1
Vraag
2
Reageer en help mee
johnnuyten

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

beheer pagina en app voor wifi in combinatie met wifi boosters

Patstelling bij WiFi probleem!

Beste klantenservice,

Ik wil graag serieus aandacht voor dit probleem en niet van het kastje naar de muur worden gestuurd.  De mensen via de telefonische helpdesk doen echt hun best om te helpen maar er wordt gewoon geen resultaat bereikt.

Ik zal daarom zeer volledig beschrijven wat er aan de hand is:

Op 20 februari jl heb ik een internet giga contract afgesloten.

Ik kreeg een Modem

Merk:

Sagemcom

Type:

F3896LG

Serienummer:

YBXS23141589

En 4 smartpods.

Ik heb het niet zelf geinstalleerd maar een Zigoo monteur heeft alles aangesloten en bedrijfsklaar achtergelaten.

Na enkele dagen had ik geen wifi meer (wel LAN) en de smartpods werden niet meer herkend.

Via de telefonische helpdesk kreeg ik..

a...Te horen dat die smartpods vervangen moesten worden door de TP-LINK Deco M4. Die waren veel beter en die smartpods gaven veel ellende (????). Tegen zo’ n antwoord kan ik natuurlijk niet op, dus ik heb die oplossing omarmd. Dus smartpods weg en de TP Links besteld .

b--de oplossing dat het smartpod netwerk werd afgesloten op afstand en de Wifi werd voorlopig door het modem zelf geregeld. Uiteraard tijdelijk ivm de beperkte bereikbaarheid en het hele proces was overigens ontzettend hobbelig (veel weer bellen en ‘ o ik zie dat mijn collega is vergeten een vinkje aan te zetten’  gesprekken. Uiteindelijk had ik gewoon weer wifi in 1 kamer)

Al na 2 dagen kwamen de TP link m4 wifi boosters. Die kon ik zelf probleemloos installeren, op 1 kleinigheid: het weer uitzetten van het netwerk van  het modem zelf. Ik heb dus nu 2 netwerken: het wifinetwerk van de modem en het TP link Deco M4 netwerk.

Ik wil dus graag via mijn toegang zelf die netwerken beheren, cq vooral het netwerk van het modem ook uitschakelen waneer ik dat wil.

Nu komt het:

Ik heb 3 kansen om dit te doen:

Via de smartwifi app, via smartwifiweb.ziggo.nl/ en rechtstreeks op het modem zelf, via http://192.168.178.1/?page=settings%2Fwireless%2Fsignal

In alle gevallen blijft het systeem hardnekkig beweren dat ik belangrijke functies niet mag bedienen of veranderen omdat ik smartwifi pods heb (die ik allang niet meer heb!)

Op de modempagina kom ik via geavanceerd->draadlood->draadloos signaal op een pagina met allerlei radiobuttons (2,4Ghz ingeschakeld versus uitgeschakeld) die ik echter niet kan bedienen omdat ze allemaal disabled/uitgeschakeld zijn .

In de smartwifi app krijg je nergens de mogelijkheid om de wifi zelf aan of uit te zetten, niet via apparaten->modem of via wifi instellingen

De reden is waarschijnlijk te zien via smartwifiweb.ziggo.nl    …. Via dashboard à wifinetwerken configuren -> netwerk selecteren etc etc, welke route je ook neemt je stuit altijd op deze mededeling “Omdat je SmartWifi pods hebt, kan deze instelling niet worden aangepast.”

Dit punt is het punt dat de telefonische helpdesk de telefoon neerlegt en zegt dat ze ook niets meer kunnen doen. Ik vind dat niet acceptabel!! Ik wil gewoon via een normaal werkende beheerpagina toegang hebben tot mijn modem en ik wil zelf kunnen bepalen welk netwerk aan of uit staat. Temeer omdat de TP Link handleiding zelf voorschrijft dat het beter is dat het wifi netwerk van de modem niet aan staat naast het wifibooster netwerk. Dus nu wel graag een oplossing!!!!!

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 27014Posts
  • 1872Oplossingen
  • 13533Likes

De SmartWifi pods zijn niet afgekoppeld van jouw account, daardoor kun je in SmartWifi web geen radio-instellingen aanpassen. In de webinterface van het modem kun je deze instellingen wel wijzigen, na uitschakelen van SmartWifi (kanaaloptimalisatie) op de pagina Geavanceerd, Draadloos, Draadloos signaal.

johnnuyten
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ha Tobias, dank. Als ik kanaaloptimalisatie uitzet dan krijg ik een deel van de functies terug, nl. kanaal en kanaalbreedte maar niet de wifi aan/uit en wifi keuze. En waarom weigert Ziggo toch als oplossing die smartwifi pods af te koppelen van mijn account. ze blijven zeggen dat ze dat gedaan hebben

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72599Posts
  • 5005Oplossingen
  • 20804Likes

In het modem kun je de wifi van het modem uitzetten.

Pasi

Level 18
  • 8751Posts
  • 466Oplossingen
  • 4824Likes

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png in hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Ziggo is niet erg duidelijk m.b.t. de installatie van de Deco's. Vaak wordt de handleiding zo gelezen, dat men de Ziggo Modem/Router in bridge mode moet zetten, om zo de wifi daarop uit te kunnen zetten. Echter, als men de ZMR in bridge mode laat zetten, dan veranderd er véél meer aan uw netwerk, terwijl dat helemaal niet nodig is. Als u alleen de wifi op de ZMR uitzet, dan is dat wat de Deco's betreft meer dan voldoende !

M.b.t. de Deco's : als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode voor de Deco's. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

johnnuyten
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik niet bert datis juist het probleem  al mijn knopjes om uit of aan te zetten zijn uiy

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72599Posts
  • 5005Oplossingen
  • 20804Likes

Heb je dit al gedaan en de instellingen opgeslagen?

Bert_0-1680869730413.png

Daarna kun je de volgende rode punten aanvinken en de instellingen opslaan en is je wifi uit.

Bert_1-1680869854016.png

johnnuyten
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ok alleen ik krijg dus dit   let op die uitgegrijsde uitgezette en op disable gezette radiobuttons

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 27014Posts
  • 1872Oplossingen
  • 13533Likes

Kies eerst 'Kanaal optimalisatie uitgeschakeld' en klik op 'Instellingen opslaan'. Daarna moet je alle instellingen kunnen aanpassen.

johnnuyten
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dag tobias ik was even een paar dagen weg. gelukt!! het formulier was wat verwarrend omdat het gedeeltelijk reageert op het aanklikken van de radiobutton optimalisatie uitschakelen. maar als je ook instellingen opslaan kiest zoals jij zegt dan heb je inderdaad weer de volkedige controle over je config schermpje. dank. een andere samenhangende kwestie is deze… waarom heb ik 3 dagen en 8 ziggo helpdeskmedewerkers moeten verslijten die nota bene meekeken om tot het punt te geraken dat de conclusie was ‘ het is een bekend probleem bij ziggo maar voorlopig is er nog geen oplossing gepland’  vergezeld van de opmerking ‘ we kunnen wel een monteur sturen maar omdat u tp link boosters heeft moet u deze dan zelf betalen’ . gelukkig is er een community met experts!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic