Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
MR_CHIP
Level 19

afsluitweerstand bestellen

beste mensen

is het nu nog mogelijk om een afsluitweerstand te ontvangen ik wil een bepaalde aansluitwijze proberen echter ik heb dan een open aansluiting die voor instraling kan zorgen

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Uitgelicht
RoWi.
Level 20

https://www.onlinekabelshop.nl/cai-antenne-satelliet/afsluitweerstanden-en-afsluitcovers/afsluitweerstanden

Gewoon zelf aanschaffen thuis netwerk is voor onze eigen kosten. Maar wie weet is er iets mogelijk.

1 Kudos
39 Reacties 39
S4R
Level 16

Een afsluitweerstand waar voor?

Ik zie de link niet met een internetverbinding.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

https://www.onlinekabelshop.nl/cai-antenne-satelliet/afsluitweerstanden-en-afsluitcovers/afsluitweer...

Gewoon zelf aanschaffen thuis netwerk is voor onze eigen kosten. Maar wie weet is er iets mogelijk.

MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

volgens @tobiastheebe was er misschien iets mogelijk met een f afsluitweerstand dat die toegestuurd kon worden 

ik wil een bepaalde aansluitwijze testen die niet standaard, maar wil de open aansluiting afschermen

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@MR_CHIP  schreef:

volgens @tobiastheebe was er misschien iets mogelijk met een f afsluitweerstand dat die toegestuurd kon worden 

ik wil een bepaalde aansluitwijze testen die niet standaard, maar wil de open aansluiting afschermen

Om deze reden hoeft Ziggo natuurlijk geen kosten te maken. Of bedoel dat je wel de reguliere verzendkosten wil vergoeden en de kosten van het product.

Via de eigen shop worden ze niet verkocht vreemd genoeg.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik heb een tijdje iets getest en een open aansluiting afgeschermd met 4 dubbel zilverfolie, geen spat instraling gezien.

MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

als het niet mogelijk is helemaal niet erg natuurlijk

ik vraag alleen iets aan ziggo moderator om dat verzoek goed te keuren of af te keuren 

eventueel is bert's idee nog een oplossing, slim bedacht 🙂

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

al kan ik denk ik beter een 6db demper gebruiken ipv

een 3db demper + poa 254 

upstream wordt nu niet meer zo extreem hoog en probeer nu alles in de DS richting de 0db te krijgen

anyway ik hoor graag of de mogelijkheid er uberhaupt is om een afsluitweerstand te sturen 

IMG_20221218_210832.jpg

IMG_20221218_211614.jpg

IMG_20221218_211617.jpg

  

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@MR_CHIP in de middelste lade in de keuken ligt een rol aluminiumfolie en een afsluitweerstand is ook te bestellen.  

RoWi.
Level 20

@Wim C.  schreef:

@MR_CHIP in de middelste lade in de keuken ligt een rol aluminiumfolie en een afsluitweerstand is ook te bestellen.

Nee hoor dat zit in een houder aan de muur 😛 

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Je hebt gelijk @RoWi. als ik mijn wijnmes moet hebben trek ik ook altijd eerst vier laden open. 😂

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

he rustig het was maar een vraag he

tuurlijk weet ik wel waar ik die dingen kan bestellen alleen ik vroeg me af of de mogelijk er voor ziggo nog is om zo'n weerstand te sturen

Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@MR_CHIP we trekken hier alles uit de kast en zitten hier puur en alleen om te helpen. 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

ik heb nu een open aansluiting ik zal effe aankijken of ik uberhaupt wel correctables/uncorrectables zie komen, de komende tijd

Pasi
Level 19

@MR_CHIP  schreef:

....is het nu nog mogelijk om een afsluitweerstand te ontvangen ik wil een bepaalde aansluitwijze proberen echter ik heb dan een open aansluiting die voor instraling kan zorgen

Ik heb hier wel eens geopperd, dat Ziggo deze afsluitweerstanden ook via de webshop beschikbaar kan/moet stellen. Zo kan iedereen ( ook zonder technische kennis ) de juiste bestellen en zo makkelijk open coax aansluitingen afsluiten.

Maar helaas.....

Pasi
Level 19

@Wim C.  schreef:

....we trekken hier alles uit de kast en zitten hier puur en alleen om te helpen. 

Zolang je, je eigen lade's uit je eigen kast trekt, vind ik alles prima 🤣 !

Overigens houd ik liever van melk 😉.

MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

even een kleine update alle dempers/splitter naar de meterkast verplaats aanschouw 

ik had blijkbaar nog een esx 02 liggen en een afsluitweerstand die ik toch ooit blijkbaar wel had gekocht

IMG_20221225_173437.jpg

IMG_20221225_173442.jpg

IMG_20221225_173456.jpg

IMG_20221225_173501.jpg

   

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

laat maar ik las een bericht van Tobias dat de esx tot 1.2Ghz ondersteunt

en de poa 254 tot 2Ghz 

IMG_20221225_190224.jpg

0 Kudos
PJD_
Level 11

Waarom een splitter gebruiken als je geen TV aansluit, wat is de winst die je bereikt ten opzichte van geen splitter maar gelijk op de AOP?

MR_CHIP
Level 19
Topicstarter

een demping van 4db zodat de downstream dichter bij de 0 waarde is, en dan kan ik wel demper gebruiken echter degene die ik hen gaat tot 1000Mhz

DS is nu tussen de 0.6/3.3

US is nu 46-45.8

robinjoo19_0-1672002568594.png

0 Kudos