Jac1

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

berichten versturen

Beste,

 

Ik kan sinds vrijdag jl. geen berichten meer versturen via apple mail op mijn oude macbook.

Ik had de instellingen vooraf aangepast zoals door Ziggo geadviseerd en kunnen blijven verzenden. Inmiddels urenlang bezig geweest. Het stappenplan gevolgd, echter zonder resultaat. Het gekke is dat ik gaande weg ineens wel test berichten kon versturen en even later weer niet.

Kan iemand mij a.u.b. helpen. Ik weet niet wat ik verkeerd doe en ben inmiddels een beetje radeloos.

Alvast hartelijk dank.

 

Het afzenderadres ' xxxxxxxxx@home.nl' is geweigerd door de server  smtp.ziggo.nl

Account:

            beschrijving                   servernaam               account

         e-mailadres                      SMTP.ziggo.nl              Home

 

Server uitgaande e-mail (SMPT)

Account: email adres @Home.nl

Gebruikersnaam: xxxxxxxxxx

Wachtwoord: xxxxxxxx

Hostnaam: smtp.ziggo.nl

Poort: 587  ( was 465 )

Gebruik TLS/SSL

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De gebruikersnaam moet identiek zijn aan het e-mailadres. De eerder ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord zouden eerst verwijderd moeten worden. Als het goed is, kun je onder 'Server uitgaande e-mail (SMTP)' het account kiezen en kun je deze lijst bewerken. De bedoeling is dat je het oude 'account' uit deze lijst verwijdert, zodat je vervolgens de gebruikersnaam en het wachtwoord opnieuw kunt invoeren.

Bekijk in context

5 Reacties 5
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Komt de gebruikersnaam overeen met het e-mailadres? Is het e-mailadres een alias of hoort dit bij een 'volwaardige' mailbox?

Jac1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De gebruikersnaam komt deels, tot het @, overeen met het e-mailadres en tevens account. Het e-mailadres hoort bij een volwaardige mailbox.

Als ik nu de gebruikersnaam opnieuw invul en wil bewaren krijg ik de volgende melding. (afbeelding )

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De gebruikersnaam moet identiek zijn aan het e-mailadres. De eerder ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord zouden eerst verwijderd moeten worden. Als het goed is, kun je onder 'Server uitgaande e-mail (SMTP)' het account kiezen en kun je deze lijst bewerken. De bedoeling is dat je het oude 'account' uit deze lijst verwijdert, zodat je vervolgens de gebruikersnaam en het wachtwoord opnieuw kunt invoeren.

Jac1
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Tobias,

Ik heb je advies opgevolgd. Mail versturen lukt weer. Ben er blij mee. Hartelijk dank voor je hulp.

 

Met vriendelijke groet,

Jac

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

Uitgelicht topic