Patstelling bij WiFi probleem!
Beste klantenservice,
Ik wil graag serieus aandacht voor dit probleem en niet van het kastje naar de muur worden gestuurd. De mensen via de telefonische helpdesk doen echt hun best om te helpen maar er wordt gewoon geen resultaat bereikt.
Ik zal daarom zeer volledig beschrijven wat er aan de hand is:
Op 20 februari jl heb ik een internet giga contract afgesloten.
Ik kreeg een Modem
Merk:
Sagemcom
Type:
F3896LG
Serienummer:
YBXS23141589
En 4 smartpods.
Ik heb het niet zelf geinstalleerd maar een Zigoo monteur heeft alles aangesloten en bedrijfsklaar achtergelaten.
Na enkele dagen had ik geen wifi meer (wel LAN) en de smartpods werden niet meer herkend.
Via de telefonische helpdesk kreeg ik..
a...Te horen dat die smartpods vervangen moesten worden door de TP-LINK Deco M4. Die waren veel beter en die smartpods gaven veel ellende (????). Tegen zo’ n antwoord kan ik natuurlijk niet op, dus ik heb die oplossing omarmd. Dus smartpods weg en de TP Links besteld .
b--de oplossing dat het smartpod netwerk werd afgesloten op afstand en de Wifi werd voorlopig door het modem zelf geregeld. Uiteraard tijdelijk ivm de beperkte bereikbaarheid en het hele proces was overigens ontzettend hobbelig (veel weer bellen en ‘ o ik zie dat mijn collega is vergeten een vinkje aan te zetten’ gesprekken. Uiteindelijk had ik gewoon weer wifi in 1 kamer)
Al na 2 dagen kwamen de TP link m4 wifi boosters. Die kon ik zelf probleemloos installeren, op 1 kleinigheid: het weer uitzetten van het netwerk van het modem zelf. Ik heb dus nu 2 netwerken: het wifinetwerk van de modem en het TP link Deco M4 netwerk.
Ik wil dus graag via mijn toegang zelf die netwerken beheren, cq vooral het netwerk van het modem ook uitschakelen waneer ik dat wil.
Nu komt het:
Ik heb 3 kansen om dit te doen:
Via de smartwifi app, via smartwifiweb.ziggo.nl/ en rechtstreeks op het modem zelf, via http://192.168.178.1/?page=settings%2Fwireless%2Fsignal
In alle gevallen blijft het systeem hardnekkig beweren dat ik belangrijke functies niet mag bedienen of veranderen omdat ik smartwifi pods heb (die ik allang niet meer heb!)
Op de modempagina kom ik via geavanceerd->draadlood->draadloos signaal op een pagina met allerlei radiobuttons (2,4Ghz ingeschakeld versus uitgeschakeld) die ik echter niet kan bedienen omdat ze allemaal disabled/uitgeschakeld zijn .
In de smartwifi app krijg je nergens de mogelijkheid om de wifi zelf aan of uit te zetten, niet via apparaten->modem of via wifi instellingen
De reden is waarschijnlijk te zien via smartwifiweb.ziggo.nl …. Via dashboard à wifinetwerken configuren -> netwerk selecteren etc etc, welke route je ook neemt je stuit altijd op deze mededeling “Omdat je SmartWifi pods hebt, kan deze instelling niet worden aangepast.”
Dit punt is het punt dat de telefonische helpdesk de telefoon neerlegt en zegt dat ze ook niets meer kunnen doen. Ik vind dat niet acceptabel!! Ik wil gewoon via een normaal werkende beheerpagina toegang hebben tot mijn modem en ik wil zelf kunnen bepalen welk netwerk aan of uit staat. Temeer omdat de TP Link handleiding zelf voorschrijft dat het beter is dat het wifi netwerk van de modem niet aan staat naast het wifibooster netwerk. Dus nu wel graag een oplossing!!!!!