Zwakke beveiliging wifi - iOS

waarom blijft er bij mijn wifi zwakke beveiliging staan ik heb mijn wachtwoord al gewijzigd 

donita123
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
24 Reacties 24

Heb je een iPhone die dit aangeeft? @donita123 

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39860Reacties
  • 2225Oplossingen
  • 8232Likes

@donita123 

Als het om een iPhone icm een Ziggo connectbox gaat:

Login op je modem: http://192.168.178.1 

Klik op geavanceerde instellingen.

Klik op draadloos.

Klik op beveiliging.

Verander op het 2.4 en 5ghz netwerk wpa/wpa2 naar wpa2.

Doe de instellingen opslaan.

Haal je modem 1 minuut van stroom.

 

 De melding zou daarna verdwenen moeten zijn.

Tom.
Expert
Expert
  • 5408Reacties
  • 203Oplossingen
  • 1215Likes

Be rt wrote:

Heb je een iPhone die dit aangeeft? @donita123 

ja is op mn iphone

donita123
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tom. wrote:

@donita123

Als het om een iPhone icm een Ziggo connectbox gaat:

Login op je modem: http://192.168.178.1 

Klik op geavanceerde instellingen.

Klik op draadloos.

Klik op beveiliging.

Verander op het 2.4 en 5ghz netwerk wpa/wpa2 naar wpa2.

Doe de instellingen opslaan.

Haal je modem 1 minuut van stroom.

 

 De melding zou daarna verdwenen moeten zijn.

ik ga het proberen bedankt 

donita123
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@donita123

Top!

Laat maar weten of het gelukt is.

Tom.
Expert
Expert
  • 5408Reacties
  • 203Oplossingen
  • 1215Likes

donita123 wrote:
Tom. wrote:

@donita123

Als het om een iPhone icm een Ziggo connectbox gaat:

Login op je modem: http://192.168.178.1 

Klik op geavanceerde instellingen.

Klik op draadloos.

Klik op beveiliging.

Verander op het 2.4 en 5ghz netwerk wpa/wpa2 naar wpa2.

Doe de instellingen opslaan.

Haal je modem 1 minuut van stroom.

 

 De melding zou daarna verdwenen moeten zijn.

ik ga het proberen bedankt 

gedaan maar blijft zwakke beveiliging aangeven

donita123
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probeer dan het vogende:

Haal je modem 1 minuut van stroom.

Binnen 10 minuten word het 5ghz netwerk zichtbaar.

Verbind alle 5ghz geschikte apparaten met het 5ghz netwerk.

 

Controleer hierna in het modem of de beveiliging 

bij het 2.4 en 5ghz netwerk de beveiliging op wpa 2 staat ipv wpa/wpa2.

Het moet namelijk bij beide op wpa 2 staan.

Tom.
Expert
Expert
  • 5408Reacties
  • 203Oplossingen
  • 1215Likes

@donita123 Heb je update 14.0.1 al geïnstalleerd, dan schijnt de melding weg te zijn.

Inmiddels is er ook een update 14.1

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39860Reacties
  • 2225Oplossingen
  • 8232Likes

Helaas zit ik met precies hetzelfde probleem als @donita123. De update 14,1 inmiddels ook geïnstalleerd, maar het probleem is (nog) niet weg. Wat nu te doen? 

Ilse11
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Ilse11 en @donita123 
Een warm welkom hier!

Sinds iOS 14 geven Apple devices de melding dat WPA/WPA2 (TKIP) niet veilig genoeg meer is. Dit probleem is bij ons bekend. De melding kan voorkomen bij klanten die hun modem nog op WPA/WPA2 (TKIP) i.p.v. WPA2 (AES) ingesteld hebben staan. De melding kan ook voorkomen op de Smart wifiboosterset (TP Link Deco M4) die verkocht wordt via https://randapparatuur.ziggo.nl/tplink. Deze wifibooster staat standaard op WPA/WPA2 (TKIP), de WPA2 (AES) optie is nog niet geïmplementeerd.

Maak je alleen gebruik van het Ziggo modem? De kans is dan groot dat het modem nog ingesteld staat op WPA/WPA2 (TKIP). Het advies is dan om deze instelling te wijzigen naar WPA2 (AES). Hoe je dit kunt doen heeft @Tom. hierboven aangegeven. Wil je testen of het probleem hiermee bij jou is verholpen?

@donita123 Je gaf aan dit al geprobeerd te hebben, maar als ik je modem controleer dan staat deze nog ingesteld op WPA/WPA2. De wijziging lijkt dus niet op de juiste wijze te zijn gedaan. Wil je hier nog eens naar kijken?

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4172Reacties
  • 831Oplossingen
  • 1110Likes

@Cecilia Ziggo, Helaas is het probleem door de wijzigingen van Tom nog niet verholpen. De instellingen staan volgens mij wel goed, de modem heb ik meer dan een minuut van de stroom gehad. Op mijn telefoon heb ik hem het wifi-netwerk laten vergeten. Weer opnieuw verbinding gemaakt, maar helaas geeft hij nog steeds aan dat het een zwakke beveiliging heeft. Het gekke is hierbij dat hij nog steeds aangeeft dat het om een WPA.WPA2 (TKP) gaat en dat ik de router moet instellen naar een WPA2. Terwijl ik dit in de router instellingen al heb aangepast???? Zal het in de loop van het weekend nog eens proberen.

Ilse11
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Ilse11

Rot om te lezen dat de wijzigingen nog niet voor de oplossing hebben gezorgd. Is het nog gelukt het weekend? Zo niet, kun je een screenshot sturen van de beveiligingsopties die je hebt in jouw modem en waar deze nu op staat? Dan kijken we met je mee!

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Mijn moeder heeft een Ubee 320 modem, daar kon ik bovenstaande niet instellen. Zij heeft ook. de melding zwak beveiligd.

Heeft iemand tips? 

De keuze WPA/WPA2 kan ik wel wijzigen in van TKIP+AES naar AES, maar dat zal het vast niet zijn.

MikeClickr
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

AES is de juiste instelling bij de Ubee ?

Tom.
Expert
Expert
  • 5408Reacties
  • 203Oplossingen
  • 1215Likes

Tom. wrote:

AES is de juiste instelling bij de Ubee ?

Dank, zal proberen mijn moeder op afstand te begeleiden. Zijn er meer tips voor dit modem?

Ik zag bijvoorbeeld bij firewall ‘low’. Ik weet niet of ze problemen krijgt als dat ‘medium’ wordt?

MikeClickr
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zou het op low laten staan.

Het is wel een oud modem.

Jij of je moeder zou contact op kunnen nemen met Ziggo om een nieuw modem aan te vragen.

Tom.
Expert
Expert
  • 5408Reacties
  • 203Oplossingen
  • 1215Likes

Tom. wrote:

Ik zou het op low laten staan.

Het is wel een oud modem.

Jij of je moeder zou contact op kunnen nemen met Ziggo om een nieuw modem aan te vragen.

Dank, dat zal ik doorgeven.

lijkt mij een prima idee!

MikeClickr
Gedreven Ontdekker
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Cecilia Ziggo wrote:

 ...Sinds iOS 14 geven Apple devices de melding dat WPA/WPA2 (TKIP) niet veilig genoeg meer is. Dit probleem is bij ons bekend. De melding kan voorkomen bij klanten die hun modem nog op WPA/WPA2 (TKIP) i.p.v. WPA2 (AES) ingesteld hebben staan. De melding kan ook voorkomen op de Smart wifiboosterset (TP Link Deco M4) die verkocht wordt via https://randapparatuur.ziggo.nl/tplink. Deze wifibooster staat standaard op WPA/WPA2 (TKIP), de WPA2 (AES) optie is nog niet geïmplementeerd.


Vanmorgen deze DECO update ( update 1.4.3. B20200918 rel 74289 ) geïnstalleerd. Als ik de Build datum mag geloven ( 2020-09-18 ) dan is de update dus 18 sept. uitgebracht. Echter, heb ik zo lang niet daarnaar gekeken ( ik kan het niet geloven ) ?
 



 

Pasi
Expert
Expert
  • 2882Reacties
  • 161Oplossingen
  • 959Likes

MikeClickr wrote:

Mijn moeder heeft een Ubee 320 modem, daar kon ik bovenstaande niet instellen. Zij heeft ook. de melding zwak beveiligd.

Heeft iemand tips? 

De keuze WPA/WPA2 kan ik wel wijzigen in van TKIP+AES naar AES, maar dat zal het vast niet zijn.

Heb je al kunnen veranderen naar AES?  Is de Apple wifi melding nu weg?  
Wij hebben ook die modem maar ik kan niet vinden hoe ik moet naar AES veranderen en volgens Apple kan dat inderdaad problemen opleveren.  Vanaf de tijd day de melding begon op de iPad heb ik ook last van een wegvallend internet signaal, meestal wanneer ik probeer een video gesprek uit te voeren.  Volgens Apple probeert mijn iPad een beter beveiligd signaal te vinden en dan ben ik de oorspronkelijke signaal even kwijt maar het stort net genoeg dat de video gesprekken worden dan afgebroken.

cba
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

cba wrote:
MikeClickr wrote:

Mijn moeder heeft een Ubee 320 modem, daar kon ik bovenstaande niet instellen. Zij heeft ook. de melding zwak beveiligd.

Heeft iemand tips? 

De keuze WPA/WPA2 kan ik wel wijzigen in van TKIP+AES naar AES, maar dat zal het vast niet zijn.

Heb je al kunnen veranderen naar AES?  Is de Apple wifi melding nu weg?  
Wij hebben ook die modem maar ik kan niet vinden hoe ik moet naar AES veranderen en volgens Apple kan dat inderdaad problemen opleveren.  Vanaf de tijd day de melding begon op de iPad heb ik ook last van een wegvallend internet signaal, meestal wanneer ik probeer een video gesprek uit te voeren.  Volgens Apple probeert mijn iPad een beter beveiligd signaal te vinden en dan ben ik de oorspronkelijke signaal even kwijt maar het stort net genoeg dat de video gesprekken worden dan afgebroken.

Veel tijd gekost maar het lijkt erop alsof de melding is eindelijk weg.  Nu maar hopen dat ik kan een videogesprek houden zonder de verbinding kwijt te raken.

cba
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Cecilia Ziggo wrote:

Hi @Ilse11 en @donita123 
Een warm welkom hier!

 

….De melding kan ook voorkomen op de Smart wifiboosterset (TP Link Deco M4) die verkocht wordt via https://randapparatuur.ziggo.nl/tplink. Deze wifibooster staat standaard op WPA/WPA2 (TKIP), de WPA2 (AES) optie is nog niet geïmplementeerd.

 

Hi Cecilia,

 

Ik heb zojuist de DECO geïnstalleerd en krijg inderdaad de melding ZWAKKE BEVEILIGING. Klopt het dat ik daar nu niks aan kan of hoef te doen, en verder wachten op een upgrade? 

Dak je wel, groet, Martine

Martine2013
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

cba wrote:
cba wrote:
MikeClickr wrote:

Mijn moeder heeft een Ubee 320 modem, daar kon ik bovenstaande niet instellen. Zij heeft ook. de melding zwak beveiligd.

Heeft iemand tips? 

De keuze WPA/WPA2 kan ik wel wijzigen in van TKIP+AES naar AES, maar dat zal het vast niet zijn.

Heb je al kunnen veranderen naar AES?  Is de Apple wifi melding nu weg?  
Wij hebben ook die modem maar ik kan niet vinden hoe ik moet naar AES veranderen en volgens Apple kan dat inderdaad problemen opleveren.  Vanaf de tijd day de melding begon op de iPad heb ik ook last van een wegvallend internet signaal, meestal wanneer ik probeer een video gesprek uit te voeren.  Volgens Apple probeert mijn iPad een beter beveiligd signaal te vinden en dan ben ik de oorspronkelijke signaal even kwijt maar het stort net genoeg dat de video gesprekken worden dan afgebroken.

Veel tijd gekost maar het lijkt erop alsof de melding is eindelijk weg.  Nu maar hopen dat ik kan een videogesprek houden zonder de verbinding kwijt te raken.

Ik heb ook de melding weg gekregen maar had nog steeds verbinding problemen.  Contact opgenomen met Apple en die hadden verteld dat ik moest de netwerk settings resetten op mijn iPad. Ik heb dat gedaan maar heb nog geen tijd gehad om te controleren of het had geholpen.  Hopelijk zijn de problemen nu verleden tijd.

cba
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik blijf ook het probleem houden dat iphone in ipad zwakke beveiliging blijven aangeven. 

Settings staan denk ik goed maar blijft melding aangeven. Is het mogelijk dat een ziggo medeweker op afstand meekijkt wat het probleem zou kunnen zijn. 

Vraag me uberhaupt af wat de gevolgen zouden kunnen zijn. Heb een sterk wachtwoord (gegenereerd via One Password) dus daar maak ik weinig zorgen over. 

 

 

Bongo66
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Bongo66 en welkom op onze Community!

Je hoeft je sowieso geen zorgen te maken! De verbinding is niet volgens de nieuwste standaard, vandaar dat je deze melding krijgt van Apple. Dit maakt de verbinding zeker niet onveilig. Wel vreemd dat de melding blijft bestaan ondanks dat de instellingen goed staan. Heb je meerdere Apple apparaten in huis en krijg je daar ook deze melding op?

Je kunt checken hoe het gaat als je het modem naar de fabrieksinstellingen zet (kleine reset knopje achterop) ik ben benieuwd hoe het hierna gaat en waar de instelling dan op staat. 

Mariska Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2853Reacties
  • 255Oplossingen
  • 518Likes

Uitgelicht topic