Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Appeltjes
Level 3

Ziggogo.tv: ernstig haperig beeld op iMac

Sinds een paar weken heb ik last van ernstig haperig beeld als ik op mijn iMac 27" naar ziggogo.tv kijk met Chrome als browser. Ik heb ook al meerdere browsers geprobeerd met hetzelfde haperende beeld. Met de ZiggoGo app op iPhone en iPad werkt het wel soepeltjes.

Heeft iemand hier ook last van en nog liever een oplossing?

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Simba24
Level 13

Je hebt wel een verouderd besturingsysteem @Appeltjes 
Waarom upgrade je niet naar macOS Monterey ?
Hier geen probleem wat dat betreft.

Bekijk in context

0 Kudos
wilbert52
Level 3

Hallo Appeltjes, de oplossing is gevonden. Ik weet niet hoe je intern moet verwijzen naar een ander topic maar zoek even op LudoW. Zelfde probleem mét oplossing. Dank voor eenieders bijdrage.

 

Moderator toevoeging: Het topic met oplossing is hier te vinden . Loop je dus ook aan tegen het probleem dat ZiggoGO.tv erg hapert via je iMac, probeer dan vooral de oplossing uit. 

 

Bekijk in context

0 Kudos
24 Reacties 24
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

welk versie mac os ?

0 Kudos
Appeltjes
Level 3
Topicstarter

macOS Big Sur v11.6.7

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

bekabeld of via wifi ?

en is de browser up-to-date ?

0 Kudos
Appeltjes
Level 3
Topicstarter

Mijn iMac 27", mid 2015 is bekabeld aangesloten.

Ik heb diverse browsers geprobeerd:

Firefox, v101.0.1

Safari: 15.5

Opera: v88.0.4412.40

Chrome: v102.0.5005.115

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je ook al de geschiedenis verwijderd in Safari ?

0 Kudos
Simba24
Level 13

Je hebt wel een verouderd besturingsysteem @Appeltjes 
Waarom upgrade je niet naar macOS Monterey ?
Hier geen probleem wat dat betreft.

0 Kudos
Appeltjes
Level 3
Topicstarter

Nog niet, zal ik doen. Dankjewel voor de tip.

0 Kudos
Appeltjes
Level 3
Topicstarter

Dat zou ik heel graag doen maar ik heb een iMac 27"mid 2015 en je kan alleen updaten vanaf iMac 27" late 2015 en de financiën laten het op dit moment niet toe om hem in te ruilen.

0 Kudos
Appeltjes
Level 3
Topicstarter

Ik heb de geschiedenis verwijderd maar geen positief resultaat.

0 Kudos
Appeltjes
Level 3
Topicstarter

Ik heb tijdelijk een KPN internet TV account. Als ik dit gebruik i.p.v. Ziggo Go loopt alles wel soepel met dezelfde apparatuur. Wat mij ook opvalt is dat als ik Ziggo Go gebruik gaan alle ventilatoren van mijn iMac op volle kracht draaien (blazen).

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

@Simba24 

daar dacht ik ook al aan vandaar ik niet had geadviseerd te upgrade. upgrade kan natuurlijk nooit kwaad. maar op mijn macbook met mac OS Monterey zit ook Safari 15.5 dat is de nieuwste versie van Safari dus dan zou je denken dat het besturingssysteem verders niet van belang is.

zelfs op mijn macbook met Mac OS  Catalina werkt het perfect

0 Kudos
Appeltjes
Level 3
Topicstarter

Ik kijk nu met Safari 15.5 maar heb ook dezelfde schokkende beelden.
Plotseling stopt het beeld met de melding: Niet beschikbaar, je hebt een abonnement nodig om dit te bekijken.???

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.
Appeltjes
Level 3
Topicstarter

Toen is het inderdaad begonnen.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

staat de tijd van de mac goed ?

anders is het waarschijnlijk een bug bij Ziggo go zelf

hopelijk wordt het snel opgelost 

0 Kudos
Appeltjes
Level 3
Topicstarter

De datum en tijd staan inderdaad goed. Afwachten dan maar, zoals zo vaak helaas.

wilbert52
Level 3

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn Mac is uptodate: MacoOs Ventura 13.5. Verschillende browsers geprobeerd :Safari, Chrome, Firefox. 

Andere streamingsdiensten verlopen perfect, evenals de ziggogo-app op de iphone en hetzelfde netwerk. Eerder contact gehad met ziggo maar nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Beeld streamt niet soepel en audio is niet sync.

0 Kudos
wilbert52
Level 3

heeft niets de de OS versie te maken. Zelf heb ik Ventura 13.5 en heb hetzelfde probleem.

 

0 Kudos
wilbert52
Level 3

Op een Imac kijk je ZiggoGo via ZiggoGo.tv en niet via de ZiggoGo app. De App werkt prima maar die kun je niet op een desktop installeren.

Het probleem ligt bij Ziggo en heeft weinig van doen met de OS-versies. Er komt van Ziggo maar geen antwoord en zou het op prijs stellen als er een deskundige moderator zich in deze discussie mengt.

 

0 Kudos