1
Vraag
2
Reageer en help mee
hansonexperienc

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zijn deze urls geblokkeerd voor SMA omvormer?

Voor mijn nieuwe SMA omvormer van mijn zonnepanelen is het nodig dat er een aantal urls mijn omvormer kunnen bereiken of andersom ivm monitoring en het kunnen uitlezen van de omvormer gegevens en beschikbaar kunnen stellen op de website Sunny Portal ed.

De verbinding loopt momenteel nl. hakkelig. En het zou dus kunnen dat ziggo deze urls niet door laat. Graag hoor ik of ze geblokkeerd zijn of niet. Het gaan om:

 

- Registrar: ied.sma.de:9523
- Proxy: ied.sma.de:9523
- Stun: stun.sma.de:3478
- Domain: ied.sma.de (for SIP URI)

wco.sunnyportal.com

4 Reacties 4
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Ziggo blokkeert zeker niet de SMA urls. Een SMA maakt zelf verbinding, en hoef je in elk geval niet van buitenaf bereikbaar te maken. Wat bedoel je met “hakkelig”? Verbonden met WiFi.

hansonexperienc
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad via wifi. Ik had eerst een JFY omvormer met wifiplug. Nooit problemen mee gehad, dus genoeg wifi bereik kennelijk. Maar nu bij deze sma gaat het niet goed.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Dan kan het maar zo in de WiFi zitten. Het ene apparaat is het andere niet. Probeer tijdelijk eens een kabel, als dat wel goed gaat weet je dat je het in de WiFi moet zoeken.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @hansonexperienc

Welkom op de Community! 
Ik zag dat @efok gelijk goed van start is gegaan om je te helpen met het instellen van de verbinding voor je zonnepanelen.
Het is alweer even geleden dat @efok je heeft gevraagd het te testen via een netwerkkabel. Is het daarmee inmiddels gelukt? Als je nog verdere ondersteuning nodig hebt, horen we graag nog even van je.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic