1
Vraag
2
Reacties
thei.douven

Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Zonnepaneel Wifi module is niet te vinden in mijn netwerk na nieuwe Ziggo connectbox. Betreft growatt shine wifi module.

Ik heb vannochtend een nieuw arris modem ontvangen van ziggo genaamd de ziggo connect box.
Het aanpassen van mijn android smartphone, de ipad en laptop was zelfs.voor mij als pensionado nog vrij aardig te doen.
Echter de zonnepanelen uitlezen via de shine app is mij ook na een hele dag zwoegen niet gelukt.
Ik kan de growatt shine wifi module die onder de omvormer zit gestoken niet vinden in mijn netwerk. De module resetten of zelfs een poos eraf halen wil niet helpen. Voorheen had ik hiermee nooit een probleem tot vannochtend. Op de shine wifi module knippert langzaam een rode led en dat moet na geslaagde installatie blauw zijn.
Ik heb vandaag enkele malen met ziggo gebeld en alhoewel ze hun best deden konden ze mij niet helpen. Ook was men er van mening dat dit niet aan de connectbox lag, maar een andere oorzaak moet hebben omdat die wifi module blijkbaar zelf een signaal moet uitzenden hetgeen zichtbaar zou moeten zijn in de netwerklijst op de smartphone of laptop.
Wie heeft hier een tip voor mij.
Ps importeur van growatt en motage bedrijf verwijzen me naar leverancier verkoper. Deze laatste vandaag div malen gebeld en steeds antwoordapparaat aan de lijn. Bellen ook niet terug op mijn ingesproken verzoek.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
hanh en natuurlijk ook de anderen die reageerden.
De omvormer is weer verbonden met het modem.
Vandaag kwam de nieuwe shinewifi S met de post en binnen 5 minuten was deze verbonden en ingesteld met het nieuwe ziggo connect modem. Toeval of niet, maar de oude witte shinewifi-E ging stuk op de dag dat het nieuwe modem werd geïnstalleerd. Nu zit er de zwarte shinewifi S op en ik kan de panelen weer monitoren.
Bedankt allemaal voor de reacties.

Bekijk in context

40 Reacties 40
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Dit is het nieuwe modem:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ben er vandaag achter gekomen dat de oudere shine module zichtbaar moet zijn in de netwerklijst.
Deze nieuwere shine modules kunnen rechtstreeks vanuit de shine app worden geconfigureerd.
Het zou dus een fluitje van een cent moeten zijn aan de hand van de beschijving, maar nog steeds lukt het niet.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Heb hier een video gevonden, wellicht kan je hier iets mee.....het is en blijft lastig om op afstand iemand te helpen, maar het is te hopen dat de denktank hier je op weg kan helpen.

https://www.youtube.com/watch?v=wi263A_T8FY
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Die video heb ik ook gezien, maar bied geen oplossing helaas.
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik zie met google zoeken dat er meer mensen zijn die problemen hebben met hun wifi verbinden tussen omvormer en de ziggo connect box.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
thei.douven ja dat had ik ook gezien, maar echte oplossingen nog niet kunnen vinden (behalve dan dat filmpje) en heb jij de omvormer met wifi en lan aansluiting, anders zou je kunnen kijken of dat wil werken.

kan je wel het wifi signaal ontvangen op je mobiel/computer zoals het in het filmpje gezegd word, want als je dat niet ziet is de omvormer kapot.
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
De omvormer zelf werkt prima.mijn module is puur voor wifi en niet geschikt voor een vaste aansluiting.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Goedenavond,

Als het op dezelfde manier werkt als mijn omvormer en shinephone app dan moet je even met een laptop oid het draadloze netwerk zoeken die de omvormer uitzend. Hierna maak je verbinding met de omvormer op dezelfde manier waarop je in zou loggen op je modem. Dit staat ook in de gebruiksaanwijzing van de wifi module.
Hierna, nog ingelogt op de omvormer, laat je deze zoeken naar netwerken binnen bereik. Zodra je het juiste netwerk in de lijst ziet staan kan je deze koppelen. Dat zou de truc moeten doen.

Ik heb hier dezelfde opstelling met een Compal connectbox van Ziggo. Dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Hou er wel rekening mee dat een omvormer, net als wifiprinters, een eigen wifinetwerk uitzend die altijd over hetzelfde wifikanaal gaat als het wifi vanuit het modem. Dit heeft dus invloed op de sterkte van het Wi-Fi netwerk die je gebruikt vanuit het modem.

Groeten, Christiaan
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
thei.douven wrote:
Ik zie met google zoeken dat er meer mensen zijn die problemen hebben met hun wifi verbinden tussen omvormer en de ziggo connect box.


Komt omdat de meeste omvormers helaas gebouwd zijn op isdn techniek. Werkt soms inderdaad niet met een 'normaal' modem. De fabrikant van de omvormer in kwestie zou dit op moeten lossen maar dat gebeurt vaak niet
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
@Christiaan.
De wifishine module van jou is er dan een van een iets oudere reeks. Vanaf dat de serienummers op de shine wifi modules beginnen met 4KZ... is de manier van instaleren veranderd. Zie link.

https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A371dec5c-1604-41b9-a37a-c16af7fab7ac
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Overigens zie ik geen wifi van de shine module in mijn netwerklijst staan.

Ik wacht op een nieuwe wifi module nu van mijn panelen leverancier om te testen.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
thei.douven wrote:
@Christiaan.
De wifishine module van jou is er dan een van een iets oudere reeks. Vanaf dat de serienummers op de shine wifi modules beginnen met 4KZ... is de manier van instaleren veranderd. Zie link.

https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A371dec5c-1604-41b9-a37a-c16af7fab7ac


Duidelijk... ik zou, als bovenstaande niet werkt, toch kijken of het via de oude methode wel werkt....

Groeten, Christiaan
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Dat heb ik natuurlijk ook al geprobeerd, maar zoals te titel al zegt zie ik de shine module niet in mijn netwerklijst staan en dan kan ik die methode niet uitvoeren.
Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
In de gebruiksaanwijzing staat verder niets over de netwerk instellingen? Zou een verborgen netwerk kunnen zijn. Misschien helpt dit? https://help.gnome.org/users/gnome-help/stable/net-wireless-hidden.html.nl
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Huizinga
Vanaf bladz. 6 staat de instalatie beschrijving van mijn module. En nee er wordt zover ik weet niet gerept over netwerk instellingen.

https://documentcloud.adobe.com/link/track?uri=urn%3Aaaid%3Ascds%3AUS%3A371dec5c-1604-41b9-a37a-c16af7fab7ac
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ps.
Ik vind je link betreffende verborgen netwerken wel zéér interessant en zal daar morgen eens naar kijken. Momenteel werkt de wifi module niet namelijk ivm de avond.
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Even geprobeerd om de module te vinden als verborgen netwerk en zijn netwerk was er niet. Ook na zelf toevoegen niet te zien.
Zou eigenlijk betekenen lijkt me dat de module niet werkt , of ???
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Kun je een bekabelde verbinding testen?
Of beter nog: hem voorgoed bekabeld aansluiten op je netwerk.
thei.douven
Topicstarter
Level 6
  • 147Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Dat zou ook kunnen, alleen moet ik dan een andere shine module kopen waarop ik de kabel kan aansluiten. Zo zijn er nog wel andere opties, maar momenteel zoek ik naar de wifi verbinding omdat die voor de modem wissel van ziggo gewoon uitstekend voldeed.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic