1
Vraag
2
Reageer en help mee
yeelen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo wifibooster aansluiten op de Mediabox XL (omdat de UTP niet tot aan de modem komt)

Hallo,

Mijn probleem is dat ik wel een draadloze verbinding heb met mijn wifibooster, maar er geen internet overheen gaat.

Afgelopen jaar heb ik een abonnement afgesloten bij ziggo en is er een monteur geweest om alles aan te sluiten. ik heb een ziggo wifibooster (extra router) gekregen omdat de wifi van het modem (connectbox) niet toereikend zou zijn op zolder. Wat mij betreft is dit geen probleem aangezien ik (nu) geen wifi nodig heb op zolder. Ik zou deze wifibooster graag aansluiten in de garage zodat ik ook achter in de tuin wifi kan gebruiken. De wifi van het modem komt namelijk niet tot achter in de tuin. Ter verduidelijking, de garage zit achter de achtertuin.
Ik heb vanaf mijn horizonbox een internetkabel liggen tot in de garage, waar ik dus mijn ziggo wifibooster op aan wil sluiten. de het is niet mogelijk om deze kabel rechtstreeks aan te sluiten op mijn modem omdat er een betonvloer tussen ligt en alle elektrabuizen al in gebruik zijn.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
2 Reacties 2
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Wat je wilt gaan doen, lukt alleen als de HorizonBox aangesloten is op de ConnectBox.

Het is gevaarlijk de Horizon 'zomaar' aan te sluiten op je thuisnetwerk.
Dat kan tot allerlei problemen leiden.

Er 1 methode die je kunt proberen:
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/de-mediabox-xl-gebruiken-als-access-point-21251

Gr Han
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo yeelen, welkom op onze Community.

Wanneer je even geen wifi op zolder nodig hebt dan kun je de booster zeker inzetten voor een goede wifi in de tuin. Ik raad je af om de Mediabox XL te gebruiken in dit verhaal. Je kan ook de bestaande kabel verlengen naar de modem. Denk aan bijvoorbeeld aan een eenvoudig RJ45 koppelstukje (mogelijk haal je dan geen Gigabit snelheid meer) of een switch waarmee je 2 UTP kabels aan elkaar aansluit. Is er in die richting een oplossing voor je mogelijk?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic