Vraag
Reacties
Batyri
Level 1

Ziggo wifispots - Geen Ziggo-netwerk

Ik heb de stappen doorlopen voor het instellen van ziggo wifispots. Als je alle vragen van het stappenplan hebt doorlopen moet je bij de netwerken ziggo tegenkomen. Als ik naar WiFi ga zie ik veel netwerken maar hiertussen staat geen ziggo. Ik heb het in woonwijken geprobeerd en in een winkelcentrum. Ik heb een Samsung smartphone met Android 9. Ook met de klantenservice gebeld van Ziggo maar zij kunnen dit probleem niet oplossen

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
13 Reacties 13
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @Batyri! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat een gek probleem zeg. Heb je de wifispots ingesteld, ergens anders dan thuis? En het certificaat is ook gedownload op je telefoon? Wat voor telefoon heb je precies? Dan hebben we wat meer informatie.

0 Kudos
Batyri
Level 1
Topicstarter

Thuis wifispots ingesteld. Certificaat is gedownload en geïnstalleerd. Mijn telefoon is een Samsung galaxy j3.

0 Kudos
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Zie je in Mijn Ziggo de optie Wifispots aan staan @Batyri?  Kun je eens de volgende stappen doorlopen:

• Zorg dat je verbinding hebt via je eigen WiFi netwerk.
  • Verwijder het Ziggo certificaat, iOS: instellingen - algemeen - profiel - certifciaten
     Android: instellingen - Biometrie en beveiliging - Aanmeldgegegevens wissen. Hiermee verwijder je de gebruikerscertificaten zoals wifi spots van Ziggo. 

• Download Ziggo certificaat volgens stappenplan.
  • Installeer dit certificaat met de gebruikersnaam in kleine letters en het wachtwoord zoals die in Mijn Ziggo WifiSpots staat vermeld, (kan zijn dat dit later gevraagd wordt).
  • Certificaat “Liberty Global Root Certification Authority” inschakelen, iOS: instellingen - algemeen - info - vertrouwen van certificaten.
    Android: is al ingeschakeld.
  • Maak nu verbinding met een Ziggo Wifispot, dit kan even duren.
  • Test de verbinding door wat te internetten.
    Laat je weten of het gelukt is? 
0 Kudos
Batyri
Level 1
Topicstarter

De beveiligingscertificaten durf ik niet te verwijderen. Er staan er veel in een lijst. Bij gebruikscerticaten staat wel ziggo. Moet ik deze dan verwijderen en hoe moet dat. Vr. Gr.

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Ik begrijp dat je voorzichtig bent @Batyri! Dat certificaat kun je inderdaad wissen, als het goed is kun je dit selecteren. 

0 Kudos
Batyri
Level 1
Topicstarter

Bij gebruikerscertificaten staat ziggo. Als ik deze aan klik komt alleen gereed te voorschijn. Dus niet wissen. Hoe kan dat?

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Batyri Als je het certifcaat ingeduwd houdt (is afhankelijk van de software), komt er een pop up en kun je hem uitschakelen of verwijderen. Wil je dit proberen? 

0 Kudos
Batyri
Level 1
Topicstarter

Het certificaat ingeduwd houden gaat niet. Zal wel aan mijn telefoon liggen

Heeft het wel zin om het certificaat te verwijderen en opnieuw te installeren. Er verandert dan toch niets?

0 Kudos
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Het kan mis zijn gegaan bij een eerdere installatie van het certificaat @Batyri. Vandaar ook het advies om het certificaat te verwijderen en opnieuw te installeren. 

0 Kudos
Batyri
Level 1
Topicstarter

Ik weet niet hoe je het certificaat kunt verwijderen. Als ik op het certificaat klik dan komt gereed te voorschijn. Dus niet de mogelijkheid van verwijderen.

0 Kudos
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dat kan via de bovenstaande stappen @Batyri:
Verwijder het Ziggo certificaat, iOS: instellingen - algemeen - profiel - certifciaten
 Android: instellingen - Biometrie en beveiliging - Aanmeldgegegevens wissen. Hiermee verwijder je de gebruikerscertificaten zoals wifi spots van Ziggo 

0 Kudos
Batyri
Level 1
Topicstarter

Bij aanmeldgegevens wissen wordt gevraagd om alle inhoud te verwijderen. Horen hier ook de beveiligingscertificaten bij of uitsluitend de gebruikscertificaten. Kan ik zomaar alles wissen?

0 Kudos
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dit zijn alleen de gebruikscertificaten. De beveiligingscertificaten (is ook een andere lijst) blijft op je toestel staan @Batyri

0 Kudos