Theotje
Gedreven Raadgever
  • 422Reacties
  • 13Oplossingen
  • 48Likes

Zijn mijn waardes modem goed? deel 2

Er zit een slotje op mijn https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Zijn-mijn-waardes-modem-goed/m-p/787498#M320616 gestelde vraag over mijn waardes.

 

Hierbij mijn update van vandaag 12-06 over mijn waardes op dit moment. Lijkt mij niet zo best, of zie ik beren op de weg. Moet ik alsnog maar een monteur laten komen?1-12-juni.JPG2-12-juni.JPG3 -12-juni.JPG4-12-juni.JPG5-12-juni.JPG

25 Reacties 25
Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7179Reacties
  • 265Oplossingen
  • 2119Likes

Downstream:
Goed: -7 dBmV tot +7 dBmV   <<  Dit zijn de niveau's waar het modem het beste op reageert.

Voldoende: -8 tot -10 dBmV   << Dit is een iets lager niveau   tot +8 tot +10 dBmV   << dit is iets hoger niveau.

Onvoldoende: -11 dBmV   << Hier wordt het signaalniveau iets te laag  tot +11 dBmV   << hier begint het signaal te hoog te worden.

Slecht: -15 dBmV  <<< Te laag  tot +15 dBmV   <

Upstream waarden : zijn +35 dBmV to +49 dBmV.   Dit zijn de goede waarden

SNR: 33 dB of hoger.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2972Reacties
  • 154Oplossingen
  • 1027Likes

Vermogen en MER zijn goed. Niet goed: de (un)correctable errors in de downstream (lijkt instraling 4G) en afwijkende frequenties in de upstream.

robinjoo19
Gedreven Raadgever
  • 509Reacties
  • 7Oplossingen
  • 127Likes

heb je toevallig een connectbox van het merk compal daar zit nog steeds dacht ik fout in dat de fouten na rs meldingen oplopen terwijl dat in werkelijkheid fouten voor rs meldingen zijn

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2972Reacties
  • 154Oplossingen
  • 1027Likes

Dit is een Arris CB, te herkennen aan vermogen op een decimaal afgerond. Klopt overigens wel wat je zegt, bij de Compal CB zijn 'Pre-RS Errors' de unerrored codewords en 'Post-RS Errors' de correctable codewords.

robinjoo19
Gedreven Raadgever
  • 509Reacties
  • 7Oplossingen
  • 127Likes

ik wist nog niet dat dat ook zelfs een verschilletje was tussen de connectboxen

al heb ik nu gelukkig al een tijdje geen connectbox meer

Theotje
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 422Reacties
  • 13Oplossingen
  • 48Likes

 Ik zie dus ook veel critical - No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=18:35:d1:16:b2:93;CMTS-MAC=00:01:5c:77:d2:5c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; in mijn Netwerk historie en weet niet wat dat inhoud. Ik heb nu alleen een TV coaxkabel die geleverd is door Ziggo en een kabel naar de modem op de AOP zitten die de monteur recent heeft geplaatst. Hoe kan ik de 4G instraling zelf oplossen, of is het dus toch noodzakelijk om een nieuwe afspraak te maken om een monteur te laten komen. Ik ga er nu vanuit dat het niet aan mijn binnenhuis bekabeling ligt aangezien dat ik nu geen splitters gebruikt.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2972Reacties
  • 154Oplossingen
  • 1027Likes

Een T3 timeout geeft aan dat het modem zich heeft gemeld bij de CMTS maar geen tijdige reactie heeft ontvangen. T3 timeouts komen vrij algemeen voor, zeker op de Connect Box en worden veroorzaakt door tijdelijke ruis op de upstream. De frequentie van de T3 timeouts die ik zie in de log is acceptabel.

 

Ik zie in je vorige topic dat je een up-to-date AOP en splitter hebt (foto), modem en TV zijn nu dus direct op deze splitter aangesloten?

 

Het is mogelijk dat de instraling afkomstig is van buitenshuis. Mijn modem heeft er ook last van (ook 4G).

Theotje
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 422Reacties
  • 13Oplossingen
  • 48Likes

IMG_20210613_121959.jpg

Dit is mijn situatie nu, Dus als ik het goed begrijp is een monteur laten langs komen niet nodig.

Mijn internet en het tv signaal zijn oke. Alleen valt het mij op dat de verbinding van mijn Google Nest audio af en toe voor een aantal sec weg valt, maar kan daar wel mee leven.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2972Reacties
  • 154Oplossingen
  • 1027Likes

Dat ziet er prima uit. Lastig om te zeggen of het wegvallen van de audio met de instraling te maken heeft. Ik zie in de log van het modem alleen op 8 juni een melding (sync timing failure) die uitval van de internetverbinding tot gevolg kan hebben. Overigens kunnen de uncorrectable errors wel latency spikes en timeouts veroorzaken.

Theotje
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 422Reacties
  • 13Oplossingen
  • 48Likes

In ieder geval bedankt tobiastheebe en Ronihd voor de uitleg. 

Ik laat het maar hierbij, al vind ik het best wel vervelend dat er in mijn huis 4G instralingen zijn.

Ik had gehoopt door het verwijderen van 2 splitters en de TV coaxkabels naar meerderen tv's de oplossing zou zijn. Denk dus ook om een monteur langs te laten komen ook geen oplossing zou zijn.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2972Reacties
  • 154Oplossingen
  • 1027Likes

Zeker als de instraling van buitenshuis afkomstig lijkt te zijn is het lastig om de oorzaak te achterhalen, ook voor Ziggo. Een gespecialiseerd netwerkmonteur met geschikte meetapparatuur kan dit mogelijk wel verder onderzoeken.

Theotje
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 422Reacties
  • 13Oplossingen
  • 48Likes

Oké, wacht dan af of een moderator dit alsnog oppakt.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1480Reacties
  • 187Oplossingen
  • 246Likes

Dag @Theotje! Ik zie inderdaad dat je vorige topic gesloten is, sorry dat je daar niet in verder kunt. Goed dat je een nieuw topic bent gestart en nogmaals alle waarden deelt hier 😉

Je hoofdaansluiting ziet er op de foto prima uit. Je gebruikt een goede splitter en ook de connectoren zien er goed uit. Zoals aangegeven in dit topic kunnen we kiezen voor een nieuw monteursbezoek als je daar nog voor openstaat. Mogelijk kan de netwerkmonteur het probleem vinden en voor je oplossen. Laat het gerust weten hier mocht je over willen gaan tot het inplannen van een nieuwe afspraak!

Ronihd
Super Expert
Super Expert
  • 7179Reacties
  • 265Oplossingen
  • 2119Likes


@Theotje  schreef:

Denk dus ook om een monteur langs te laten komen ook geen oplossing zou zijn.

 


Soms is het wat het is......en een keer een drop-out daar heb ik ook last van , inherent de systemen denk ik dan 😉  

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 654Reacties
  • 62Oplossingen
  • 145Likes

Hey @Theotje

Heb je nog gekeken naar het aanbod van mijn collega @Erik S ?
 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 4055Reacties
  • 389Oplossingen
  • 822Likes

@Theotje voordat we opnieuw een topic sluiten waarbij je nog niet uit de brand bent geholpen, hoe gaat het nu? Kun je onze hulp nog gebruiken? En wat denk van het aanbod om een monteur in te plannen? 

Theotje
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 422Reacties
  • 13Oplossingen
  • 48Likes

Hallo Mariska

 

Hierbij mijn laatste waardes. 

Als jij ziet dat de waardes niet goed zijn, mag je wat mij betreft een monteur langs laten komen. Laat maar weten wat je er van vind. In mijn netwerk historie zie ik wel veel critical en fout meldingen? En in mijn gebundelde downstream kanalen zie ik ook wel veel fouten.

 

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 2972Reacties
  • 154Oplossingen
  • 1027Likes

De problemen zijn hetzelfde als toen je dit topic startte (12-6). Op het signaal staat in het algemeen veel ruis, zowel in de DS als in de US. In de DS is instraling van 4G en 5G zichtbaar. Op alle US-kanalen afwijkende frequenties. Een monteursafspraak lijkt mij de juiste vervolgstap.

Theotje
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 422Reacties
  • 13Oplossingen
  • 48Likes

Gaat de monteur dan binnenhuis iets meten/bekijken of in de wijkkast?

Zoals je ziet heb ik nu alleen de modem en de tv op mijn AOP aangesloten.

Mariska, laten wij dan maar een afspraak maken na aanleiding van de laatste reactie van tobiastheebe.

 

Uitgelicht topic