1
Vraag
2
Reacties
Ivarvermeulen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoemend geluid Connectbox

Mijn Connectbox maakt een irritant zoemend geluid, wat toeneemt naarmate de internetverbinding zwaarder belast wordt. Het is geen geluid van een fan of iets dergelijks, het lijkt een elektronische zoem. Ik zag dat er ook andere meldingen hiervan waren op het forum: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-ellende-en-zoemend-geluid-bij-gebruik-wifi/m-p/985...

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jurdijk

Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe Modem ontvangen en geïnstalleerd. Nu geen problemen meer. Dank.

oude modem komt retour.

Bekijk in context

15 Reacties 15
tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 17957Posts
  • 1163Oplossingen
  • 8164Likes

Dit is zogenaamde 'coil whine'. Kun je controleren of het geluid aanhoudt als je de Wi-Fi-radio's uitschakelt en alleen ethernet gebruikt?

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5654Posts
  • 595Oplossingen
  • 3022Likes

Hey @Ivarvermeulen en welkom hier! 

Wat rot om te lezen dat je modem een irritant geluid maakt. Bij deze komt er een vervangend modem jouw kant op. Laat je weten hoe het gaat als je deze binnen hebt? 

Jurdijk

Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Heb hier ook last van. Alsof er een krekel in mijn modem zit. Lijkt zich alleen voor te doen wanneer er data wordt verbruikt. Tv, tablet, etc. Als de apparaten uit staan, dan hoor je niets

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 2548Posts
  • 199Oplossingen
  • 833Likes

@Ivarvermeulen laat je ook weten of het met deze oplossing geregeld is? Geen lawaai meer?

@Jurdijk als jij dit ook irritant vindt en een nieuw modem wil, laat het ons dan weten. We horen het graag! 

Ivarvermeulen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het nieuwe modem nog niet ontvangen, maar laat weten wanneer ik deze ontvangen en getest heb

Jurdijk

Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Dag Jacob, als hiermee het probleem opgelost kan worden, dan ontvang ik ook graag een nieuwe modem.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7062Posts
  • 2037Oplossingen
  • 2988Likes

@Jurdijk Bij deze is een nieuw modem naar je onderweg! Je ontvangt nog een Track en Trace per e-mail. Het huidige modem ontvangen we graag retour. Deze mag je terugsturen in de doos van het nieuwe modem naar onderstaand adres:
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

KBX458

Level 18
Super Expert
  • 8461Posts
  • 377Oplossingen
  • 4721Likes

Uiteraard kan je de gegevens hieronder ook vinden en zelfs een etiket uitprinten, mocht je dat makkelijker vinden.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen

 

Jurdijk

Level 2
  • 7Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe Modem ontvangen en geïnstalleerd. Nu geen problemen meer. Dank.

oude modem komt retour.

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 17957Posts
  • 1163Oplossingen
  • 8164Likes

@Ivarvermeulen Is het probleem voor jou ook opgelost?

tjhenckens

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb precies hetzelfde: zoemend geluid bij wifi gebruik. Hier staat een witte connectbox met CH7465LG-ZG op de stikker op de onderzijde. Zou u mij ook een stille kunnen opsturen?

tobiastheebe

Level 20
Super Expert
  • 17957Posts
  • 1163Oplossingen
  • 8164Likes

@tjhenckens Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen enkele dagen langs in dit topic en kan een vervangend modem toesturen.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 7062Posts
  • 2037Oplossingen
  • 2988Likes

Een warm welkom hier @tjhenckens


Wat een geluk bij een ongeluk dat je dan op dit topic stuit. Ik kan mij zeker voorstellen dat het gezoem vanuit jouw modem een grote vorm van irritatie is! Bij deze heb ik dan ook een nieuw modem voor je op de post gedaan. Deze zal spoedig worden bezorgd door Post NL.

Het huidige modem ontvangen we graag retour. Deze mag je terugsturen in de doos van het nieuwe modem naar onderstaand adres:
Ziggo retouren
Antwoordnummer 1070
5800 VB Venray

KBX458

Level 18
Super Expert
  • 8461Posts
  • 377Oplossingen
  • 4721Likes

Onderstaand nog wat aanvullende informatie voor @tjhenckens :

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/terugsturen

tjhenckens

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor het opsturen van een nieuw modem. Ik heb hem al ontvangen en zojuist aangesloten. Het geluid is helemaal weg!

 

De oude gaat zo snel mogelijk retour. 

 

Nogmaals dank voor de snelle service 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic