1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ziggo verzamelt data : Smartwifi uitzetten op ConnectBox

Sinds kort heeft Ziggo de software/firmware op de ConnectBox aangepast. Hierdoor is Smartwifi actief geworden op uw ConnectBox, ook al maakt u verder geen gebruik van SmartWifi. Hiermee verzamelt Ziggo ongevraagd gegevens/data m.b.t. uw wifi gebruik, o.a. gebruikersnaam en wachtwoord !!

Tweakers.Net : "...maakt Ziggo gebruik van de eigen dienst SmartWifi, die onder meer gegevens verzamelt over de aangesloten apparaten, duur en snelheid van internetsessies en meer. Die gegevens verzamelde Ziggo al met SmartWifi voordat de Pods geïntroduceerd werden, staat te lezen in het privacybeleid. Tweakers heeft aan de provider vragen gesteld over het gebruik van persoonlijke data door de Pods..."


VodaFooneZiggo Privacy Statement :

PrivacyStatement VFZ.png



Ziggo heeft natuurlijk niets met mijn privé netwerk te maken en al helemaal niets met mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Ondanks dat Ziggo haar Privacy Statement ( ongemerkt ) heeft aangepast, om zo de data verzameling m.b.v. Smartwifi te legaliseren, heeft Ziggo niets aan mij gevraagd en/of gemeld. M.b.t. A.V.G en de steeds grotere zorgen om je privé gegevens, zou het beslist niet verkeerd zijn ( vriendelijk omschreven ) om de klant daarover in te lichten en aan te geven dat men deze optie uit kan zetten.

U kan SmartWifi uitzetten op de ConnetcBox :

ConnectBox - SmartWifi Uit-1.png

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

We hebben dit intern belegd en daar is het volgende uitgekomen: 

We voeren continu verbeteringen door in ons netwerk voor het leveren van goedwerkende producten en/of diensten. Dit gebeurt onder andere door middel van software-updates die wij voor onze klanten doorvoeren zodat zij veilig online kunnen blijven. Zo kunnen wij voortdurend onze bestaande diensten verbeteren en verder ontwikkelen. Onlangs hebben we onze modems ge-update naar SmartWifi modem en dit zorgt voor een verbetering in de wifi ervaring bij onze klanten. In onze nieuwsbrief van juni hebben we aangekondigd dat we ons privacy statement aanpassen per 1 juli.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

Goede vragen en uiteenzetting. Wat betreft de data & privacy: Ja, wij maken gebruik van onze beveiligde clouddienst voor het opslaan van data die wordt geanonimiseerd en vervolgens als bron dient voor software die de Smartwifi modem en de pods continu optimaliseert. Zoals beschreven in ons privacy statement gebruiken wij bepaalde gegevens om het Wifi-netwerk van onze klant zo goed mogelijk te laten functioneren en mogelijke problemen aan het Wifi-netwerk zo snel mogelijk voor de klant op te kunnen lossen. Dit zijn gebruiksgegevens, zoals technische gegevens (gebruiksinstellingen, datavolumes, signaalsterktes etc.) en de hoeveelheid en soort apparaten die met het Wifi-netwerk zijn verbonden. Deze gegevens gebruiken wij om de kwaliteit van het Wifi-netwerk te beheren en te waarborgen, zodat wij de klant de meest optimale internetervaring kunnen bieden. En om mogelijke Wifi-problemen te voorkomen en, indien nodig, voor hen op te lossen. Wij maken hiervoor alleen gebruik van noodzakelijke gegevens en verwijderen deze gegevens zo snel mogelijk. Wij gebruiken hiervoor niet de inhoud van het internetverkeer; deze blijft geheim.

69 Reacties 69
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Mr_Fire in principe zou het regeltje in de Connectbox alleen om bandsteering mogen gaan en fast roaming mesh werking, 802.11 k/r/v in samenwerking met die pods, voor beiden is die genoemde wisselwerking met een cloud niet eens nodig.

 

De connectbox is door deze update bljkbaar een basis station (Master unit) van een mesh netwerk geworden lees hier.

 

Los van het topic onderwerp is er simpelweg geen Chancelog alleen een commerciele email, verpakt als service bericht.  Waarvan elke verwijzing uit komt op de smartwifi pagina.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"En ik verwacht een ondubbelzinnige verklaring dat alleen de Pods van die cloud omgeving gebruik maken, niet de Connectbox, dat blijkt namenlijk nergens uit."

 

Die ondubbelzinnige verklaring dat alleen de Pods van die cloud omgeving gebruik maken ga je niet krijgen, het modem is namelijk het primaire onderdeel van het mesh netwerk voor je pods en samen met je pods is het 1 mesh netwerk.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dus had Ziggo ons voor 1 juli van deze significante wijziging op de hoogte moeten stellen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Bert  schreef:

"En ik verwacht een ondubbelzinnige verklaring dat alleen de Pods van die cloud omgeving gebruik maken, niet de Connectbox, dat blijkt namenlijk nergens uit."

 

Die ondubbelzinnige verklaring dat alleen de Pods van die cloud omgeving gebruik maken ga je niet krijgen, het modem is namelijk het primaire onderdeel van het mesh netwerk voor je pods en samen met je pods is het 1 mesh netwerk.


@RoWi.  schreef:

Dus had Ziggo ons voor 1 juli van deze significante wijziging op de hoogte moeten stellen.


En het modem wordt pas onderdeel van het mesh netwerk als je de SmartWifi app installeert en de apparaten hiermee samenvoegt, op dat moment krijg je de Algemene Voorwaarden en het nieuwe privacybeleid wat vanaf dat moment wijzigt en vanaf dat moment van toepassing is en als je hier niet mee akkoord gaat, dan start de app niet op om één en ander mogelijk samen te voegen en/of gegevens te delen.

WJ4IoT

Level 5
  • 82Posts
  • 3Oplossingen
  • 19Likes

@Bert Toevallig had ik de smartwifi app vandaag geïnstalleerd. Het accepteren van nieuwe Algemene Voorwaarden en het nieuwe privacybeleid tijdens dit proces heb ik gemist (maar dit kan zeker aan mij liggen). In de APP instellingen zie ik opties als "gebruiksgegevens volgen" en "Deel gebruiksgegevens" die per default AAN staan.  Door deze UIT te zetten vermijdt ik hiermee dat dat details van mijn eigen netwerk door ZIGGO wordt opgeslagen?

 

Overigens heb ik nog geen mesh daar ik alleen de APP heb gebruikt om te zien of ik PODS volgens jullie nodig had.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Overigens heb ik nog geen mesh daar ik alleen de APP heb gebruikt om te zien of ik PODS volgens jullie nodig had."

 

Je schrijft jullie, dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic, indien nodig.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Prima dat de discussie zich nu splitst in een technische kant en een AVG kant, zo kan iedereen zijn/haar problemen aangeven.

M.b.t. het technisch gedeelte, vraag ik mij of hoe men aan deze technische komt? Bij Ziggo heb ik nog geen technische informatie kunnen vinden en/of daarover een 'officieel' uitleg gezien. Daarom zijn veel vragen eigenlijk nog niet beantwoord, vragen zoals b.v. wanneer wordt mijn wifi netwerk wel of niet geanalyseerd? Wanneer wordt er wel of geen data opgeslagen en vooral wáár wordt deze opgeslagen? Kan dat bedrijf die mijn data opslaat mij 100% garanderen dat mijn data daar veilig is? Wanneer wordt die informatie weer verwijderd? Heb ik, als Ziggo klant, daarop invloed en/of kunnen klanten deze verwijdering actief laten uitvoeren en wordt de betreffende data dan ook echt verwijderd.

De AVG kant is mij duidelijker, want Ziggo heeft behoorlijk geblunderd m.b.t. privacy. Daarom zou ik graag van Ziggo een reactie willen hebben op het onderstaande:

@Pasi  schreef:"...De optie had gewoon standaard uit moeten staan ( en dan zou er ook geen data verzameld moeten worden ). Als de klant dan deze optie wil gebruiken, dán moet de klant deze actief en bewust ( !! ) aanzetten en dan zou er ook een popup kunnen verschijnen met de melding dat er daarvoor data verzameld moet worden. Dán had Ziggo ook verwijzen naar het gewijzigde privacy beleid, die daarvoor nodig is. Dán had de klant nog kunnen overwegen, om deze optie toch uit te laten staan of juist wel te gaan gebruiken.
Zó had Ziggo alles netjes en volgens de regels kunnen aftikken. Maar ook in dit geval denkt Ziggo in haar 'wijsheid' ( kuch ) anders en kiest voor de kortste ( = goedkoopste ) weg. Ziggo beslist wel wat goed is voor haar klanten, maar aangezien het een commercieel bedrijf betreft, is dat ( weer ) niet altijd in het voordeel van de klant..."

Kan/wil Ziggo beloven dat ze vanaf nu o.a. de AVG beter naleven en haar klanten open en eerlijk informeren?

Er is natuurlijk een grote kans dat Ziggo zich weer doofstom houdt ( zoals bijna altijd ) en niet officieel reageert. Maar dat is natuurlijk een zwaktebod en daarmee geeft Ziggo ook aan, dat Ziggo wel weet dat ze m.b.t. SmartWifi verkeerde beslissing heeft gemaakt.


RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi  wat de technische kant word je inderdaad niet veel wijzer. Vanuit mijn basis kennis wat Ziggo Smart Wifi noemt dus mesh en de kanaal optimalisatie, is puur 802.11 k/v/r  fastroaming en bandsteering. Daar is gewoonweg geen data verzameling of anders gezegd inzage in het systeem van de klant voor nodig.

 

Waarom schrijf ik dit, ik heb zelf ook accespunten met bandsteering en mesh functie, die handelen dat keurig intern af daar is geen cloud of wat ook voor nodig.

 

 

 

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

...ik heb zelf ook accespunten met bandsteering en mesh functie, die handelen dat keurig intern af daar is geen cloud of wat ook voor nodig.


Inderdaad.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik wil er verder best mee in gaan dat de data verzameling pas in gaat als je die app installeerd en hier en daar toestemming verleend. Toch is ook dat niet heel helder.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

...dat de data verzameling pas in gaat als je die app installeerd en hier en daar toestemming verleend...


Ik zou dat gewoon van Ziggo zelf willen horen ( lezen wel te verstaan ! ).

Geef de klanten dat zwart op wit! Vermeld dan tevens dat als men de app wel gaat gebruiken, er een nieuwe privacy regels gelden ( en dan gelijk vermelden wat daarin veranderd is ) en klaar is kees.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi  schreef:

@RoWi.  schreef:

...dat de data verzameling pas in gaat als je die app installeerd en hier en daar toestemming verleend...


Ik zou gewoon van Ziggo zelf willen horen ( lezen wel te verstaan ! ).


Volledig mee eens.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

Ik snap je vragen en snap ook dat mijn reactie de lading niet dekt. Ik heb op dit moment hier nog geen antwoord op, maar intern uitgezet. Als ik meer informatie heb, laat ik het je weten.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Alex  schreef:

Hi @Pasi,

 

Ik snap je vragen en snap ook dat mijn reactie de lading niet dekt. Ik heb op dit moment hier nog geen antwoord op, maar intern uitgezet. Als ik meer informatie heb, laat ik het je weten.


Hallo @Alex : dat snap en begrijp ik. Ik wacht met spanning op het officiële Ziggo antwoord en ga ervan uit, dat Ziggo mijn vraag serieus neemt ( andere antwoorden zijn niet gewenst en leveren een ban op 😉 ).

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Pasi,

 

We hebben dit intern belegd en daar is het volgende uitgekomen: 

We voeren continu verbeteringen door in ons netwerk voor het leveren van goedwerkende producten en/of diensten. Dit gebeurt onder andere door middel van software-updates die wij voor onze klanten doorvoeren zodat zij veilig online kunnen blijven. Zo kunnen wij voortdurend onze bestaande diensten verbeteren en verder ontwikkelen. Onlangs hebben we onze modems ge-update naar SmartWifi modem en dit zorgt voor een verbetering in de wifi ervaring bij onze klanten. In onze nieuwsbrief van juni hebben we aangekondigd dat we ons privacy statement aanpassen per 1 juli.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Pasi  schreef:

Prima dat de discussie zich nu splitst in een technische kant en een AVG kant, zo kan iedereen zijn/haar problemen aangeven.

M.b.t. het technisch gedeelte, vraag ik mij of hoe men aan deze technische komt? Bij Ziggo heb ik nog geen technische informatie kunnen vinden en/of daarover een 'officieel' uitleg gezien. Daarom zijn veel vragen eigenlijk nog niet beantwoord, vragen zoals b.v. wanneer wordt mijn wifi netwerk wel of niet geanalyseerd? Wanneer wordt er wel of geen data opgeslagen en vooral wáár wordt deze opgeslagen? Kan dat bedrijf die mijn data opslaat mij 100% garanderen dat mijn data daar veilig is? Wanneer wordt die informatie weer verwijderd? Heb ik, als Ziggo klant, daarop invloed en/of kunnen klanten deze verwijdering actief laten uitvoeren en wordt de betreffende data dan ook echt verwijderd.

De AVG kant is mij duidelijker, want Ziggo heeft behoorlijk geblunderd m.b.t. privacy. Daarom zou ik graag van Ziggo een reactie willen hebben op het onderstaande:

@Pasi  schreef:"...De optie had gewoon standaard uit moeten staan ( en dan zou er ook geen data verzameld moeten worden ). Als de klant dan deze optie wil gebruiken, dán moet de klant deze actief en bewust ( !! ) aanzetten en dan zou er ook een popup kunnen verschijnen met de melding dat er daarvoor data verzameld moet worden. Dán had Ziggo ook verwijzen naar het gewijzigde privacy beleid, die daarvoor nodig is. Dán had de klant nog kunnen overwegen, om deze optie toch uit te laten staan of juist wel te gaan gebruiken.
Zó had Ziggo alles netjes en volgens de regels kunnen aftikken. Maar ook in dit geval denkt Ziggo in haar 'wijsheid' ( kuch ) anders en kiest voor de kortste ( = goedkoopste ) weg. Ziggo beslist wel wat goed is voor haar klanten, maar aangezien het een commercieel bedrijf betreft, is dat ( weer ) niet altijd in het voordeel van de klant..."

Kan/wil Ziggo beloven dat ze vanaf nu o.a. de AVG beter naleven en haar klanten open en eerlijk informeren?

Er is natuurlijk een grote kans dat Ziggo zich weer doofstom houdt ( zoals bijna altijd ) en niet officieel reageert. Maar dat is natuurlijk een zwaktebod en daarmee geeft Ziggo ook aan, dat Ziggo wel weet dat ze m.b.t. SmartWifi verkeerde beslissing heeft gemaakt.


 


@Alex  schreef:

Hi @Pasi,

 

We hebben dit intern belegd en daar is het volgende uitgekomen: 

We voeren continu verbeteringen door in ons netwerk voor het leveren van goedwerkende producten en/of diensten. Dit gebeurt onder andere door middel van software-updates die wij voor onze klanten doorvoeren zodat zij veilig online kunnen blijven. Zo kunnen wij voortdurend onze bestaande diensten verbeteren en verder ontwikkelen. Onlangs hebben we onze modems ge-update naar SmartWifi modem en dit zorgt voor een verbetering in de wifi ervaring bij onze klanten. In onze nieuwsbrief van juni hebben we aangekondigd dat we ons privacy statement aanpassen per 1 juli.


 

Ach @Alex, dit is wel een teleurstelling !! Als antwoord, een niets zeggend tekstje van een PR-manager, waardoor het duidelijk is dat Ziggo haar klanten helemaal niet interessant vindt en dus hun vragen ook niet serieus wil beantwoorden.

Met zo'n antwoord heeft Ziggo voor mij helemaal afgedaan en is het mij 100% duidelijk dat geld, voor Ziggo de enig sturende factor is, waarvan acte.

Alles en iedereen moet blijkbaar wijken voor Ziggo's geld zucht. Dat klanten daardoor minimaal worden geïnformeerd en dat Ziggo misschien inbreuk maakt op de AVG regels, ach .... wat zou dat Ziggo kunnen interesseren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Vermeld dan tevens dat als men de app wel gaat gebruiken, er een nieuwe privacy regels gelden ( en dan gelijk vermelden wat daarin veranderd is ) en klaar is kees."

 

@Pasi Als je de SmartWifi app installeert en voor het eerst opent, op dat moment staan de Algemene Voorwaarden en het nieuwe privacybeleid te lezen, met wat er vanaf dat moment wijzigt en vanaf dat moment van toepassing is en als je hier niet mee akkoord gaat, dan start de app niet op om één en ander samen te voegen en/of gegevens te delen.

 

Probeer maar eens uit: Download de app en start hem op, dan zie je wat er staat, neem wel even de tijd, want het is nogal een lap tekst met uitleg.

En als je er niet mee akkoord gaat, start de app niet verder op.

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

...Probeer maar eens uit..


Denk je nu werkelijk dat ik die Ziggo meuk ga proberen !!!

Ziggo en software/firmware is namelijk een slechte combinatie. Dat hebben ze keer op keer zelf bewezen. Vooral Ziggo's eigenwijsheid m.b.t. allerlei instellingen die ze ( blijkbaar zonder enige kennis van zaken ) standaard aan- en/of uitzetten, weerhoud mij echt van het gebruik van die bende.

Dat Ziggo o.a. de vraag ontduikt waar mijn wifi gegevens worden opgeslagen en daarop zo'n niets zeggend antwoord ( kuch ) geeft, zegt mij genoeg !!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi je schreef: ""Vermeld dan tevens dat als men de app wel gaat gebruiken, er een nieuwe privacy regels gelden ( en dan gelijk vermelden wat daarin veranderd is ) en klaar is kees.""

 

Dat wordt dus vermeld als je de app gaat gebruiken.

 

"Denk je nu werkelijk dat ik die Ziggo meuk ga proberen !!!"

 

Dat hoeft niet, natuurlijk, maar stel dan geen eisen, die al volledig aanwezig zijn, zoals:

"Vermeld dan tevens dat als men de app wel gaat gebruiken, er een nieuwe privacy regels gelden ( en dan gelijk vermelden wat daarin veranderd is ) en klaar is kees."

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi je schreef: ""Vermeld dan tevens dat als men de app wel gaat gebruiken, er een nieuwe privacy regels gelden ( en dan gelijk vermelden wat daarin veranderd is ) en klaar is kees.""

 

Dat wordt dus vermeld als je de app gaat gebruiken.

 

"Denk je nu werkelijk dat ik die Ziggo meuk ga proberen !!!"

 

Dat hoeft niet, natuurlijk, maar stel dan geen eisen, die al volledig aanwezig zijn, zoals:

"Vermeld dan tevens dat als men de app wel gaat gebruiken, er een nieuwe privacy regels gelden ( en dan gelijk vermelden wat daarin veranderd is ) en klaar is kees."



Ach Bert, zoals wel vaker, vergeet je van alles, als Ziggo negatief in het nieuws komt en je je haast om e.e.a. goed te praten. Lees het onderstaande eens door en lees dan @Alex's antwoord. Dan kan je zeggen en schrijven wat je wil.....

Tuurlijk heeft Ziggo e.e.a. ondertussen aangepast en/of verbeterd. Maar dat zal natuurlijk ook tijd worden. Het is alleen jammer, dat dit ieder keer zo laat gebeurt en dat Ziggo dit uit eigen beweging ( kuch ) doet.



@Pasi  schreef:

Prima dat de discussie zich nu splitst in een technische kant en een AVG kant, zo kan iedereen zijn/haar problemen aangeven.

M.b.t. het technisch gedeelte, vraag ik mij of hoe men aan deze technische komt? Bij Ziggo heb ik nog geen technische informatie kunnen vinden en/of daarover een 'officieel' uitleg gezien. Daarom zijn veel vragen eigenlijk nog niet beantwoord, vragen zoals b.v. wanneer wordt mijn wifi netwerk wel of niet geanalyseerd? Wanneer wordt er wel of geen data opgeslagen en vooral wáár wordt deze opgeslagen? Kan dat bedrijf die mijn data opslaat mij 100% garanderen dat mijn data daar veilig is? Wanneer wordt die informatie weer verwijderd? Heb ik, als Ziggo klant, daarop invloed en/of kunnen klanten deze verwijdering actief laten uitvoeren en wordt de betreffende data dan ook echt verwijderd.

De AVG kant is mij duidelijker, want Ziggo heeft behoorlijk geblunderd m.b.t. privacy. Daarom zou ik graag van Ziggo een reactie willen hebben op het onderstaande:

@Pasi  schreef:"...De optie had gewoon standaard uit moeten staan ( en dan zou er ook geen data verzameld moeten worden ). Als de klant dan deze optie wil gebruiken, dán moet de klant deze actief en bewust ( !! ) aanzetten en dan zou er ook een popup kunnen verschijnen met de melding dat er daarvoor data verzameld moet worden. Dán had Ziggo ook verwijzen naar het gewijzigde privacy beleid, die daarvoor nodig is. Dán had de klant nog kunnen overwegen, om deze optie toch uit te laten staan of juist wel te gaan gebruiken.
Zó had Ziggo alles netjes en volgens de regels kunnen aftikken. Maar ook in dit geval denkt Ziggo in haar 'wijsheid' ( kuch ) anders en kiest voor de kortste ( = goedkoopste ) weg. Ziggo beslist wel wat goed is voor haar klanten, maar aangezien het een commercieel bedrijf betreft, is dat ( weer ) niet altijd in het voordeel van de klant..."

Kan/wil Ziggo beloven dat ze vanaf nu o.a. de AVG beter naleven en haar klanten open en eerlijk informeren?

Er is natuurlijk een grote kans dat Ziggo zich weer doofstom houdt ( zoals bijna altijd ) en niet officieel reageert. Maar dat is natuurlijk een zwaktebod en daarmee geeft Ziggo ook aan, dat Ziggo wel weet dat ze m.b.t. SmartWifi verkeerde beslissing heeft gemaakt.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic