Hallo, ik wil graag mijn samsung q led tv en de mediabox next mini bedraad aansluiten op internet. Nu heb ik hier een tp link sg105 pe switch voor gekocht. Zowel de tv als de next mini herkennen geen bedrade aansluiting. Als ik de internetkabel rechtstreeks op de tv aansluit werkt het wel. Heb meerdere switches in huis (zelfde type) die wel feilloos werken (voor o.a. acces point, computer), dit was plug and play. Doe ik iets verkeerd of zie ik wat over het hoofd?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@patrickboere Wat goed en leuk om te vernemen dat het werkt!! Daar is dit mooie communinity juist voor geschikt. Met een beetje geluk ga je daar jaren plezier aan beleven (althans zo draait het bij mij al jaren perfect). Veel plezier ermee!!
@patrickboere schreef:HET WERKT !!! Zojuist de Netgear switch GS105E opgehaald en aangesloten en het was plug and play. Adressen haalt hij automatisch op. Mag ik jullie allemaal hartelijk danken voor de vele tips.
Fijn dat het opgelost is, want dat is natuurlijk het belangrijkste 👍 !!!
Als alleen de switch vervangen is, dan moet het probleem natuurlijk daarin zitten. Of het dan misschien een setting is, is voor TS niet belangrijk.
Overigens is de Netgear GS105E al End-of-Live, dus zal men t.z.t. toch een andere switch moeten nemen, waarbij misschien hetzelfde weer gaat gebeuren.
@Ziggo: misschien 'intern' even testen of de SG105E in de webshop, in deze situatie wel direct goed werkt.
@RoWi. schreef:De opvolger is er al.
https://www.netgear.com/nl/business/wired/switches/plus/gs105ev2/
Ik ben/probeer me toch iets te verdiepen in, welke switches nu wel/niet o.a. IMGP snooping hebben, maar erg makkelijk is dat niet. Vaak is het niet direct vermeldt en moet/mag je hopen dat het in de data sheets staat....
Het is zoals de auto reclame van tegenwoordig, je krijgt van alles te zien en te horen, maar veel in zo'n reclame bericht heeft geheel niets met auto's te maken....
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.