Remco88
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

arris connect box weg vallende upload en download snelheid

Heb vandaag contact gehad met Ziggo en die geven mij aan dat de arris connect box problemen heeft met de firmware,

 

het probleem dat ik hier onder vind is dat regelmatig het internet weg valt dus als ik dan de speed test op de site van Ziggo doe dan krijg ik vaak wel een download snelheid maar geen upload of zelf de melding ik kan niet connectie met de server maken.

dit probleem doet zich voort zowel bekabeld als via de wifi.

de wifi zelf van de arris connect box heb ik uit gezet. via mijn acces point hebben we wifi.

 

als ik in het modem zelf kijk zie ik zo niks gebeuren die geeft mij vrolijk aan dat de verbinding goed is.

 

Ziggo zecht ook elke keer als ik bel dat ze mijn modem niet kunnen zien.

in het netwerk buiten zou ook een probleem hebben gezeten dit zou opgelost moeten zijn.

 

heeft iemand nog tip hoe het wegvallen van het internet verholpen kan worden

9 Reacties 9
Remco88
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 618000000 7 38 256qam 3
2 610000000 7 38 256qam 2
3 602000000 7 38 256qam 1
4 626000000 7 38 256qam 4
5 634000000 7 38 256qam 5
6 642000000 7 38 256qam 6
7 650000000 6 38 256qam 7
8 658000000 7 38 256qam 8
9 666000000 7 38 256qam 9
10 674000000 7 38 256qam 10
11 682000000 7 38 256qam 11
12 690000000 7 38 256qam 12
13 698000000 7 38 256qam 13
14 706000000 7 38 256qam 14
15 714000000 7 37 256qam 15
16 722000000 7 37 256qam 16
17 730000000 7 37 256qam 17
18 738000000 7 38 256qam 18
19 746000000 7 37 256qam 19
20 754000000 7 37 256qam 20
21 762000000 7 37 256qam 21
22 770000000 7 37 256qam 22
23 778000000 7 37 256qam 23
24 786000000 6 37 256qam 24

 

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1 Goed (Locked) 38.605 3062499315 9
2 Goed (Locked) 38.983 3059702337 6
3 Goed (Locked) 38.605 3059702873 9
4 Goed (Locked) 38.605 3059723847 4
5 Goed (Locked) 38.605 3059723655 16
6 Goed (Locked) 38.983 3059724223 11
7 Goed (Locked) 38.605 3059716134 13
8 Goed (Locked) 38.605 3059716681 13
9 Goed (Locked) 38.605 3059723976 12
10 Goed (Locked) 38.983 3059725178 18
11 Goed (Locked) 38.983 3059726612 14
12 Goed (Locked) 38.605 3059727167 14
13 Goed (Locked) 38.605 3059745415 9
14 Goed (Locked) 38.605 3059746283 18
15 Goed (Locked) 37.636 3059748034 23
16 Goed (Locked) 37.636 3059748494 24
17 Goed (Locked) 37.636 3059749703 14
18 Goed (Locked) 38.605 3059750796 8
19 Goed (Locked) 37.636 3059745864 31
20 Goed (Locked) 37.636 3059751101 15
21 Goed (Locked) 37.356 3059751576 22
22 Goed (Locked) 37.636 3059753792 38
23 Goed (Locked) 37.636 3059713551 21
24 Goed (Locked) 37.636 3059754140 15
Remco88
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 37100000 42 5.120 64qam 4
2 23300000 40 2.560 64qam 6
3 30200000 40 2.560 64qam 5
4 57800000 42 5.120 64qam 1
5 44000000 42 5.120 64qam 3
6 50900000 42 5.120 64qam 2

 

Gebundelde upstream-kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 2.0 0 0 4 0
2 2.0 0 0 9 0
3 2.0 0 0 8 0
4 2.0 0 0 11 0
5 2.0 0 0 10 0
6 2.0 0 0 11

0

 

Remco88
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wat ik dus zie in de netwerk historie als het internet weg valt is het volgende.

 

iemand enig idee

ziggo geeft aan dat er mee rproblemen zijn met dit type modem en dat we moeten wachten op een update maar hoe lang kan dit duuren is er iemand van ziggo die mee leedt en hier in kan helpen.

 

 

Netwerk historie
Tijd Prioriteit Omschrijving
19-01-2021 13:54:40 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.192.136];CM-MAC=68:02:b8:57:fd:2f;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-01-2021 13:54:01 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=23.216.255.183 MAC=00:17:10:95:52:08;CM-MAC=68:02:b8:57:fd:2f;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-01-2021 10:21:39 notice IP Flood - SRC=130.161.220.38 MAC=00:17:10:95:52:08;CM-MAC=68:02:b8:57:fd:2f;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-01-2021 10:21:02 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=120.50.18.22 MAC=00:17:10:95:52:08;CM-MAC=68:02:b8:57:fd:2f;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-01-2021 09:51:51 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:57:fd:2f;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-01-2021 09:51:02 notice Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=60.170.126.54 MAC=00:17:10:95:52:08;CM-MAC=68:02:b8:57:fd:2f;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
19-01-2021 09:31:12 critical No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=68:02:b8:57:fd:2f;CMTS-MAC=00:17:10:95:52:08;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47842Posts
  • 2895Oplossingen
  • 10557Likes

“Heb vandaag contact gehad met Ziggo en die geven mij aan dat de arris connect box problemen heeft met de firmware,”

Dat is een vreemde uitspraak, daar is hier op het forum niets van terug te lezen als klacht of opmerkingen.

Ik zie wel in het log Flood wat de internetverbinding blokt met bepaalde streams.
(Dit is een instelling uit een ver verleden wat nu roet in het internet eten gooit.)

Stel deze instellingen als volgt in:

 

Een T3 is een korte onderbreking van 1 van de vele kanalen die je gebruikt, dit zou je op zich niet moeten merken, ook zie ik Post RS Errors, dat betekend een bepaalde storingsruis in je signaal.
Ergens moet deze storing veroorzaakt worden binnen of buiten.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters / versterkers en modem op de foto?

Remco88
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

Dankjewel voor je bericht ik heb meteen de instellingen gewijzigd die jij aan hebt gegeven.

kijken of dit helpt.

buiten in het netwerk heeft een ruis gezeten geeft ziggo aan hier is ook een netwerk specialist voor geweest. uiteindleijk heeft die de onderhouds monteur van het netwerk voor onze regio gesproken die zouden dit verder hebben uitgezocht en zou verholpen moeten zijn ( heb hier nog wel mij twijfels over)

 

overnamen punt is door monteur van ziggo vernieuwd net zoals de aansluiting buiten in de verdeel kast. alle kabels en splitter is door ziggo geleverd.

 

na veel aandringen aan de telefoon bij ziggo is eindelijk een medewerker verder gaan uitzoeken en is hem dus mede gedeeld dat er een firmware isju met de connect box van arris is.

ze hopen hier snel een update voor te hebben.

(ook maar afwachten of dit wel klopt wat ze zeggen )

(na 20 verschillende mensen gesproken te hebben krijg je ook steeds andere anwoorden)

ze geven aan dat je normaal niet zou moeten merken dat de verbinding weg valt echter als ik dus middels een vpn verbining naar de computer op de zaak zit te werken dan merk is dus dat soms de verbinding verbroken word dit gebeurde vanochten precies op de tijden die hier boven in de lijst stonden.

ik heb dit probleem zowel bedraad als draadloos met wifi heb ik het idee dat dit vaker gebeurd.

soms is de storing wel 2a3 uur achter elkaar.

 

ik werk zelf bij een installatie bedrijf en heb nu dus ook alle netwerk bekabeling met een fluke netwerk teste gecertifiseerd om uit te sluiten dat er in de interne bekabeling iets fout dit dit was niet aan de orde

 

groetjes remco

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 2307Posts
  • 199Oplossingen
  • 275Likes

Hoi @Remco88 en welkom hier op de Community. Erg onhandig dat je deze storing ervaart. Ik zie dat je met @Be rt al een mooie analyse begonnen bent. Heeft het aanpassing die in het modem die hij voorstelde ook geholpen? Kun je het modem als test eens rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting en kijken hoe het dan gaat?

Jan F.
Super Expert
Super Expert
  • 16598Posts
  • 1307Oplossingen
  • 2872Likes

Vervang de nu gebruikte splitter door een Push On Adapter. U kunt die aanvragen bij de helpdesk.

Remco88
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

dankjewel voor de antwoorden.

 

de aanpassingen die bert heeft genoemd hebben niet geholpen.

zal even proberen rechtstreeks aan te sluiten om te kijken wat er dan gebeurd.

 

Jan F dankje voor de tip zal hem aanvragen om te testen.

 

als boven staande niet werkt wil ik mijn moden in bridge mode zetten en hier een draytek achter hangen om te kijken of het dan verholpen is heb deze tip ook al gelezen dat bridge modes kan helpen.

 

dank jullie wel als er resultaat is met testen horen jullie het

jarielcapitain
Expert
Expert
  • 777Posts
  • 31Oplossingen
  • 243Likes

Be rt schreef:

Heb vandaag contact gehad met Ziggo en die geven mij aan dat de arris connect box problemen heeft met de firmware,”

Dat is een vreemde uitspraak, daar is hier op het forum niets van terug te lezen als klacht of opmerkingen.

Ik zie wel in het log Flood wat de internetverbinding blokt met bepaalde streams.
(Dit is een instelling uit een ver verleden).

@Be rt@Remco88 

Het is nog vreemder omdat het hier om een Compal connect Box gaat!

Uitgelicht topic