wanneer je de klantenservice belt?
excuseer mijn onwetendheid,
groetjes,
Wim
@w1mg Excuses zijn niet nodig, ik weet ook niet alles 🙂
Ziggo moderators zijn net iets anders dan de standaard klantenservice, moderators kunnen meer zien, mogen meer uitvoeren en kunnen, zo nodig, de juiste mensen bereiken.
Goedemorgen @w1mg! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst 🙂 Jouw type modem is prima geschikt voor de bridge modus maar dat vereist wel een aanpassing. Je modem draait nu op IPv4 en IPv6 en dat moet worden omgezet naar IPv4 Only.
Deze wijziging heb ik voor je aangevraagd en dit zal binnen 24 uren verwerkt zijn. Check het dus morgen nogmaals. Ik verwacht dat het dan allemaal geregeld is en werkt 🙂
Een mooie dag gewenst!
De 'Router status'-pagina is/was alleen beschikbaar in voormalig UPC-gebied, met als voorwaarde een IPv4 Only-profiel op de eRouter. Sinds enkele maanden vindt er echter een migratie plaats in fUPC, waarbij modems van nieuwe boot files worden voorzien, deze worden gelijkgetrokken met fZiggo. Nadat de nieuwe boot file is toegepast, is de 'Router status'-pagina niet meer toegankelijk, deze verdwijnt automatisch bij het laden van de webinterface.
Goede aanvulling @tobiastheebe, daar had ik zo snel nog niet aan gedacht.
@w1mg, jij bent woonachtig in voormalig UPC-gebied en ik verwacht dat het jou nog wel lukt om zelf de 'Router status'-pagina te vinden na deze aanpassing naar IPv4 Only. Mocht dit na 24 uren onverhoopt niet zo zijn, laat het ons dan weten hier. Dan zetten wij je modem om naar de bridge modus.
We zijn nu wel 24 uur verder, en de optie is nog niet beschikbaar binnen mijn modem. Moet ik hem eerst herstarten of resetten voordat deze functie beschikbaar wordt?
groetjes,
Wim
Goed dat je erop terugkomt hier @w1mg! De wijziging naar IPv4 Only is inmiddels wel verwerkt. Ik ben dus bang dat ik de bridge modus voor je moet aanvragen en dat het niet mogelijk is dit zelf te regelen. Is het akkoord dat ik je modem om 12.00 uur omzet naar de bridge modus?
Beste @Erik S ,
bedankt voor je super snelle reactie!!
Ik zou het heel fijn vinden als je de modem om 12.00u vandaag, om kunt zetten naar bridge modus!
groetjes,
Wim
Bedankt voor het omzetten @Erik S .
Inmiddels werkt het allemaal zoals ik dat graag heb. Super bedankt voor de hulp!
Top, dat is fijn om te lezen! Graag gedaan en mochten we ooit weer iets voor je kunnen doen, dan weet je ons te vinden 😉
Mooie dag verder!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.