1
Vraag
2
Reacties
Annegeke

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

bij streamen naar chromecast begint het beeld te happeren

Hallo, wij hebben het snelste internet van ziggo en drie wifi boosters van Deco waarvan 1 op de slaapkamer. Maar als we met de ziggo go app naar onze chroomecast streamen begint het beeld na ongeveer 5 tot 10 minuten te haperen. Inmiddels met ziggo alles al geprobeerd om het op te lossen en niets werkt! Het blijft haperen… Wat moeten we doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hey @Annegeke 
Een warm welkom hier op de Ziggo Community. 

Ontzettend fijn om te zien dat er tijdens 2e kerstdag zo met je is meegedacht! Dat geeft stiekem toch wel een beetje een warme kerstgedachte. Laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen dat ik eerlijk gezegd ook een beetje mijn twijfels heb over de hoofdaansluiting en verdere aansluitingen. Ik ben dan ook bang dat als je dit zo laat er meerdere problemen bij gaan komen. Dit o.a. vanwege de meerdere splitters. Heb je het signaal meerdere keren gesplitst om zo meer televisies aan te kunnen sluiten? Want in geval van meerdere televisie aansluitingen zou het wenselijker zijn om op de POA-01 (zonder wit kapje) een versterker te plaatsen en vanaf de versterker dan de televisies aan te sluiten. 

Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat het pakket op jouw adres sinds 19 december 2020 actief staat. Je hebt het pakket dus echt recent op dit adres aangevraagd. Het goede nieuws is dan direct wel dat je recht hebt op een gratis installatiemonteur. Deze wil ik je dan ook aanbieden. Het bezoek zelf is gratis. Stel dat er een versterker nodig is dan kan de monteur deze tegen de kostprijs voor je plaatsen. Lijkt dit je wat?

Bekijk in context

37 Reacties 37

Niet van toepassing

Staan je instellingen in de app zoals hierboven?

En welke Deco heb je M4 of E4?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ziggo levert alleen de Deco M4 en ik heb deze nu ook staan en het kan zijn dat de deco’s niet onderling goed staan.

 

Ik had mijn Deco’s te dicht op elkaar en dan verbind de laatste ook niet, deze blijft offline.

 

Misschien even de indeling goed verdelen zie ook 

plaatsing tussen de Deco’s M4

 

Anders @Pasi er alles van af 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Leest u dit eens door en bekijk daarna of Deco set optimaal is geplaatst en/of ingesteld.

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

ik heb inmiddels de instellingen van de deco’s zoals je hierboven hebt aangegeven aangepast. Het probleem blijft hetzelfde? De deco’s staan niet te dicht op elkaar, de hoofd deco staat in de woonkamer en 1 op de slaapkamer en 1 in de werkplaats. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen, op de slaapkamer hebben we wel gewoon 3 streepjes wifi

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij het streamen van Netflix gebeurt hetzelfde en als we op de telefoon verder kijken gaat ook dan de ziggo go app haperen.


Niet van toepassing

Ga de chromecast eens resetten en opnieuw verbinden met je netwerk.

 

Zet de wifi van je modem ook uit. Zodat de chromecast daar niet mee gaat verbinden. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Zou je misschien een foto kunnen plaatsen van de aansluiting waar Ziggo het huis binnen komt. Want de AOP kan verouderd zijn en signaal storing geven.

 

En kunt u kijken wat de up- en downstreamwaarden van mijn modem? zijn

 

Andere vraag, staat modem wifi uitgeschakeld?

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de chroomecast inmiddels gereset, en opnieuw verbonden… nu schokt het beeld zelfs als ik niet stream!?

 

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 


Niet van toepassing
Annegeke wrote:

Ik heb de chroomecast inmiddels gereset, en opnieuw verbonden… nu schokt het beeld zelfs als ik niet stream!?

 

Zet hem eens op HDMI 1. Hoe ziet het beeld eruit  als je niet streamt maar nog moet gaan streamen.

Zie je dan de leuke achtergronden van Google?


Niet van toepassing

Hoeveel deco's zie je staan bij WPS? Dit kan je zien in de app. 


Niet van toepassing
Annegeke wrote:

 

Klein detail, die rood/rood kabel ( de zwarte kabel) gaat niet werken op deze manier. 

Dit is een snelle F verbinding en geen mannetje of vrouwtje. 

Heb je nog een duidelijkere foto van de onderkant bij het modem

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De mooie foto’s van de chroomecast zijn wel steeds zichtbaar, en het streamen lukt ook wel maar het valt na een poosje weg. Ik heb alle 3 de deco’s online kan ik in de app zien

 

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit is de onderkant van het modem


Niet van toepassing

Staat snelle roaming wel aan?

Je hebt ook maar 1 streepje  bereik. 

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

We hebben de kabels van het vorige modem opnieuw gebruikt, wat voor kabels moeten het zijn dan?


Niet van toepassing

Bedoel hier een duidelijke foto van

Annegeke
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic