1
Vraag
2
Reacties
Peter571

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zodra Netgear Switch aanstaat, geen verbinding met wifi via TP-Link Deco M4

Ik heb een tplink deco m4 aan mijn connect box gekoppeld. Op een andere poort zit mijn ziggo next mediabox. Alle andere apparatuur zit op een netgear switch. Op het moment dat ik de switch aanzet heb ik geen WiFi meer via de deco. Ik heb al geprobeerd om de deco en de ziggo next over de switch te laten lopen maar dat helpt ook niet. De switch werkt prima zonder de deco. Hoe los ik dit op? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het klinkt alsof er een lus ontstaat in het netwerk waardoor de Deco offline gaat. Het aansluiten van een switch op de Deco zou gewoon moeten werken, ook al is het switch op switch.

 

Welke apparaten zijn op de switch aangesloten? Wat gebeurt er als je switch aansluit op de Deco zonder dat er apparaten op de switch aangesloten zijn?

 

Gaat het om een unmanaged of managed (smart) switch?

 

Je kunt overigens het beste ofwel het modem in bridge mode (laten) zetten of de Deco in AP mode zetten, voor zover een van beide nog niet van toepassing is, zodat er geen sprake is van dubbele router en NAT.

Bekijk in context

7 Reacties 7
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het klinkt alsof er een lus ontstaat in het netwerk waardoor de Deco offline gaat. Het aansluiten van een switch op de Deco zou gewoon moeten werken, ook al is het switch op switch.

 

Welke apparaten zijn op de switch aangesloten? Wat gebeurt er als je switch aansluit op de Deco zonder dat er apparaten op de switch aangesloten zijn?

 

Gaat het om een unmanaged of managed (smart) switch?

 

Je kunt overigens het beste ofwel het modem in bridge mode (laten) zetten of de Deco in AP mode zetten, voor zover een van beide nog niet van toepassing is, zodat er geen sprake is van dubbele router en NAT.

Peter571
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wordt rood van schaamte. Er was inderdaad een loop ontstaan. Het is niet handig om inplaats van 2 apparaten aan de switch te hangen die apparaten niet aan te sluiten en 1 kabel te gebruiken om een lus te maken😥 dank voor de suggestie om naar een loop te kijken. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Fijn om te lezen dat de oorzaak bekend is. Op zakelijke apparatuur is er STP om dit te voorkomen, maar ook dat vereist nauwkeurige configuratie.

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Peter571 , welkom op de Ziggo Community! Zo te lezen ben je al goed geholpen door @tobiastheebe . Niks om je voor te schamen! Laat je het even weten of een andere configuratie het probleem heeft opgelost? 

Peter571
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het werkt nu prima, de ziggo next drukt het WiFi signaal ook minder weg. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het kan  voor de toekomst nuttig zijn om te kijken of de huidige switch wel igmp ondersteund!

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Peter571 Goed om te horen! Mocht je nog problemen ervaren laat het ons zeker even weten, maar ik heb er al het vertrouwen in 😉 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic