Goedenavond,
Ik heb sinds gister opeens een instabiele internetverbinding.
Ik had ineens last van freeze/lagg tijdens het gamen en kwam er achter dat ik packetloss heb.
Het springt van 300 mb/s naar 30 mb/s en dan weer naar 300 & bijvoorbeeld 35. Ik heb een andere kabel geprobeerd maar het probleem blijft.
Wat heb ik gedaan:
- Router herstart.
- Router gereset.
- Kabels vervangen.
Verder heb ik een aantal screenshots, maar daar houd mijn verstand op helaas.
Iemand enig idee wat het is?
Met vriendelijke groet,
Colin
Opgelost! Ga naar oplossing.
De downstream vertoont nog steeds dezelfde (ruis)problemen. Het lijkt dus op een probleem buitenshuis, wat ik overigens al vermoedde. Fijn om te lezen dat er al een monteursafspraak staat gepland.
Je kunt het volgende doorgeven aan de monteur:
Ik ga er inderdaad van uit dat er later nog een netwerkmonteur moet komen, deze beschikt over de mogelijkheid om ook buitenshuis te meten in de EV (straatkast) en de buitenkabel te controleren op beschadigingen d.m.v. een TDR-meting.
Goedemorgen @tobiastheebe & @Erik S ,
Ik was inderdaad vergeten hier de uitkomst te melden.
Ziggo monteur was langs geweest, bleek een beschadiging in de kabel te zijn.
De dag erna kwam Ziggo GO ploeg langs!
Die hebben na een aantal aanpassingen aan de kabel (het bleek een zooitje te zijn onder het huis) het weer werkend gekregen. Ons AOP zat zelfs op een andere kabel, want onze hele database was leeg!
Het is opgelost, en kan weer gebruiken van Internet zoals het moet!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De downstream vertoont ruis door instraling van 4G en 5G, zichtbaar aan de correctable errors en lage MER-waarden op een aantal SC-QAM-kanalen. Verder zijn er uncorrectable errors zichtbaar op het OFDM-kanaal, deze zouden 0 moeten zijn.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de upstream-gegevens willen plaatsen?
De hoofdaansluiting zit in de woonkamer doormiddel van een POA-1-B aansluiting gaat er 1 direct naar de Mediabox Next, en 1 naar de Modem.
De kabel komt binnen via het kruipgat beneden, en loopt via een kabelgoot naar boven.
We wonen hier nu ongeveer 1 maand, dus de "groene Coax' kabel is in dit geval wit geverfd door de oude eigenaar.
Voor de rest kan ik vertellen dat er vanuit de modem een kabel naar een Playstation 4, een PC en de Mediabox Next gaat.
Hierbij nog de Upstream-gegevens!
De upstream toont een zeer groot aantal T3 en T4 timeouts op 44 MHz, dat duidt ook op overmatige ruis.
Zou je het modem tijdelijk direct op het AOP willen aansluiten, opnieuw opstarten en na enkele uren opnieuw de downstream/upstream-gegevens willen plaatsen?
Ik ga het direct doen, om 01.00 uur zal ik nieuwe gegevens plaatsen😀.
Upstream gegevens van gisteravond 01.15 u.
Downstream vanaf 01.15u tot 13.00u.
Vannacht om 02.00 heeft een monteur op afstand de modem tevens gereset met hoop op resultaat.
Ik heb alleen nog steeds dezelfde klachten.
Net gebeld met de klantenservice en dit verhaal gebruikt.
Woensdag komt er sowieso een monteur langs.
De downstream vertoont nog steeds dezelfde (ruis)problemen. Het lijkt dus op een probleem buitenshuis, wat ik overigens al vermoedde. Fijn om te lezen dat er al een monteursafspraak staat gepland.
Je kunt het volgende doorgeven aan de monteur:
Bedankt Tobias, ik zal dit uitprinten en aan de monteur geven!
Ik vond het al zo raar, had nergens last van tot een paar dagen terug.
Bedankt voor het meedenken/kijken 😁
Graag gedaan, ik ben alvast benieuwd naar de uitkomst van de afspraak.
Ik zal de uitkomst laten weten, hopen dat het woensdag verholpen word. Maar ben bang dat wanneer het buitenhuis is er een ander team voor terug moet komen als ik andere berichten lees op dit forum... *fingers crossed*
Ik ga er inderdaad van uit dat er later nog een netwerkmonteur moet komen, deze beschikt over de mogelijkheid om ook buitenshuis te meten in de EV (straatkast) en de buitenkabel te controleren op beschadigingen d.m.v. een TDR-meting.
Goedemorgen @CJvanHengel! Inmiddels zijn we enkele weken verder en ik ben erg benieuwd hoe het ervoor staat. Kun je je bevindingen delen met ons hier? Als ik het goed begrijp is er het één en ander gebeurd en moeten de problemen opgelost zijn. We horen graag van je 🙂
Goedemorgen @tobiastheebe & @Erik S ,
Ik was inderdaad vergeten hier de uitkomst te melden.
Ziggo monteur was langs geweest, bleek een beschadiging in de kabel te zijn.
De dag erna kwam Ziggo GO ploeg langs!
Die hebben na een aantal aanpassingen aan de kabel (het bleek een zooitje te zijn onder het huis) het weer werkend gekregen. Ons AOP zat zelfs op een andere kabel, want onze hele database was leeg!
Het is opgelost, en kan weer gebruiken van Internet zoals het moet!
Kijk, dat zijn updates waar we blij van worden 🙂 Omdat de problemen in ons netwerk zaten heb je recht op een vergoeding volgens onze garantieregeling. Ik ga je abonnementskosten van 23 februari t/m 3 maart om die reden vergoeden. Deze vergoeding zal automatisch verrekend worden met je komende factuur of die daarna.
Mooie dag verder en bedankt voor je terugkoppeling!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.