De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
mijn evw3226 modem staat al jaren in bridge mode
sinds vanmorgen is dit ineens uitgeschakeld?
in de instel pagina van de modem ontbreekt nu de bridge knop
hoe krijg ik mijn modem terug in bridge mode ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@mhwlng Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb nog een afspraak weten te regelen op maandag 27 juni 2022 tussen 12 en 18 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de asfpraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Als je een Vodafone mobiel abonnement hebt kan ik gratis Wifi back-up voor je regelen ter overbrugging tot het monteursbezoek. Als je hiervan gebruikt wilt maken hoor ik het graag.
@mhwlng Goedemorgen
Het UPC UbeeEWV modem is al een verouderd model en misschien door werkzaamheden is hij per ongeluk uit gezet of de ondersteuning is gestopt in Bridge.
Je kan bij Ziggo een gratis Smart Wifi Modem of de Smart Wifi Modem Giga krijgen naar jou internet pakket en dan zetten ze deze weer in Bridge.
Ik ga dit zeker even voorleggen aan een medewerker.
Waarschijnlijk heeft het modem de nieuwe versie van de boot file ontvangen die momenteel wordt uitgerold in voormalig UPC-gebied, dit is onderdeel van een grotere migratie om alle CMTS's onderdeel te maken van hetzelfde provisioning-systeem. Net als in voormalig Ziggo-gebied moet Ziggo nu bridge mode inschakelen.
Ok, kan dat gedaan worden?
Dave heeft het topic al onder de aandacht gebracht bij de moderators, zij kunnen dit regelen. De EVW3226 staat wel op de lijst om binnenkort automatisch door een SmartWifi modem te worden vervangen.
Klopt @tobiastheebe zo helpen we elkaar, was even met ander issue bezig, maar Moderators zijn op de hoogte zoals gezegd, ze komen vanzelf dit topic in met Ziggo Logo voor hun Naam en dan wordt alles geregeld.
Tobias weet heel veel van Modems en dat komt zekers goed 😉
Goedemiddag @mhwlng en een warm welkom op de Community,
Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp dat je het modem graag in bridged modus wilt hebben. Zojuist heb ik het modem omgezet naar Bridged modus. Kun je laten weten of het gelukt is?
Bedankt!
Ik zit nu op mijn werk.
Ik laat vanavond weten wat de status is.
@mhwlng Graag gedaan! Dan wachten wij jouw bevindingen even af.
Ik loop hier tegen precies hetzelfde probleem aan: EVW3226 modem dat sinds vanmorgen ineens uit bridge modus is gegaan. Kunnen jullie ook mijn modem terugzetten op bridged?
dan kan een mod zeker voor je doen 🙂
zorg je ervoor dat je postcode en huisnummer in je profiel invult
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Postcode en huisnummer zijn toegevoegd. Thanks!
@xirion Goed dat jij ook even aan de bel trekt via dit topic! Ik heb jouw gegevens er ook even bijgepakt en bij jou ook de bridged modus aangezet op het modem. Laat maar weten of het gelukt is.
Bridged modus werkt weer, dankjewel!
@xirion Helemaal top! Graag gedaan 😉
Ik kan bevestigen dat de modem in bridge mode staat. Daarvoor dank!
Alleen valt de verbinding na een paar minuten uit. Als ik de modem en router herstart dan werkt het weer even.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Hallo Bert, op dit moment heb ik weer verbinding
speedtest toont 200/30 in plaats van 300/30 zoals normaal
upstream+downstream :
In de downstream zijn vermogen en MER op alle kanalen laag. Het modem staat in partial bonding (niet alle kanalen kunnen worden gekoppeld) en een kanaal (met te lage MER van 26 dB) wisselt tussen wel/niet gekoppeld. Er is sprake van instraling van 4G en 5G, vermoedelijk door een verouderde installatie.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...