Op de website zie ik dat je vanaf de hoofdaansluiting een poa moet plaatsen, waarvan 1 coax naar de televisie gaat en 1 naar de modem, Mocht je meerdere tv's hebben dan kun je daar een technetix versterker tussen plaatsen. Maar nou vraag ik me af als er voor 2 tv's al een versterker nodig is, is die dan ook niet nodig voor de modem? En moet ie dan tussen poa en modem of moet ie dan tussen modem en apparaten? en is dat dan ook de technetix,net als bij de tv's? ik wil totaal uiteindelijk 2 tv's, 2 ps en 2 pc aansluiten; is internet max dan voldoende of moet je dan voor giga gaan? alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je modem dient altijd met een korte kabel zonder versterking op de splitter (poa) die op het eerste aansluitpunt (aop) zit aangesloten te zijn.
Of versterking voor tv signaal nodig is hangt dan af van de coax lengte naar je tv's.
De computers zijn weer een ander verhaal, bij bedraad (utp) aansluiten is de afstand geen punt, dat gaat bij min cat5e kabel tot 100den meters goed.
Gebruik je wifi zijn de omgevingsfactoren zo bepalend dat daar geen algemeen advies voor te geven is.
Max is voor standaard thuisgebruik meestal al overkill.
Juist.
Giga kan handig zijn als er echt heel veel (tientallen) gebruikers actief zijn, of als je regelmatig grote bestanden download, en dan nog moet de server die snelheid kunnen leveren.
Het verschil in upload kan wel wat uitmaken, maar dat is toch al veel lager. 50 Mbit/s upload maximaal.
Zelfs bij intensief gebruik, zal de gewone gebruiker nauwelijks verschil merken tussen ''complete'' ''max'' of ''giga''.
Een uhd stream bij bijvoorbeeld netflix vergt nog geen 25 Mbit/s.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je modem dient altijd met een korte kabel zonder versterking op de splitter (poa) die op het eerste aansluitpunt (aop) zit aangesloten te zijn.
Of versterking voor tv signaal nodig is hangt dan af van de coax lengte naar je tv's.
De computers zijn weer een ander verhaal, bij bedraad (utp) aansluiten is de afstand geen punt, dat gaat bij min cat5e kabel tot 100den meters goed.
Gebruik je wifi zijn de omgevingsfactoren zo bepalend dat daar geen algemeen advies voor te geven is.
Max is voor standaard thuisgebruik meestal al overkill.
dus als ik het goed begrijp is de versterker alleen voor de tv omdat het daar dan anders niet lukt bij een afstand van 10-15 meter en dan kun je de rest van de apparaten bedraad op de modem, zonder versterker omdat daar een lange afstand wel mogelijk is en dan zou je er eventueel nog een switch tussen kunnen plaatsen.
is 2 pc en 2 ps standaard of dan is max wel meer dan genoeg en giga overbodig, toch? alvast bedankt
Juist.
Giga kan handig zijn als er echt heel veel (tientallen) gebruikers actief zijn, of als je regelmatig grote bestanden download, en dan nog moet de server die snelheid kunnen leveren.
Het verschil in upload kan wel wat uitmaken, maar dat is toch al veel lager. 50 Mbit/s upload maximaal.
Zelfs bij intensief gebruik, zal de gewone gebruiker nauwelijks verschil merken tussen ''complete'' ''max'' of ''giga''.
Een uhd stream bij bijvoorbeeld netflix vergt nog geen 25 Mbit/s.
heel erg bedankt! fijne avond
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.