marjovanderscho

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zonnet account gebruiken met Ziggo

Ben sinds enkele dagen van provider veranderd (van Telfort naar Ziggo).
In eerste instantie (met de oude instellingen van Telfort d.w.z. inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl poort 110 geen beveiligingstype en uitgaande mail smtp.versatel.nl poort 25 geen beveiligingstype) ontving ik wel inkomende e-mails maar lukte het niet om e-mails te verzenden. Met behulp van jullie forumgesprekken lukte het daarna om wél te verzenden maar niet meer om te ontvangen. Wat ik ook probeer, het lukt niet om berichten binnen te halen. Kan iemand mij hiermee helpen? Ik zag dat AnneH Ziggo en mguzz veel met deze topic bezig zijn geweest. Alvast bedankt voor het meedenken. Zou heel graag mijn zonnet account willen blijven gebruiken.

Net mijn gebruikersnaam veranderd (dus zonder zonnet.nl erachter) en het werkt!! Kan zowel verzenden en er komt een heleboel e-mails binnen.

Dank voor tips. Zal even voor anderen opsommen wat ik heb gedaan

Gebruikersgegevens Naam: je naam
E-mail adres: naam@zonnet.nl
Server gegevens: Type account: POP3
Server voor inkomende e-mail: pop3.versatel.nl
Server voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
Aanmeldingsgegevens: Gebruikersnaam: naam zonder @zonnet.nl
Wachtwoord: je zonnet wachtwoord

Klik Meer instellingen

Algemeen: naam@zonnet.nl of andere aanduiding (thuis)

Server voor uitgaande e-mail
Vink "Voor de server voor mijn uitgaande e-mail is verificatie vereist" aan

Aanmelden met: Gebruikersnaam: naam@ziggo.nl
Wachtwoord: ziggo e-mail account wachtwoord

Geavanceerd: Inkomende e-mail (POP3) poort 110
Geen vink in "Voor deze server versleutelde verbinding..

Uitgaande e-mail (SMTP) poort 587
Gebruik volgende type versleutelde verbinding:automatisch

Wat een bevalling maar gelukkig toch nog goed gekomen met behulp van jullie forum. Thks!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
marjovanderscho
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je snelle reactie Hanh maar nog 1 laatste poging en het lukte toch met pop3.versatel.nl server met poort 110 doch moest gebruikersnaam zonder @zonnet.nl gebruiken. Zie mijn aangepast bericht van zojuist. Zo blij!! Doordat ik dat zonnet account al zo veel jaren gebruik zou het een heel gedoe zijn om dat allemaal te veranderen. Gebruik het al vanaf 2001....
Groet,
Marjo++

Bekijk in context

8 Reacties 8
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
smtp.versatel.nl werkt alleen via port 25, en dat kan niet binnen een ander netwerk dan dat van Tele2, zoals het Ziggo netwerk. Dat zou wel lukken via port 587, maar dat is voor een Zonnet Email Acccount niet in de aanbieding. De support is laag voor oude adressen.
https://www.tele2.nl/klantenservice/thuis/internet/tele2-e-mail-instellen-op-tablet-of-mobiel/
Je kunt proberen de Ziggo smtp server voor verzenden te gebruiken en bekijken wat dit oplevert.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Het is het beste het Zonnet Email account op te heffen, denk ik.
Dat kun je het soepelst regelen bij Zonnet Web Mail, mbv:

  • een automatische Forward instellen naar een ander Email address
  • een langlopende afwezigheidsboodschap met de melding voortaan een ander Email address te gebruiken
Voor nog binnenkomende automatisch verzonden emails (vaak ook: Login accounts met je zonnet address als username) zul je iets moeten gaan regelen op de Web Site van de afzender. Daarvoor heeft een afwezigheidboodschap geen zin.

Ik zou mijn Ziggo Email address niet gaan gebruiken. Dat geeft later maar weer gedoe bij overstap naar bv KPN.

Han
marjovanderscho
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je snelle reactie Hanh maar nog 1 laatste poging en het lukte toch met pop3.versatel.nl server met poort 110 doch moest gebruikersnaam zonder @zonnet.nl gebruiken. Zie mijn aangepast bericht van zojuist. Zo blij!! Doordat ik dat zonnet account al zo veel jaren gebruik zou het een heel gedoe zijn om dat allemaal te veranderen. Gebruik het al vanaf 2001....
Groet,
Marjo++
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ok. Mooi dat het lukte. Mijn partner heeft ook nog een Zonnet addres uit het jaar 0 :wink:.
Dat kent inmiddels vrijwel niemand meer, want er komt bijna niks meer op binnen.
En wat nog binnenkomt wordt meteen duurgestuurd naar haar huidige Gmail Account.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Fijn dat het is gelukt, marjovanderschoor. Dank ook voor het delen van de oplossing hier 🙂
Runny

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Marjo, je moet dus wel een ziggo email account aanmaken?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Runny Je reageert op een vier jaar oud topic.

 

Om gebruik te kunnen maken van smtp.ziggo.nl zijn de gebruikersnaam (volledige e-mailadres) en wachtwoord van een Ziggo-mailbox vereist. Voor een zonnet.nl-adres gebruik je de instellingen van Versatel.

Runny

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, weet ik Tobias, maar zij had hetzelfde probleem als ik nu heb: ik ga het proberen, bedankt!

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat was 3 jaar geleden. Instellingen en mogelijkheden kunnen en zijn in de tussentijd behoorlijk veranderd.

Uitgelicht topic