Wij overwegen om ons abonnement te upgraden van 400 Mb naar 1000 Mb. Daar hoort dan meteen een verandering van ons modem bij. Wij gebruiken nu, naar tevredenheid de witte Connect Box in combinatie met 3 Ziggo SmartWifi-pods. Upgraden zou betekenen overschakelen naar het zwarte modem van Sagemcom.
Maar ik lees hier ook verhalen over deze combinatie waardoor ik ga twijfelen over een upgrade. Ik wil natuurlijk niet dat ik er qua stabiliteit op achteruit ga als ik het zwarte modem in huis haal.
Iemand advies? Heel graag!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Voor meer UTP aansluitingen is een switch voldoende: b.v. TP-Link switch (SG105E) (ziggo.nl)
Meer aansluitmaterialen tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur
AOP kun je zien door het witte frontje eraf te halen en te kijken wat er binnenin zit.
Laat een foto zien van wat er achter het witte frontje zit.
Als je dan toch de splitter eraf haalt, haal dan ook het witte kapje van de splitter af, die is te diep en dan kan de splitter mogelijk niet diep genoeg in je AOP.
Een update: De aanbevolen switch is aangekomen en daardoor heb ik de pods nu ook kunnen bekabelen. Ik ben heel bij met het resultaat! En een upgrade van mijn abonnement zou inderdaad zonde zijn geweest.
Ik haal nu op de 3 verdiepingen in mijn (betonnen) huis fantastische resultaten.
Dank, dank, dank!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Mangrove , vraag je eerst af waarom je zou willen overstappen als je nu tevreden bent. Van die snelheidsverhoging merk je doorgaans niet zoveel.
Dank alvast @Hatolex. Ik heb de hoop dat een verhoging van 400 naar 1000 ervoor zou kunnen zorgen dat ik er qua wifi-snelheid op vooruit zou kunnen gaan. (voor het bekabelde deel van het netwerk is er helemaal geen probleem op dit moment)
Mijn wifi-snelheid blijft nu, met mijn 400-abonnement, ergens bij de 50 a 60 Mbps "hangen". Een deel van dat verlies heeft ongetwijfeld te maken met de betonnen structuur in ons huis én de verdeling over 3 woonverdiepingen...
@Mangrove , een slecht wifi signaal blijft een slecht wifi signaal, ook na een verhoging van je snelheid. Dat wifi signaal zou je moeten verbeteren, dat zal meer effect sorteren dan een verhoging van je snelheid denk ik.
@Mangrove schreef:
Maar ik lees hier ook verhalen over deze combinatie waardoor ik ga twijfelen over een upgrade. Ik wil natuurlijk niet dat ik er qua stabiliteit op achteruit ga als ik het zwarte modem in huis haal.
De meeste verhalen over deze combinatie lees je op dit forum als er blijkbaar iets misgaat. Het veel grotere aantal abonnees dat tevreden is over deze combinatie komt meestal niet op dit dit forum om dit te vertellen.
Ikzelf heb een 400/40 Mbps abonnement, een: SmartWifi Sagemcom F3896LG in combinatie met drie SmartWifi Pods. Ik heb deze pods wèl bedraad aangesloten en mijn AOP laten upgraden. Ik krijg van de begane grond tot de zolder 400/40 Mbps en ik ervaar het als een stabiel en zorgeloos netwerk. Zoals het ook hoort.
@Hatolex haalde het al aan: is een upgrade van 400 naar 1000 Mbps écht noodzakelijk? Als er van een 400/40 Mbps maar 50 à 60 Mbps overblijft, dan is een verhoging van de snelheid zonde van het geld. Ik zou zelf overwegen om dat geld te investeren in een bedraad netwerk.
Dag @Wim C. en @Hatolex,
Mijn pods zijn op dit moment niet bedraad.
Op dit moment heb ik de 4 netwerkaansluitingen op het witte modem in de meterkast in gebruik voor 1 PC, 1 mediabox, de deurbel en de slimme verlichting (HUE). Als ik mijn pods zou willen bedraden dan is de (enige?) oplossing een router in de meterkast om meer netwerkaansluitingen te hebben? Hebben jullie advies hierover?
Mijn AOP is ondertussen een jaar of 8 oud denk ik. Hoe kan ik zien of die aan een upgrade toe is?
Heel veel dank alvast voor jullie reacties en advies. Heel blij mee!
@Mangrove "3 Ziggo SmartWifi-pods"
Mijn wifi ervaringen met de Sagemcom met 3 zeshoekige Ziggo pods gedurende een jaar.
De wifiverbinding via de wifi6 van de Sagemcom geeft hier 1017 Mbit/s download met 76 Mbit/s upload.
Met een 1e bedrade zeshoekige Ziggo wifi5 pod 650 Mbit/s en met een via de wifi, met de 1e wifi verbonden 2e zeshoekige Ziggo pod, 350 Mbit/s en met de 3e pod, verbonden via wifi met de 2e pod in een schuur achter het huis nog 100 Mbit/s in de hele tuin.
Ik huur deze pods en kan ze later dus makkelijk omruilen, mochten er wifi6 pods komen en ze hebben onbeperkte garantie in de huur: SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)
Voor meer UTP aansluitingen is een switch voldoende: b.v. TP-Link switch (SG105E) (ziggo.nl)
Meer aansluitmaterialen tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur
AOP kun je zien door het witte frontje eraf te halen en te kijken wat er binnenin zit.
Laat een foto zien van wat er achter het witte frontje zit.
Als je dan toch de splitter eraf haalt, haal dan ook het witte kapje van de splitter af, die is te diep en dan kan de splitter mogelijk niet diep genoeg in je AOP.
@Mangrove schreef:
Upgraden laat ik nog even achterwege. Ik ga de switch bestellen en de pods eerst eens bekabelen.
Strakke actie!
Houd ons vooral op de hoogte van het verloop.
En voor tips over bekabelen staan we klaar in de startblokken om te helpen.
@Mangrove Je hebt 8 jaar geleden het toen allernieuwste dubbel galvanisch gescheiden AOP gekregen wat geschikt voor de laatste nieuwe modems met Docsis 3.1.
Ik heb hier precies hetzelfde AOP met een Sagemcom en de SmartWifi pods.
Een update: De aanbevolen switch is aangekomen en daardoor heb ik de pods nu ook kunnen bekabelen. Ik ben heel bij met het resultaat! En een upgrade van mijn abonnement zou inderdaad zonde zijn geweest.
Ik haal nu op de 3 verdiepingen in mijn (betonnen) huis fantastische resultaten.
Dank, dank, dank!
@Mangrove blij dat we hebben kunnen helpen en nóg mooier dat het naar verwachting werkt!
Top dat u dat even laat weten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.