1
Vraag
2
Reacties
Annegeke

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bij streamen naar chromecast begint het beeld te happeren

Hallo, wij hebben het snelste internet van ziggo en drie wifi boosters van Deco waarvan 1 op de slaapkamer. Maar als we met de ziggo go app naar onze chroomecast streamen begint het beeld na ongeveer 5 tot 10 minuten te haperen. Inmiddels met ziggo alles al geprobeerd om het op te lossen en niets werkt! Het blijft haperen… Wat moeten we doen?

37 Reacties 37
Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het vreemde is dat ik op de telefoon wel 3 streepjes wifi heb op de slaapkamer maar in de deco app geeft hij indd maar 1 streepje aan

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 


Niet van toepassing
Annegeke wrote:

 

Voor de rood/rood kabel moet je even een groen/rood kabel aanvragen. 


Niet van toepassing

Andere HDMI ingang geprobeerd?

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PeterH2020 wrote:
Annegeke wrote:

 

Voor de rood/rood kabel moet je even een groen/rood kabel aanvragen. 

Hoe vraag ik die aan? Via ziggo?

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
PeterH2020 wrote:

Andere HDMI ingang geprobeerd?

Ja andere hdmi poort geprobeerd, blijft hetzelfde.


Niet van toepassing
Annegeke wrote:
PeterH2020 wrote:
Annegeke wrote:

 

Voor de rood/rood kabel moet je even een groen/rood kabel aanvragen. 

Hoe vraag ik die aan? Via ziggo?

Klopt... via ziggo 


Niet van toepassing

Denk dat het toch het bereik is. Waar staat de 2e van de slaapkamer?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Annegeke wrote:

...Maar als we met de ziggo go app naar onze chroomecast streamen begint het beeld na ongeveer 5 tot 10 minuten te haperen. Inmiddels met ziggo alles al geprobeerd om het op te lossen en niets werkt! Het blijft haperen… Wat moeten we doen?

 

Het is natuurlijk vreemd dat het beeld pas na ongeveer 5 tot 10 minuten begint te haperen, maar er zijn een paar onderdelen in uw coax netwerk die toch wel twijfelachtig zijn. En dan kan iedere druppel net voldoende zijn, om bij veel data verkeer net af en toe een hik op te leveren

Het nadeel van een coax netwerk is, dat storingen die eenmaal het coax netwerk zijn binnen gedrongen, zonder problemen/weerstand worden doorgegeven tot in alle uithoeken van dat coax netwerk.
Is er b.v. op zolder een slechte/oude coaxstekker gebruikt en daardoor kunnen b.v. 3G/4G signalen op het coax netwerk komen, dan kan het best zijn dat uw Ziggo ConnectBox ( beneden in uw huis ) daarvan slag raakt, omdat de 3G/4G signalen het Ziggo signaal verstoren.

 

Wat u zou kunnen proberen, is om de rood omcirkelde onderdelen los te koppelen en dan te testen. U moet o.a. wel opletten, dat zelfs een ongebruikt ( = open ) uit/in-gang van een splitter voldoende kan zijn om stoorsignalen naar ‘binnen’ te laten.

De beste test is echter, als u alle stekkers/splitters uit de AOP haalt en de ConnectBox rechtstreeks op de AOP ( het witte Ziggo kastje ) aan sluiten, om daarna opnieuw te testen.



Tevens zou u dit kunnen proberen: Hoe verwijder je het witte kapje van de splitter?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Maar het verlies van je internet zit echt in de aansluitingen en de AOP’s 3 splitters in een korte stuk, dit moet anders worden aangesloten en dit kan je beste door een Ziggo Monteur doen. Ik ga dit topic melden aan een Moderator die kan je benaderen voor een inplannen van een monteur.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

 

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten. 

Op de pagina iets naar beneden scrollen.

 

Dan kan een Moderator je gegevens erbij pakken en je meteen verder helpen.

 

Je kan nog de witte kap op de splitter die op de AOP zit even te verwijderen, alleen de kleine witte kap zie het filmpje.

 

 


Niet van toepassing

Splitter valt onder binnenhuis bekabeling en de klant is dan wel 50 euro kwijt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@PeterH2020  topic aangemeld zodat er met een moderator naar een oplossing gezocht kan worden, iets van een versterker waar 1 AOP voor nodig is en ja Versterker is eigen kosten die kan in de webshop besteld worden.

 

Je schrijft ook dat ze maar 1 streepje bereik hebt, en roming aanstaat, maar je streamt toch op wifi, dan valt je bereik er toch buiten, alleen met Data is dat van toepassing.

 

Hoe dan ook @Pasi heeft me net gekruist, er moet gewoon een betere oplossing voor TS komen. En soms kunnen kosten maken niet anders als het een werkende situatie oplevert, liever geen kosten natuurlijks.

 


Niet van toepassing
Annegeke wrote:

Hallo, wij hebben het snelste internet van ziggo en drie wifi boosters van Deco waarvan 1 op de slaapkamer. Maar als we met de ziggo go app naar onze chroomecast streamen begint het beeld na ongeveer 5 tot 10 minuten te haperen. Inmiddels met ziggo alles al geprobeerd om het op te lossen en niets werkt! Het blijft haperen… Wat moeten we doen?

Welke deco set heb je gekocht?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @Annegeke 
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Ontzettend fijn om te zien dat er tijdens 2e kerstdag zo met je is meegedacht! Dat geeft stiekem toch wel een beetje een warme kerstgedachte. Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen dat ik eerlijk gezegd ook een beetje mijn twijfels heb over de hoofdaansluiting en verdere aansluitingen. Ik ben dan ook bang dat als je dit zo laat er meerdere problemen bij gaan komen. Dit o.a. vanwege de meerdere splitters. Heb je het signaal meerdere keren gesplitst om zo meer televisies aan te kunnen sluiten? Want in geval van meerdere televisie aansluitingen zou het wenselijker zijn om op de POA-01 (zonder wit kapje) een versterker te plaatsen en vanaf de versterker dan de televisies aan te sluiten. 

Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat het pakket op jouw adres sinds 19 december 2020 actief staat. Je hebt het pakket dus echt recent op dit adres aangevraagd. Het goede nieuws is dan direct wel dat je recht hebt op een gratis installatiemonteur. Deze wil ik je dan ook aanbieden. Het bezoek zelf is gratis. Stel dat er een versterker nodig is dan kan de monteur deze tegen de kostprijs voor je plaatsen. Lijkt dit je wat?

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hey @Annegeke 
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Ontzettend fijn om te zien dat er tijdens 2e kerstdag zo met je is meegedacht! Dat geeft stiekem toch wel een beetje een warme kerstgedachte. Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen dat ik eerlijk gezegd ook een beetje mijn twijfels heb over de hoofdaansluiting en verdere aansluitingen. Ik ben dan ook bang dat als je dit zo laat er meerdere problemen bij gaan komen. Dit o.a. vanwege de meerdere splitters. Heb je het signaal meerdere keren gesplitst om zo meer televisies aan te kunnen sluiten? Want in geval van meerdere televisie aansluitingen zou het wenselijker zijn om op de POA-01 (zonder wit kapje) een versterker te plaatsen en vanaf de versterker dan de televisies aan te sluiten. 

Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat het pakket op jouw adres sinds 19 december 2020 actief staat. Je hebt het pakket dus echt recent op dit adres aangevraagd. Het goede nieuws is dan direct wel dat je recht hebt op een gratis installatiemonteur. Deze wil ik je dan ook aanbieden. Het bezoek zelf is gratis. Stel dat er een versterker nodig is dan kan de monteur deze tegen de kostprijs voor je plaatsen. Lijkt dit je wat?

Ja heel graag! Wij krijgen het zo niet voor elkaar ben ik bang… Een monteur zou fantastisch zijn!


Niet van toepassing

Hou er rekening mee dat een monteur niet gratis is, de chromecast valt onder extra service. De deco m4  valt ook onder extra service. 

Want het is geen ziggo product. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Voor je aansluitpunt/de signalen is de monteur gratis. En dat is toch stap 1 om alle diensten goed te laten werken! 

Ik heb de monteur ingepland op maandag 11-01-2021. Best wel een eindje in de toekomst. Verbaast me ook wat, dat er niets eerder mogelijk is. 
Je ontvangt bij de bevestiging ook de link om de monteur eventueel te verzetten. Hou die in de gaten om te kijken of er een eerder plekje vrij komt :-). 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic