@Bert schreef:
@Pasi je schreef: ""Vermeld dan tevens dat als men de app wel gaat gebruiken, er een nieuwe privacy regels gelden ( en dan gelijk vermelden wat daarin veranderd is ) en klaar is kees.""
Dat wordt dus vermeld als je de app gaat gebruiken.
"Denk je nu werkelijk dat ik die Ziggo meuk ga proberen !!!"
Dat hoeft niet, natuurlijk, maar stel dan geen eisen, die al volledig aanwezig zijn, zoals:
"Vermeld dan tevens dat als men de app wel gaat gebruiken, er een nieuwe privacy regels gelden ( en dan gelijk vermelden wat daarin veranderd is ) en klaar is kees."
Ach Bert, zoals wel vaker, vergeet je van alles, als Ziggo negatief in het nieuws komt en je je haast om e.e.a. goed te praten. Lees het onderstaande eens door en lees dan @Alex's antwoord. Dan kan je zeggen en schrijven wat je wil.....
Tuurlijk heeft Ziggo e.e.a. ondertussen aangepast en/of verbeterd. Maar dat zal natuurlijk ook tijd worden. Het is alleen jammer, dat dit ieder keer zo laat gebeurt en dat Ziggo dit uit eigen beweging ( kuch ) doet.
@Pasi schreef:
Prima dat de discussie zich nu splitst in een technische kant en een AVG kant, zo kan iedereen zijn/haar problemen aangeven.
M.b.t. het technisch gedeelte, vraag ik mij of hoe men aan deze technische komt? Bij Ziggo heb ik nog geen technische informatie kunnen vinden en/of daarover een 'officieel' uitleg gezien. Daarom zijn veel vragen eigenlijk nog niet beantwoord, vragen zoals b.v. wanneer wordt mijn wifi netwerk wel of niet geanalyseerd? Wanneer wordt er wel of geen data opgeslagen en vooral wáár wordt deze opgeslagen? Kan dat bedrijf die mijn data opslaat mij 100% garanderen dat mijn data daar veilig is? Wanneer wordt die informatie weer verwijderd? Heb ik, als Ziggo klant, daarop invloed en/of kunnen klanten deze verwijdering actief laten uitvoeren en wordt de betreffende data dan ook echt verwijderd.
De AVG kant is mij duidelijker, want Ziggo heeft behoorlijk geblunderd m.b.t. privacy. Daarom zou ik graag van Ziggo een reactie willen hebben op het onderstaande:
@Pasi schreef:"...De optie had gewoon standaard uit moeten staan ( en dan zou er ook geen data verzameld moeten worden ). Als de klant dan deze optie wil gebruiken, dán moet de klant deze actief en bewust ( !! ) aanzetten en dan zou er ook een popup kunnen verschijnen met de melding dat er daarvoor data verzameld moet worden. Dán had Ziggo ook verwijzen naar het gewijzigde privacy beleid, die daarvoor nodig is. Dán had de klant nog kunnen overwegen, om deze optie toch uit te laten staan of juist wel te gaan gebruiken.
Zó had Ziggo alles netjes en volgens de regels kunnen aftikken. Maar ook in dit geval denkt Ziggo in haar 'wijsheid' ( kuch ) anders en kiest voor de kortste ( = goedkoopste ) weg. Ziggo beslist wel wat goed is voor haar klanten, maar aangezien het een commercieel bedrijf betreft, is dat ( weer ) niet altijd in het voordeel van de klant..."
Kan/wil Ziggo beloven dat ze vanaf nu o.a. de AVG beter naleven en haar klanten open en eerlijk informeren?
Er is natuurlijk een grote kans dat Ziggo zich weer doofstom houdt ( zoals bijna altijd ) en niet officieel reageert. Maar dat is natuurlijk een zwaktebod en daarmee geeft Ziggo ook aan, dat Ziggo wel weet dat ze m.b.t. SmartWifi verkeerde beslissing heeft gemaakt.