1
Vraag
2
Reacties
Robocop$zikko

Level 4
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

airco wifi > MAC-557IF-E2 wordt niet gezien, 5 GHz uitschakelen lukt niet ivm aanwezigheid wifi Pods

Al een tijdje bezig om mijn airco units te koppelen met mijn wifi netwerk, zelfs monteur van de airco's lukte het niet. het gaat om een gloednieuwe mitsubishi unit met ingebouwde wifi adapter van het type MAC-557IF-E2 . Ik kwam al een vraag hierover tegen waarin de oplossing zou bestaan door het 5 Ghz uit te schakelen tijdens het zoeken naar het apparaat. Mijn modem geeft echter aan dat ik dit niet kan uitschakelen ivm de aanwezigheid van wifipods. Deze pods heb ik dus overal in mijn huis uit het stopcontact getrokken, helaas maakte dit niet uit, modem bleef aangeven dat ik dit niet kan wijzigen. Heeft iemand een tip hoe ik verder kom, vrij frusterend als je in deze tijd niet even een apparaat kunt toevoegen aan je netwerk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Inloggen in je modem via een browser, volg de stappen: Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo

 

En dan de SmartWifi optimalisatie uitschakelen, Instellingen opslaan, om daarna de 5 GHz uit te kunnen schakelen en Instellingen opslaan, maak contact met de 2,4 GHz en stel de airco in.

 

Als de airco werkt, zet dan de SmartWifi weer aan / ingeschakeld.

 

Bert_0-1668797890766.png

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Inloggen in je modem via een browser, volg de stappen: Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo

 

En dan de SmartWifi optimalisatie uitschakelen, Instellingen opslaan, om daarna de 5 GHz uit te kunnen schakelen en Instellingen opslaan, maak contact met de 2,4 GHz en stel de airco in.

 

Als de airco werkt, zet dan de SmartWifi weer aan / ingeschakeld.

 

Bert_0-1668797890766.png

 

Robocop$zikko
Topicstarter
Level 4
  • 48Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dit blijkt inderdaad de oplossing voor mijn probleem, bedankt voor de snelle reactie !

tura67

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem om mijn Mitsubishi airco met ziggo te verbinden. Zowel via de deco app als handmatig lukt het niet om verbinding te maken.

 

Heeft er iemand nog een idee? Ik kom er niet uit.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de eerdere oplossing al geprobeerd? @tura67 

tura67

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jazeker

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tura67 Ik zie nu pas dat je het hebt over de Deco app, dat is anders dan de Ziggo wifispots.

Maak even een eigen topic aan, dan kun je gerichter geholpen worden door mensen die de Deco's goed kennen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic