Peter571
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zodra Netgear Switch aanstaat, geen verbinding met wifi via TP-Link Deco M4

Ik heb een tplink deco m4 aan mijn connect box gekoppeld. Op een andere poort zit mijn ziggo next mediabox. Alle andere apparatuur zit op een netgear switch. Op het moment dat ik de switch aanzet heb ik geen WiFi meer via de deco. Ik heb al geprobeerd om de deco en de ziggo next over de switch te laten lopen maar dat helpt ook niet. De switch werkt prima zonder de deco. Hoe los ik dit op? 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2987Reacties
  • 156Oplossingen
  • 1032Likes

Het klinkt alsof er een lus ontstaat in het netwerk waardoor de Deco offline gaat. Het aansluiten van een switch op de Deco zou gewoon moeten werken, ook al is het switch op switch.

 

Welke apparaten zijn op de switch aangesloten? Wat gebeurt er als je switch aansluit op de Deco zonder dat er apparaten op de switch aangesloten zijn?

 

Gaat het om een unmanaged of managed (smart) switch?

 

Je kunt overigens het beste ofwel het modem in bridge mode (laten) zetten of de Deco in AP mode zetten, voor zover een van beide nog niet van toepassing is, zodat er geen sprake is van dubbele router en NAT.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2987Reacties
  • 156Oplossingen
  • 1032Likes

Het klinkt alsof er een lus ontstaat in het netwerk waardoor de Deco offline gaat. Het aansluiten van een switch op de Deco zou gewoon moeten werken, ook al is het switch op switch.

 

Welke apparaten zijn op de switch aangesloten? Wat gebeurt er als je switch aansluit op de Deco zonder dat er apparaten op de switch aangesloten zijn?

 

Gaat het om een unmanaged of managed (smart) switch?

 

Je kunt overigens het beste ofwel het modem in bridge mode (laten) zetten of de Deco in AP mode zetten, voor zover een van beide nog niet van toepassing is, zodat er geen sprake is van dubbele router en NAT.

Bekijk in context

Peter571
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wordt rood van schaamte. Er was inderdaad een loop ontstaan. Het is niet handig om inplaats van 2 apparaten aan de switch te hangen die apparaten niet aan te sluiten en 1 kabel te gebruiken om een lus te maken😥 dank voor de suggestie om naar een loop te kijken. 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2987Reacties
  • 156Oplossingen
  • 1032Likes

Fijn om te lezen dat de oorzaak bekend is. Op zakelijke apparatuur is er STP om dit te voorkomen, maar ook dat vereist nauwkeurige configuratie.

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 88Reacties
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

Hi @Peter571 , welkom op de Ziggo Community! Zo te lezen ben je al goed geholpen door @tobiastheebe . Niks om je voor te schamen! Laat je het even weten of een andere configuratie het probleem heeft opgelost? 

Peter571
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het werkt nu prima, de ziggo next drukt het WiFi signaal ook minder weg. 

RoWi.
Expert
Expert
  • 7014Reacties
  • 296Oplossingen
  • 1728Likes

Het kan  voor de toekomst nuttig zijn om te kijken of de huidige switch wel igmp ondersteund!

Marijn-
Community Moderator
Community Moderator
  • 88Reacties
  • 3Oplossingen
  • 25Likes

@Peter571 Goed om te horen! Mocht je nog problemen ervaren laat het ons zeker even weten, maar ik heb er al het vertrouwen in 😉 

Uitgelicht topic