Ik heb een tplink deco m4 aan mijn connect box gekoppeld. Op een andere poort zit mijn ziggo next mediabox. Alle andere apparatuur zit op een netgear switch. Op het moment dat ik de switch aanzet heb ik geen WiFi meer via de deco. Ik heb al geprobeerd om de deco en de ziggo next over de switch te laten lopen maar dat helpt ook niet. De switch werkt prima zonder de deco. Hoe los ik dit op?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het klinkt alsof er een lus ontstaat in het netwerk waardoor de Deco offline gaat. Het aansluiten van een switch op de Deco zou gewoon moeten werken, ook al is het switch op switch.
Welke apparaten zijn op de switch aangesloten? Wat gebeurt er als je switch aansluit op de Deco zonder dat er apparaten op de switch aangesloten zijn?
Gaat het om een unmanaged of managed (smart) switch?
Je kunt overigens het beste ofwel het modem in bridge mode (laten) zetten of de Deco in AP mode zetten, voor zover een van beide nog niet van toepassing is, zodat er geen sprake is van dubbele router en NAT.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het klinkt alsof er een lus ontstaat in het netwerk waardoor de Deco offline gaat. Het aansluiten van een switch op de Deco zou gewoon moeten werken, ook al is het switch op switch.
Welke apparaten zijn op de switch aangesloten? Wat gebeurt er als je switch aansluit op de Deco zonder dat er apparaten op de switch aangesloten zijn?
Gaat het om een unmanaged of managed (smart) switch?
Je kunt overigens het beste ofwel het modem in bridge mode (laten) zetten of de Deco in AP mode zetten, voor zover een van beide nog niet van toepassing is, zodat er geen sprake is van dubbele router en NAT.
Ik wordt rood van schaamte. Er was inderdaad een loop ontstaan. Het is niet handig om inplaats van 2 apparaten aan de switch te hangen die apparaten niet aan te sluiten en 1 kabel te gebruiken om een lus te maken😥 dank voor de suggestie om naar een loop te kijken.
Fijn om te lezen dat de oorzaak bekend is. Op zakelijke apparatuur is er STP om dit te voorkomen, maar ook dat vereist nauwkeurige configuratie.
Hi @Peter571 , welkom op de Ziggo Community! Zo te lezen ben je al goed geholpen door @tobiastheebe . Niks om je voor te schamen! Laat je het even weten of een andere configuratie het probleem heeft opgelost?
Het werkt nu prima, de ziggo next drukt het WiFi signaal ook minder weg.
Het kan voor de toekomst nuttig zijn om te kijken of de huidige switch wel igmp ondersteund!
@Peter571 Goed om te horen! Mocht je nog problemen ervaren laat het ons zeker even weten, maar ik heb er al het vertrouwen in 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.