Vraag
Reacties
Oplossing
Boelie
Level 1

afzender noreply@ziggo.nl voor spam in de vorm van een chantage-/afpersings email - hoe kan dat?

Afgezien van het feit dat het vervelend is om spam te ontvangen, laat staan spam in de vorm van een chantage-/afpersingsemail, ben ik wel verbolgen over het feit dat ZIGGO blijkbaar spam afkomstig van noreply@ziggo.nl doorlaat!
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat het spoofen van noreply@ziggo.nl niet opgepikt wordt door jullie eigen filters?
enige mogelijkheid die ik kan verzinnen is dat die spam dus van het eigen netwerk afkomstig is. Dan nog zou zo een mass-email direct gestopt moeten worden. Waarom gebeurt dit niet?

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
Hey all. Bedankt voor al jullie meldingen!
Gelukkig hebben jullie allemaal snel door dat dit mailtje natuurlijk hartstikke nep is en zeker niet vanuit ons komt! Hij is gelukkig ook al veel bij onze abuse afdeling terecht gekomen, dus we zijn op de hoogte. Helaas komen zulke verhalen voor en is niet alles tegen te houden.

Er worden (gelukkig) een hoop mails tegengehouden door spamfilters. Helaas 'groeien' de zenders ook en worden er regelmatig nieuwe manieren gevonden om toch weer ergens doorheen te glippen. We zullen er alles aan doen dergelijke incidenten zo veel mogelijk te voorkomen.

Bekijk in context

112 Reacties 112
Zeeburgia
Level 15
Ontving vanmorgen vroeg 3 x exact dezelfde mail.
Ik was hoogst verbaasd dat Ziggo deze chantage-afpersing-mails niet heeft gefilterd.
In feite dieptreurig.
0 Kudos
Boelie
Level 1
Topicstarter
Dank voor je reactie,
Exact de reden voor mijn post....
0 Kudos
Castlenco
Level 1
Ik heb ook deze mail ontvangen van noreply@ziggo.nl
0 Kudos
Erik-Rik
Level 11
Ik vermoed dat deze spam mail er tussendoor geglipt is ergens vanaf of achter een andere mee gelift is. Reden waarom ik dit meld is dat ik al geruime tijd geen spam berichten meer gehad heb maar het kan altijd gebeuren.
0 Kudos
RobertKoopman
Level 14
Kijk eens in de header van het bericht.
Grote kans dat het echt niet via een Ziggo account verstuurd is.
0 Kudos
Castlenco
Level 1
RobertKoopman wrote:
Kijk eens in de header van het bericht.
Grote kans dat het echt niet via een Ziggo account verstuurd is.

Natuurlijk komt dit niet van Ziggo. Maar het lijkt me dat Ziggo hier wel van op de hoogte wil zijn wanneer er spam in omloop is met als afzender @ziggo.nl
0 Kudos
BAM
Level 13
beste Boelie en Zeeburgia /all,

Dit soort problemen kun je het beste melden, of de mail forwarden, naar abuse@ziggo.nl

Weten welke mailadressen Ziggo gebruikt zie je in dit overzicht


groet,

Bam
Zeeburgia
Level 15
Castlenco
Volledig met je eens.
En een combi van noreplay@ziggo.nl met als onderwerp 'nog 3 dagen om te betalen' had al voldoende zwaarwegend moeten zijn voor Ziggo om te filteren.

BAM
Waarom de mail forwarden naar Ziggo?
Het lijkt mij voldoende dat deze calamiteit is gemeld op dit forum, want er nemen aan het forum ook moderators van Ziggo deel die het probleem intern kunnen doorsluizen.
0 Kudos
BAM
Level 13
beste Zeeburgia,

"Het lijkt mij voldoende dat deze calamiteit is gemeld op dit forum, want er nemen aan het forum ook moderators van Ziggo deel die het probleem intern kunnen doorsluizen."

Als er brand is bel je dan de brandweer of wacht je af tot ze reageren op rooksignalen? :unamused: :joy:

Eigen initiatief kan dus geen kwaad.


succes,

Bam
Zeeburgia
Level 15
Eigen initiatief is natuurlijk op zich te prevaleren (in een ideale wereld), maar uit eigen ervaring weet ik dat een serieus probleem sneller door Ziggo wordt opgepakt via de twee Ziggo forums in vergelijking met een veelal laconiek opererende helpdesk, een helpdesk die je als klant stelselmatig niet terugbelt in weerwil van beloftes.
Ik verwacht dat we op korte termijn een reactie kunnen tegemoetzien van een Ziggo moderator.
0 Kudos
Boompieapp
Level 1
noreply@ziggo.nl bestaat niet, maar is redelijk eenvoudig te gebruiken als afzender.
0 Kudos
Gusto
Level 7
Haal je schouders op, en gooi deze email weg. 😉
En ga door met je leven. 🙂
EnergieBoy
Level 19
Gusto wrote:
Haal je schouders op, en gooi deze email weg. 😉
En ga door met je leven. 🙂
Dit is wel de beste oplossing :stuck_out_tongue_winking_eye:
0 Kudos
Sparco1955
Level 16
Men moet zich van zo'n spam mailtje nu niet teveel gaan aftrekken, ik bedoel aantrekken.
ABFM
Level 1
Zelfde mail ontvangen, en doorgestuurd naar abuse@ziggo.nl
Is gewoon een of ander kindje dat een computer totaal blaadje heeft gelezen en weet hoe hij de email moet vervalsen.... Life goes on...:sneezing_face:
0 Kudos
Nikita
Level 1
Net ook deze mail ontvangen. Idd raar dat Ziggo dit niet als spam ziet. Wat gaat Ziggo eraan doen?
0 Kudos
roel58
Level 1
ook zo een mail gekregen. Vervelend want je denkt van een intern medewerker van Ziggo die de boel gewoon
belazert. Ziggo moet deze spam stoppen.
0 Kudos
roel58
Level 1
Ik heb overigens nog niemand horen zeggen dat die chantagemail helemaal niet kan kloppen, omdat
er geen sprake geweest kan zijn van wat die zogenaamde Michael beweert................haha.
Anders wordt 't wel linker toch?
0 Kudos
DeVragendeDerde
Level 1
Vanmorgen ook deze mail ontvangen. Schandelijk dat dit door Ziggo niet gefilterd wordt! Ik neem aan dat Ziggo zo snel mogelijk met een reactie komt...

Overigens surf ik al jaren redelijk ongerust omdat ik altijd denk dat de virus software alles er wel uitpikt... Misschien naïef?
0 Kudos