Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Al een tijdje bezig om mijn airco units te koppelen met mijn wifi netwerk, zelfs monteur van de airco's lukte het niet. het gaat om een gloednieuwe mitsubishi unit met ingebouwde wifi adapter van het type MAC-557IF-E2 . Ik kwam al een vraag hierover tegen waarin de oplossing zou bestaan door het 5 Ghz uit te schakelen tijdens het zoeken naar het apparaat. Mijn modem geeft echter aan dat ik dit niet kan uitschakelen ivm de aanwezigheid van wifipods. Deze pods heb ik dus overal in mijn huis uit het stopcontact getrokken, helaas maakte dit niet uit, modem bleef aangeven dat ik dit niet kan wijzigen. Heeft iemand een tip hoe ik verder kom, vrij frusterend als je in deze tijd niet even een apparaat kunt toevoegen aan je netwerk.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Inloggen in je modem via een browser, volg de stappen: Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo
En dan de SmartWifi optimalisatie uitschakelen, Instellingen opslaan, om daarna de 5 GHz uit te kunnen schakelen en Instellingen opslaan, maak contact met de 2,4 GHz en stel de airco in.
Als de airco werkt, zet dan de SmartWifi weer aan / ingeschakeld.
Inloggen in je modem via een browser, volg de stappen: Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo
En dan de SmartWifi optimalisatie uitschakelen, Instellingen opslaan, om daarna de 5 GHz uit te kunnen schakelen en Instellingen opslaan, maak contact met de 2,4 GHz en stel de airco in.
Als de airco werkt, zet dan de SmartWifi weer aan / ingeschakeld.
Dit blijkt inderdaad de oplossing voor mijn probleem, bedankt voor de snelle reactie !
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...