ted1

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

afspraak in mail kan niet geaccepteerd worden

wanneer ik een afspraak in de mail (via ziggoweb) wil accepteren dan gaat dat niet. Hij geeft steeds aan dat de agenda in onderhoud is. 

Daarnaast zie ik ook dat alle reeds in mijn agenda opgenomen afspraken verdwenen zijn en de agenda blanco is.

 

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen: 
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 
 
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @ted1 

Zo heb je je eigen agenda niet goed in beheer, erg onhandig! Ik heb het net even getest met een nieuwe afspraak en dat gaat goed. Ik kan dit dus niet reproduceren. Ik wil je vragen het eens in een andere browser te testen, laat je weten of het dan wel lukt?

ted1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen, of ik Ziggo webmail in Edge open of in Chrome maakt voor het resultaat niet uit. Deze foutmelding is gerelateerd aan 1 mailadres van Ziggo (casema). Voor het tweede mailadres (welke niet als standaard wordt gebruikt) werkt de functie wel goed, wanneer ik de mail van het eerste adres  zelf naar dit emailadres door stuur kan ik daar afspraken wel accepteren, maar deze agenda wordt dus niet gebruikt (en het zou beetje onlogisch/onhandig zijn om daarvoor al de contacten te moeten informeren ineens een ander emailadres te moeten gaan gebruiken). 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is wel bijzonder! Gaat het om uitnodigingen van 1 specifieke geadresseerde of meerdere?

ted1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Daar heb ik geen ervaring mee, wat wel bekend is is dat ik tot 2 weken terug van dit contact tav deze agenda altijd een afspraak wel kon accepteren resp. afwijzen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Zou je de volgende test willen (laten) uitvoeren? Zorg dat je vanaf een ander e-mailadres, ook van een ander domein, een agenda afspraak ontvangt en kijk of je die wel kun accepteren? Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

ted1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen, fijn dat u mee blijft denken, maar eerlijk gezegd lijkt het mij minder gedoe om gewoon weer een gezellige hardcopy agenda in gebruik te nemen :-). Wanneer mijn testje zelf eens een nieuwe afspraak aan te maken/te plaatsen ook niet lukt om dezelfde reden lijkt me dit voldoende om te stellen dat de agenda gewoon niets accepteert. (en overigens ook niet benaderbaar is, gezien het feit dat mijn geschiedenis en al geplande activiteiten niet meer gekoppeld zichtbaar zijn). Apart vind ik dan wel weer dat ik zelf wel een nieuwe agenda kan aanmaken, maar deze verwijderen gaat dan vervolgens niet meer, geeft ie ook melding 'agenda in gebruik'.

Al met al... overigens bedacht ik me ook nog dat ik onlangs een 'hulp-op-afstand'-medewerker van MacAfee de laptop heb laten overnemen, deze is bijna 2 uur bezig geweest om hun software goed te laten functioneren, bleek een programmeerdingetje in de software te zijn, maar reparatie is lokaal geweest dus zal geen invloed mogen hebben op een webagenda-proces. 

Fijne dag!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"Deze foutmelding is gerelateerd aan 1 mailadres van Ziggo (casema).

Voor het tweede mailadres (welke niet als standaard wordt gebruikt) werkt de functie wel goed,"

 

Het lijkt erop dat in de achterliggende "Casema" mail/agenda/server bij Ziggo iets verkeerd gaat, als het in je ene emailadres wel werkt en in een andere niet.

ted1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen idee wat ik met deze ondersteuning kan 🙂 Iets wat ik kan doen om het zelf evt. op te lossen? Of ligt dit nu bij Ziggo?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit was als analyse voor een Ziggo moderator die hier weer langs gaat komen.

Je kan er zelf helaas niets mee.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey ted1 🙂 

Wat een vaag probleem, hier moeten we zeker mee aan de slag. Het vragenvuur bombarderen we niet op je af voor niets 😉 Als we het doorzetten naar de juiste afdeling, sturen we zoveel mogelijk info mee zodat zij er direct mee aan de slag kunnen.Zou je daarom nog een screenshot toe kunnen voegen van de melding? Dan zetten we het zo snel mogelijk door! 

ted1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Mariska, bijgaand de gevraagde screenshots. Eén vanuit mail: als resultaat van de afspraak willen accepteren/weigeren/annuleren. De andere situatie is vanuit tab agenda: dezelfde melding als gevolg van eerst zelf wel een nieuwe agenda kunnen toevoegen, maar deze vervolgens niet weer te kunnen verwijderen... ook dan een melding/blokkade.

Een leuke uitdaging voor Ziggo begrijp ik...  succes!

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Super, dankjewel! Ik had het al voor je doorgezet en mijn collega's tasten op dit moment nog in het duister. Daarom nog een aanvullende vraag, sinds wanneer ervaar je deze problemen? Heeft het voorheen wel gewerkt met dit emailadres? 

ted1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met dit emailadres zijn er ongeveer 4-5 weken problemen. Ik kan dus ook niet zelf een afspraak aanmaken en in de agenda plaatsen. Historie etc. alles ook weg dus met dit adres. jaren daarvoor ging het goed.

Met het andere Ziggo(casema)adres helemaal geen problemen. 

Overigens: was het jullie opgevallen dat ik niet de enige ben met dit "probleem". eerder had ik een post gezien met dezelfde issue, alleen trof hier geen antwoord bij aan, vandaar ik met mijn post een duwtje heb gegeven 🙂 . Voeg 2 screenshot toe van deze case. Deze lijkt gezien de data ook zo rond rond 4 weken te zijn ontstaan.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @ted1

Er is inmiddels door mijn collega's een IT ticket hiervoor aangemaakt. Zodra wij wat weten hoor jij uiteraard weer van ons.

ted1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heeft ICT (wellicht in combi met de input van de andere zelfde case) al een oorzaak/oplossing gevonden?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ted1,

 

Helaas is er nog geen nieuwe update 😞

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @ted1,

 

We hebben inmiddels iets meer nieuws. Het kan voorlopig niet opgelost worden. In ieder geval niet tot de volgende webmail-upgrade, maar daar staat nog geen datum voor. We kunnen een individuele oplossing voor je in gang zetten, maar daarmee verlies je wel al je huidige afspraken en adresboek-gegevens. Je e-mails gaan niet verloren hiermee. Ik hoor graag of je hiervoor openstaat of dan toch liever afwacht.

ted1
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Adresboekgegevens verliezen is niet wenselijk, de inhoud van de agenda was al verloren gegaan en nieuwe afspraken accepteren niet mogelijk, dus uitgeweken naar een andere agenda. Ik hoopte tijdelijk, maar nu blijkt het probleem voorlopig niet te verhelpen. Wel goed dat gevonden is waar de oorzaak ligt. Ik zal dan afwachten. Echt vervelend. Graag hoop ik wel dat Ziggo mij in ieder geval laat weten wanneer de webmail-upgrade dan heeft plaats gevonden. Toch? Ik ga er van uit dat dit niet lang zal duren, weinig chique immers wanneer een provider al haar klanten een mankerende agenda ter beschikking stelt. Dan zou het euvel verholpen moeten zijn, en kan ik handiger misschien weer terug schakelen.  

Uitgelicht topic