mhwlng

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

bridge mode weg ?

mijn evw3226 modem staat al jaren in bridge mode

sinds vanmorgen is dit ineens uitgeschakeld?

in de instel pagina  van de modem ontbreekt nu de bridge knop

 

Untitled.png

hoe krijg ik mijn modem terug in bridge mode ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@mhwlng Hartelijk dank voor je reactie! Ik heb nog een afspraak weten te regelen op maandag 27 juni 2022 tussen 12 en 18 uur. Mocht het op deze datum niet schikken dan is de asfpraak te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Als je een Vodafone mobiel abonnement hebt kan ik gratis Wifi back-up voor je regelen ter overbrugging tot het monteursbezoek. Als je hiervan gebruikt wilt maken hoor ik het graag. 

Bekijk in context

30 Reacties 30
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@mhwlng  Goedemorgen 

 

Het UPC UbeeEWV modem is al een verouderd model en misschien door werkzaamheden is hij per ongeluk uit gezet of de ondersteuning is gestopt in Bridge.

 

Je kan bij Ziggo een gratis Smart Wifi Modem of de Smart Wifi Modem Giga   krijgen naar jou internet pakket en dan zetten ze deze weer in Bridge.

 

Ik ga dit zeker even voorleggen aan een medewerker.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Waarschijnlijk heeft het modem de nieuwe versie van de boot file ontvangen die momenteel wordt uitgerold in voormalig UPC-gebied, dit is onderdeel van een grotere migratie om alle CMTS's onderdeel te maken van hetzelfde provisioning-systeem. Net als in voormalig Ziggo-gebied moet Ziggo nu bridge mode inschakelen.

mhwlng
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ok, kan dat gedaan worden?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Dave heeft het topic al onder de aandacht gebracht bij de moderators, zij kunnen dit regelen. De EVW3226 staat wel op de lijst om binnenkort automatisch door een SmartWifi modem te worden vervangen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Klopt @tobiastheebe  zo helpen we elkaar, was even met ander issue bezig, maar Moderators zijn op de hoogte zoals gezegd, ze komen vanzelf dit topic in met Ziggo Logo voor hun Naam en dan wordt alles geregeld.

 

Tobias weet heel veel van Modems en dat komt zekers goed 😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @mhwlng en een warm welkom op de Community,

Super dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp dat je het modem graag in bridged modus wilt hebben. Zojuist heb ik het modem omgezet naar Bridged modus. Kun je laten weten of het gelukt is? 

mhwlng
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt!

Ik zit nu op mijn werk.

Ik laat vanavond weten wat de status is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@mhwlng Graag gedaan! Dan wachten wij jouw bevindingen even af. 

xirion

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik loop hier tegen precies hetzelfde probleem aan: EVW3226 modem dat sinds vanmorgen ineens uit bridge modus is gegaan. Kunnen jullie ook mijn modem terugzetten op bridged?

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dan kan een mod zeker voor je doen 🙂

zorg je ervoor dat je postcode en huisnummer in je profiel invult

 

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

xirion

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Postcode en huisnummer zijn toegevoegd. Thanks!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Paul  kan je hier nog keer @xirion helpen, zelfde probleem 😊

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@xirion Goed dat jij ook even aan de bel trekt via dit topic! Ik heb jouw gegevens er ook even bijgepakt en bij jou ook de bridged modus aangezet op het modem. Laat maar weten of het gelukt is.

xirion

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bridged modus werkt weer, dankjewel!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@xirion Helemaal top! Graag gedaan 😉 

mhwlng
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik kan bevestigen dat de modem in bridge mode staat. Daarvoor dank!

Alleen valt de verbinding na een paar minuten uit. Als ik de modem en router herstart dan werkt het weer even.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

mhwlng
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert, op dit moment heb ik weer verbinding

speedtest toont 200/30 in plaats van 300/30 zoals normaal

upstream+downstream :

mhwlng_0-1655997929688.png

mhwlng_1-1655997943672.png

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In de downstream zijn vermogen en MER op alle kanalen laag. Het modem staat in partial bonding (niet alle kanalen kunnen worden gekoppeld) en een kanaal (met te lage MER van 26 dB) wisselt tussen wel/niet gekoppeld. Er is sprake van instraling van 4G en 5G, vermoedelijk door een verouderde installatie.

Uitgelicht topic