Tweakers.Net :
"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."
Edit : link aangepast
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@tobiastheebe ik dacht dat ziggo alleen in de nacht werkzaamheden deed
Wanneer we bij u in de buurt werken
Datum: maandag 20 maart van 10.00 uur tot 13.00 uur
Wat u ervan merkt
Tijdens de werkzaamheden onderbreken we 2 uur de verbinding. Want om veilig te werken moeten we soms de stroom van de kast halen. Dan kunt u even geen tv-kijken, niet bellen met de vaste Ziggo-lijn of internetten en heeft u dus ook geen wifi. Zodra we klaar zijn met het werk, doet alles het weer zoals u gewend bent.
al ziet dit eruit als geen normale werkzaamheden misschien dat diplex filter inbouwen , wat we tijdje geleden op de foto zagen
Werkzaamheden worden zeker niet altijd 's nachts uitgevoerd. De upgrade van het wijknet t.b.v. DOCSIS 3.1 werd hier bijvoorbeeld uitgevoerd op 12-7-2021 tussen 6:00 en 9:30.
ok ik ben wel erg benieuwd wat er concreet gedaan gaat worden (technische details zal ik wel niet te weten komen of een mod zou dit moeten/mogen/kunnen opzoeken 😛 )
ik heb in ieder geval goed zicht op onze wijkkast dus kan lekker foto's maken 😅😜
Er waren hier werkzaamheden op 8-3 tussen 1:00 en 6:00. Enkel aangekondigd via mail, niet zichtbaar op de storingspagina. Tijdens de werkzaamheden enkele momenten met packet loss en latency spikes (in de praktijk niets van gemerkt) en later die dag (14:00) een toename in MER van ~0,5 dB op alle downstream-kanalen. Nadat ik de mail had ontvangen had ik nog gevraagd aan de moderators of er details bekend waren, die waren helaas niet inzichtelijk.
ok dat zal bij deze werkzaamheden ook wel zo zijn dat er geen details inzichtelijk zijn
toch jammer ik had er graag meer van geweten (natuurlijk is niet iedereen zo als ik/sommige 😄 )
mocht ik mooie fotos hebben plaats ik ze wel 😛
@MR_CHIP schreef:
ok ik ben wel erg benieuwd wat er concreet gedaan gaat worden …
Volgens mij heeft @tobiastheebe al een en ander uitgelegd. Bovendien staat en de e-mail ook:
“Na de werkzaamheden werkt uw verbinding net zoals daarvoor. Deze vernieuwing is noodzakelijk om de komende jaren de toenemende drukte op het netwerk aan te kunnen. Zodat u ongestoord van onze diensten kan blijven genieten.”
Wat zou u dan nog meer willen weten?
hij en ik (sorry als ik het verkeerd heb) zijn meer van de technische dingen qua intresse
verplaatsing van docsis 3.1 ofdma / plaatsen van diplex filter / eventuele node splitsting
Ik ontving overigens een ander type mail (TMPLT953_NL), dus blijkbaar ook een ander soort werkzaamheden:
Wat u ervan merkt
We vervangen dan kabels om het netwerk optimaal te houden voor de beste beleving. Tijdens het onderhoud kan uw verbinding af en toe uitvallen. Dan kunt u even geen tv-kijken, niet bellen met de vaste Ziggo-lijn of internetten en heeft u dus ook geen wifi. Zodra we klaar zijn met het werk, doet alles het weer zoals u gewend bent.
Wanneer we bij u in de buurt werken
Datum: 8 maart 2023
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur
ja dat is de standaard werkzaamheden mail
die ik nu hef heeft ook geen kernmerk oid, wat lijkt op dat
@MR_CHIP en @tobiastheebe Het is handiger voor jullie vragen en discussie over netwerkonderhoud een los topic starten, zo voorkomen we dat het offtopic gaat hier.
Een beetje publicatie over de "inflatie correctie" kan geen kwaad.
Samengevat door mij : Niet fraai, maar juridisch kan het.
https://tweakers.net/reviews/10952/ziggo-verhoogt-prijzen-wegens-inflatie-mogen-we-kosteloos-opzegge...
@digibaro schreef:
Een beetje publicatie over de "inflatie correctie" kan geen kwaad.
Dat er wordt gevraagd om een beetje bij het onderwerp van dit topic te blijven lijkt me niet zo’n heel vreemd verzoek. Dit topic gaat over het verhogen van de snelheid en ik begrijp eigenlijk niet goed waarom u juist na zo’n verzoek tóch over iets heel anders dit bericht plaatst.
Misschien is het een idee als u nog even de huisregels erop naslaat:
7. Volg aanwijzingen en tips van moderators op.
@WimCIk zal het je uitleggen. De moderator had het over netwerk onderhoud en storingen van een individu. Ik plaats een bron over de prijsverhoging die bij Ziggo gekoppeld is aan een snelheidsverhoging. Bij het terugbladeren in dit topic is op te merken dat regelmatig over beide gaat en daar heeft een moderator tot nu toe nu niks over gezegd.
p.s. huisregel 12, maar zoals ik zei dit onderwerp is iets breder.
@digibaro "Ik plaats een bron over de prijsverhoging die bij Ziggo gekoppeld is aan een snelheidsverhoging."
De snelheidsverhoging is niet gekoppeld aan de prijsverhoging, niet door Ziggo en niet door Tweakers.
In het artikel komt het woord snelheid en snelheidsverhoging niet 1 keer voor.
"Bij het terugbladeren in dit topic is op te merken dat regelmatig over beide gaat en daar heeft een moderator tot nu toe nu niks over gezegd."
Er wordt een paar berichten terug al gevraagd door een Ziggo moderator om over andere onderwerpen een los topic te starten om off topic te gaan te voorkomen.
@digibaro schreef:
Ik zal het je uitleggen…
Nee, dat hoeft echt niet; het is mij volstrekt duidelijk. We zitten hier niet op Facebook en als een moderator aangeeft on-topic te blijven dan zijn er maar twee opties: een eigen topic starten of u bij het onderwerp houden. Niet zó moeilijk toch?
Zeer magere verhoging waarbij we in januari al wisten dat er dan nog geen maand of 2 tussen zou zitten tot de nieuwe prijs alsnog in zou gaan. Nu ben ik een Complete gebruiker en heb dan tenminste nog een download upgrade maar kan niet wachten op de glasvezel. Delta is in de dorpen om ons heen al vollop bezig bij ons duurt het helaas nog even maar het Delta abbo 1GB is reeds afgesloten.
Waarom staat er in mijn gegevens dat ik 75Mbit/s upload heb, terwijl dat nog niet het geval is?
zou modem effe aan en uit zetten ?
Al een keer gedaan, maar ook dat geeft nog steeds geen 75Mbit/s
EDITE: Nogmaals het modem opnieuw opgestart en nu wel de verhoging:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.