1
Vraag
2
Reacties
Soenda

Level 4
  • 128Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo via Glasvezel?

Er is hier deze week glasvezel aangelegd door KPN. Ik heb al jaren last van een hele onstabiele verbinding tijdens gamen dus vraag me af Ziggo een deel krijgt van glasvezel zodat ik bij jullie ook 200/200 of 500/500 - 1000/1000 kan halen of moet ik overstappen naar KPN om glasvezel te kunnen krijgen? 

41 Reacties 41
RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan is de afstand dus de beperkende factor blijkbaar, dan zal ik eerder voor extra accespunten kiezen, dan een hogere snelheid.

 

Mijn welgemeende advies maak een kosten baten analyse neem desnoods het Gigabit abonnement via KPN voor een jaar en schaal daarna terug naar 200 Mbps. Verder ter overweging hoe wordt het internet dagelijks gebruikt? 

Voor wat surfen op een smartfoon zeg ik persoonlijk houd het bij het huidige abonnement. Worden er regelmatig grote bestanden van het interweb gehaald dan zal een sneller abonnement nuttig kunnen zijn, hoewel ik dan zelf iets heb van dan duurt het maar iets langer, geduld is een schone zaak.

 

Wat betreft die Ziggo folder dat is allemaal mooie marketing praat om hun nieuwste product op te dringen. Anders is al dat werk voor niks gedaan, ik houd het persoonlijk liever bij accespunten waar geen account of app en cloud gebeuren voor nodig is.

 

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Afstand en de apparatuur die gebruikt wordt is altijd de bepalende factor, zeker in met deze hoogfrequent techniek.

Hoe lager in frequentie hoe verder je komt ( groter bereik ) met hetzelfde zendvermogen , hoe hoger in frequentie des te minder ver je komt met hetzelfde zendvermogen en dat staat los van welke N of AC , AX techniek ( netwerkkaart specificaties )

 

Wat dan wel weer een rol speelt is hoe moderner  ( jonger ) de apparatuur is des te sneller het is.

 

Ik gebruik gewoon even Jip en Janneke taal 😉 

 

Antennes , wel of niet dikke muren van gewapend beton spelen ook een zeer grote rol, immers het zendvermogen van wifi apparatuur mag in NL niet hoger zijn dan 100 milliwatt en dat is echt heel laag, dit geld voor alle apparatuur.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic