1
Vraag
2
Reacties
CarPet

Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Zwakke verbinding ziggo pods

Wie kan mij helpen ik heb 2 pods geïnstalleerd maar de smart app zegt dat de verbinding van de pods zwak is. Wie kan mij zeggen wat ik verkeerd doe en wat ik nu moet doen.16F1F64E-DDF0-4DFF-B8DD-91737F6C0F65.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De beveiligingsinstelling heeft niets te maken met de verbindingssterkte van de pods.

 

Als je de pods zojuist geïnstalleerd hebt, dan kan er een uur overheen gaan voordat het mesh systeem alles goed heeft ingesteld.

 

@CarPet Wat zijn je ervaringen als je verbinding hebt met de pods?

 

Hoe maken de pods verbinding met je modem? Via wifi of via een netwerkkabel?

Als via het via wifi is, hoever is de 1e pod verwijderd van het modem, met wat voor muren en plafonds (hout of steen of beton) en hoeveel muren of plafonds ertussen?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @CarPet ,

Als je in je connectbox inlogt op http://192.168.178.1  

en daar naar wifi gaat, beveiliging en dat op deze manier instelt, moet het goed gaan:

WPA2 only

AES only

Ik vermoed dat het dan ook door de smartwifi pods word overgenomen, zo niet , herstart die dan even.

 

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Dank je wel voor de reactie, ik stuur even een foto hoe het nu staat, kunt u mij dan zeggen of en wat ik nu moet veranderenB78F1EE6-2A3E-4075-973A-6AA300757009.png of zit ik nu helemaal fout?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @CarPet ,

Als hij op WPA2-PSK staat is het goed, en ben je goed beveiligd.

Ik denk dat de app dan vind dat je de netwerknaam en wachtwoord moet aanpassen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De beveiligingsinstelling heeft niets te maken met de verbindingssterkte van de pods.

 

Als je de pods zojuist geïnstalleerd hebt, dan kan er een uur overheen gaan voordat het mesh systeem alles goed heeft ingesteld.

 

@CarPet Wat zijn je ervaringen als je verbinding hebt met de pods?

 

Hoe maken de pods verbinding met je modem? Via wifi of via een netwerkkabel?

Als via het via wifi is, hoever is de 1e pod verwijderd van het modem, met wat voor muren en plafonds (hout of steen of beton) en hoeveel muren of plafonds ertussen?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ohh, wat dom van mij @Bert ...

Ik dacht dat er zwakke beveiliging stond, ik moet beter lezen de volgende keer...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account Dat overkomt iedereen af en toe, als dat het enige is, dan gaat het prima 🙂

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hallo Bert dank voor je reactie,

de pods zijn verbonden met de WiFi de eerste pod is ongeveer 3 meter van het modem verwijderd en we hebben houten plafonds.

het is nu zo’n 4 uur geleden dat ik ze geïnstalleerd heb en inderdaad nu geeft de pod aan dat de verbinden goed is en heb nu boven ook een sterker signaal.

nu heb ik nog 1 vraagje moet ik de pods nu ook terug zien bij instellingen - WiFi ?
hoor graag van je.

gr Carina 

CarPet
Topicstarter
Level 5
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Hallo Visser 

maakt niet uit nu weet ik ook zeker dat dat goed staat😂😂

Verwijderd account
Niet van toepassing

@CarPet  schreef:

Hallo Visser 

maakt niet uit nu weet ik ook zeker dat dat goed staat😂😂


Inderdaad😉

Wat betreft je andere vraag, bij de lijst van wifinetwerken zie je alleen je netwerk naam en niet de pods.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic