1
Vraag
2
Reacties
Phillip.de.J

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

betekenis lampjes connectbox v2+ (Sagem F3896LG)

het nieuwe modem heeft maar 1 lampje en die kan verschillende kleuren zijn maar wat betekenen ze precies?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Wit = het modem is on-line in routermodus

Wit pulserend = het modem is aan het opstarten

Groen = het modem is on-line in bridgemodus

Een modem in bridge-modus heeft dan geen router-functie:

• Alle wifi-opties van het modem zijn uitgeschakeld

• De firewall schakelt uit.

• Je kunt je zeshoekige SmartWifi pods niet gebruiken.

Rood = modem heeft geen verbinding.

Blauw = partial bonding

Blauw snel knipperend = bootload defect

Tijdens de opstartfase is het modem altijd wit knipperend. Groen pulseren/knipperen is dat er een software update plaatsvind. Groen pulserend betekent dus update van het modem, niet dat het online probeert te komen in bridge mode.

SW

SW update in progress

1

Green

50%

Fading in/out every 2 seconds

'flashing blue' (knipperend blauw): is een error en dat het modem niet online komt vanwege problemen met de configuratie. Dit kan een bootloader defect zijn, maar ook wat anders. 

Blauw = WPS functionaliteiten. Zo brand het lampje 0 - 20 seconden blauw als hij een succesvolle WPS registratie heeft. Behalve dus als het snel blauw knippert, dat er een probleem is..

Ik verwacht dat je hier voldoende aan hebt. Meer heb ik trouwens niet.😅

Bekijk in context

23 Reacties 23
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Wit = het modem is on-line in routermodus

Wit pulserend = het modem is aan het opstarten

Groen = het modem is on-line in bridgemodus

Een modem in bridge-modus heeft dan geen router-functie:

• Alle wifi-opties van het modem zijn uitgeschakeld

• De firewall schakelt uit.

• Je kunt je zeshoekige SmartWifi pods niet gebruiken.

Rood = modem heeft geen verbinding.

Blauw = partial bonding

Blauw snel knipperend = bootload defect

Tijdens de opstartfase is het modem altijd wit knipperend. Groen pulseren/knipperen is dat er een software update plaatsvind. Groen pulserend betekent dus update van het modem, niet dat het online probeert te komen in bridge mode.

SW

SW update in progress

1

Green

50%

Fading in/out every 2 seconds

'flashing blue' (knipperend blauw): is een error en dat het modem niet online komt vanwege problemen met de configuratie. Dit kan een bootloader defect zijn, maar ook wat anders. 

Blauw = WPS functionaliteiten. Zo brand het lampje 0 - 20 seconden blauw als hij een succesvolle WPS registratie heeft. Behalve dus als het snel blauw knippert, dat er een probleem is..

Ik verwacht dat je hier voldoende aan hebt. Meer heb ik trouwens niet.😅

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76295Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22485Likes

@KBX458 Met dank 🙂

S4R

Level 16
  • 2056Posts
  • 71Oplossingen
  • 1295Likes

Geen lampje  = Modem stuk of Stekker er uit of Stroomstoring.

MR_CHIP

Level 19
  • 12093Posts
  • 136Oplossingen
  • 4125Likes

een modem wat blauw knipperd is normaal als hij daarna maar wel wit wordt 

vanuit een ziggo medewerker

De modem kan inderdaad blauw knipperen tijdens het booten wanneer de registratie in het netwerk (na het afstellen van up en downstream) langer duurt dan 30 seconden. Als deze uiteindelijk doorloopt is er geen probleem, als deze oneindig blijft hangen weten we dat het bij de registratie mis gaat. 

54nico

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ook bij mij, na het verleggen van de aansluitkabel maar ook spontaan, een voortdurend knipperend blauw lampje. Herstart van het modem helpt niet. Een servicedeskmedewerker meldt geen contact te krijgen met het modem en heeft een afspraak gemaakt voor een monteur. ECHTER, laat in de avond, inmiddels al 2x, ontstaat blijkbaar een automatisch herstel en werkt internet naar behoren. Is het normaal dat een Sagemcom modem geen herstart accepteert?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76295Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22485Likes

@54nico "Is het normaal dat een Sagemcom modem geen herstart accepteert?"

Nee, dat is niet normaal, ik heb alle vormen van herstarts en fabrieksinstellingen en resets uitgevoerd en geen problemen ervaren.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

54nico

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

2EBC3DA9-1D4F-4BBA-A3FD-2C963EC6DB4E.jpegB99CD4F6-627B-4910-956D-20265308D3E5.png8CEC359B-1A41-466E-963B-0E5CD3EACE24.png96B7A5FB-DF9F-41C0-AA99-A6334C398E27.png8B8E108E-59F1-4FC9-B771-D5AC3D67868C.png71690A15-53DC-4347-BEAE-17039A600149.pngC0D4CA2E-F7D6-4206-B3CD-D37D691AE490.png6613FF6D-AF8D-4DD8-B69B-CB8937A05511.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76295Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22485Likes

@54nico OK duidelijk, je modem heeft veel problemen om de Ziggo servers te bereiken.

Ik vermoed dat er zonder kosten een nieuwe 1e wandcontactdoos door een Ziggo monteur geïnstalleerd gaat worden.

Wanneer komt de monteur?

54nico

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Morgenochtend. Zeer bedankt voor je meekijken-meedenken. 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Goedemiddag @54nico 

Hoe staat het er momenteel voor? 

54nico

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

10 minuten geleden een nieuw modem, kabel en splitter ontvangen maar die moet ik uiteraard nog installeren. Een monteur belde een dag voordat hij/zij zou komen met de melding dat het signaal, op afstand gemeten, prima is en zag als oplossing toezending van een nieuwe modem en aanverwante materiaal. We gaan het zien. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5291Posts
  • 503Oplossingen
  • 1745Likes

Hoi @54nico 

Heb je een update voor ons?

54nico

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nieuw modem, nieuwe kabel en nieuwe splitter in gebruik genomen. Ideale installatie waarbij de bestaande verbindingen met behoud van de netwerknaam automatisch tot stand kwamen. Nadien storingsvrij internet. M

het probleem is opgelost. 

54nico

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Helaas, ondanks nieuwe (2e) modem, kabel en splitter blijft het blauw knipperen, maar er is wel internet. Ook na herstart blijft blauw licht knipperen. Toch een nieuw AOP laten installeren?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5291Posts
  • 503Oplossingen
  • 1745Likes

Hi @54nico,

Bedankt voor je update. Dan lijkt het me inderdaad verstandig toch een monteur te laten kijken op locatie. Ik heb de monteur voor je ingepland op vrijdag 24 februari tussen 8.00 en 13.00 uur. Deel je weer een update na het bezoek?

54nico

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nieuwe AOP geïnstalleerd maar daarmee is het probleem niet verholpen. De monteur meet een beschadiging halverwege vanuit de ‘straatkast’. Dat is onder het huis of oprit van de buren. Er is een melding (KBS-253169) gedaan richting aannemer. Hoewel we internet hadden voordat het AOP werd vervangen, komt het nu (nog) niet tot stand. Het blauwe lampje knippert als vanouds. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4440Posts
  • 588Oplossingen
  • 2224Likes

@54nico Een flinke domper dat de problemen nog altijd spelen! Op dit moment is je modem online en zouden de diensten in principe moeten werken. Zolang de kabelschade nog niet is verholpen, kan het echter gepaard gaan met de nodige instabiliteit. Hopelijk blijft de overlast beperkt! 

Voor een actuele status en planning kun je het beste met de aannemer contact opnemen. Per e-mail zijn hiervan contactgegevens gedeeld. 

Houd je ons op de hoogte?

54nico

Level 3
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Na mijn laatste bericht is het lampje uiteindelijk wit gaan schijnen en lijkt internet behoorlijk stabiel te zijn. Na het weekend neem ik contact op met VIB om hun planning te vernemen. Wordt vervolgd.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14136Posts
  • 1180Oplossingen
  • 6193Likes

Hey @54nico . Dat gaat (ging?) dus al een stuk beter. Fijn! Hoe staat het er nu voor? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic