1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5853Likes

Ziggo verhoogt in mei uploadsnelheid !

Tweakers.Net :

"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."

111.png

Edit : link aangepast

802 Reacties 802
VZWatcher

Level 12
  • 692Posts
  • 3Oplossingen
  • 583Likes

Wat een boel woorden en inhoudelijke analyses over een marketingpraatje van de netwerkdirecteur van Ziggo.

De goede man kan toch niet zeggen (wat hij eigenlijk in alle eerlijkheid had moeten zeggen) 'mijn baas wil nu eenmaal met alleen de hoogst nodige investeringen zoveel mogelijk geld verdienen' en 'natuurlijk is ons netwerk technisch niet in staat om glasvezel bij te benen. En is het internet bij KPN en T-Mobile niet alleen sneller maar ook beter'.

Wat Ziggo nu aanbiedt, is zeker ruim voldoende voor negentig procent van de consumenten. Dus eigenlijk heeft VZ ook nog wel een beetje gelijk dat zij de huidige weg zijn ingeslagen. Alleen is de vraag hoe lang de consument het nog pikt dan het voor een niet premium dienst de absolute hoofdprijs moet betalen. Vorig jaar was het voor 63K een reden om Ziggo de rug toe te keren.

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Bij T-Mobile kun je in ieder geval nog helemaal niets met ipv6, Ziggo was dan niet heel snel met name voor bridged verbindingen maar nog altijd sneller dan T-Mobile, wordt ik in ieder geval niet heel erg vrolijk van.

Naast het feit dat ik in hun fora ook veelvuldig lees dat er ook niet echt een latency voordeel is ten opzichte van docsis met een 12ms gemiddeld.

KPN zou dan denk ik wel wat innovatiever zijn, maar ook gelijk weer iets duurder ?

VZWatcher

Level 12
  • 692Posts
  • 3Oplossingen
  • 583Likes

Em dam zit onder meer jijzelf te hameren dat de upload voor de meeste mensen bij Ziggo voldoende is. En dan kom je met ipv6 om de hoek. Hoeveel van de consumenten denk jij dat op dit moment echt ipv6 nodig hebt/gebruikt?

Het is dus duidelijk dat iedereen denkt wat in het eigen straatje past. De ene heeft hogere upload als belangrijkste prioriteit, de andere ipv6 en een derde weer televisie.

Mash_man02

Level 8
  • 198Posts
  • 0Oplossingen
  • 82Likes

Klopt, en dat vindt ik nog steeds.

Ach ja, er zijn veel criteria om vergelijken te maken dat heb ik ook al vaker aangegeven en is het sneller appels met peren dan je je kunt voorstellen.

Maar er is wel terdege een verschil tussen mijn voorkeuren en feiten die ik noem. 

Feit is wel dat T-mobile wel vaker de mist is ingegaan met zijn keuzes, ik kan mij nog levendig herinneren dat men besloten had dat alle peering maar over Duitsland moest gaan lopen.

Dat heeft dan ook maar een paar dagen stand gehouden 🙂

En klopt helemaal, zoveel mensen zoveel meningen, maar dat was na de eerste paar posts al wel duidelijk denk ik.

MR_CHIP

Level 19
  • 12739Posts
  • 138Oplossingen
  • 4297Likes

lol een soort TDR pulse meting via het modem zelf

Meting via modem
Kabelschade, daar kwam je voorheen alleen reactief achter. "De klant moest een probleem hebben en dat melden. Dan ging er een monteur langs met een meetapparaat, waarmee hij een signaaltje door de kabel stuurde. Kwam er een reflectie van dat signaal terug, dan zat er iets niet goed. Nu kunnen onze modems zo'n meting zelf uitvoeren, en laten zien of er een kabelschade is tussen de modem en de kast buiten. Via deze tests kunnen we op afstand heel kleine vormen van schade opsporen, ruim voordat ze tot echte storingen leiden. Zo kunnen we op afstand steeds beter problemen voorspellen en een monteur sturen voordat de klant gaat bellen."

https://www.vodafoneziggo.nl/verhalen/pingpongen-met-pakketjes/

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33346Posts
  • 2400Oplossingen
  • 16879Likes

Eindelijk een duidelijke foto van een straatkast (in dit geval een GV) met geopende versterker na de DOCSIS 3.1-upgrade. Er zijn dus al nieuwe diplexfilters voor de 204/258 MHz DS/US band split in gebruik (t.b.v. verplaatsing OFDMA-kanaal).

MR_CHIP

Level 19
  • 12739Posts
  • 138Oplossingen
  • 4297Likes

oh wow dat was me nog geen eens opgevallen 😄

al zal dit wel nog niet overal zijn... anders kom maar op met die ofdma verplaatsing 

hier de losse afbeelding , misschien kijkt dat net wat beter dan die tekst er over heen

Ziggo_monteur_beeldbank_final-3.width-1920.png

datasheet

https://www.tecnous.com/wp-content/uploads/2019/09/DBX-1200-Datasheet.pdf

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33346Posts
  • 2400Oplossingen
  • 16879Likes

Het is inderdaad maar een willekeurige foto, maar het geeft i.i.g. aan dat er vorderingen zijn. Bij nader inzien lijkt dit overigens een GV-kast te zijn, geen EV.

S4R

Level 16
  • 2058Posts
  • 72Oplossingen
  • 1297Likes
digibaro

Level 7
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 128Likes

Heel erg logisch dat het Max en Giga product beduidend minder onderhevig is aan inflatie. Benieuwd hoe zo iets werkt.

DON PAPA

Level 17
  • 3989Posts
  • 62Oplossingen
  • 3413Likes

@digibaro waarschijnlijk wil Ziggo het prijsverschil zo klein mogelijk maken tussen de verschillende producten, in de hoop dat klanten denken, voor een paar euro meer krijg ik een veel hogere snelheid, terwijl ze dat eigelijk helemaal niet nodig hebben. En daardoor vangt Ziggo wel weer een paar euro meer per maand aan klanten die ook genoeg hebben aan een lager abbonement...

Maar als ik de reacties op het nieuwsbericht op tweakers lees, dan is het wel duidelijk dat Ziggo zich helemaal uit de markt aan het werken is met de huidige prijzen. En dat de zitten blijvers bij één provider, steeds meer moeten betalen om de grote welkomst kortingen van nieuwe klanten mogelijk te maken.

De enige manier om in provider land nog een beetje goedkoop uit te zijn, is om elk jaar te wisselen van provider, en te profiteren van deze mooie welkomst kortingen....

digibaro

Level 7
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 128Likes

@DON PAPA  schreef:

De enige manier om in provider land nog een beetje goedkoop uit te zijn, is om elk jaar te wisselen van provider, en te profiteren van deze mooie welkomst kortingen....

Misschien dat ik maar eens moet bellen met Ziggo. Het steekt mij mateloos dat ik als meer-dan-10-jaar-klant zie dat de prijs 5 Euro omhoog gaat en nieuwe klanten 12 x 50% van 59 Euro = 354 korting krijgen in 1 jaar.

pox-ie

Level 10
  • 419Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes

@digibaro  schreef:

@DON PAPA  schreef:

Misschien dat ik maar eens moet bellen met Ziggo. Het steekt mij mateloos dat ik als meer-dan-10-jaar-klant zie dat de prijs 5 Euro omhoog gaat en nieuwe klanten 12 x 50% van 59 Euro = 354 korting krijgen in 1 jaar.

jammer dat je dan na zo'n aanbieding weer aan een jaarcontract vastzit... wil je dat?  ik niet.

wewanl

Level 16
  • 2468Posts
  • 23Oplossingen
  • 949Likes

Over een paar jaar zitten de meeste huishoudens op KPN glasvezel als Ziggo zo doorgaat met zijn extreme prijsverhoging en zielige uploadsnelheid.

Ik denk dat het roer echt om moet bij Ziggo, anders overleeft Ziggo niet. 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Een groot deel zal inderdaad glasvezel hebben niet speciaal van KPN. 

Ziggo en vooral de eigenaar heeft redelijk diepe zakken zolang het gemiddelde rendement per klant maar hoog genoeg blijft.

digibaro

Level 7
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 128Likes

"Ziggo hoeft concurrerende aanbieders geen toegang te geven tot zijn kabelnet via de straatkasten. Dat zegt de ACM na onderzoek. De toezichthouder gaat wel onderzoeken of Ziggo op een andere manier toegang moet bieden aan concurrenten."

https://tweakers.net/nieuws/207456/acm-ziggo-hoeft-concurrent-geen-kabeltoegang-te-geven-via-straatk...

w.j.b

Level 14
  • 1614Posts
  • 2Oplossingen
  • 308Likes

@digibaro  schreef:

"Ziggo hoeft concurrerende aanbieders geen toegang te geven tot zijn kabelnet via de straatkasten. Dat zegt de ACM na onderzoek. De toezichthouder gaat wel onderzoeken of Ziggo op een andere manier toegang moet bieden aan concurrenten."

En daarmee behoudt Ziggo haar monopoliepositie bij veel huishoudens waar geen acceptabel alternatief voorhanden is.

En wat is daar het gevolg van?

Inderdaad weinig schroom om de abonnee verder uit te knijpen. (Klik)

Ter vergelijk onderstaand de prijswijzigingen bij KPN.

IMG_20230309_173046.png

Verwijderd account
Niet van toepassing

Het is duidelijk dat providers kosten moeten doorberekenen. Alleen wat ik jammer vind is dat nou net de loyale klanten met goedkopere (inmiddels dus niet meer) abonnementen de pijn het meeste moeten voelen. 

Als giga gebruiker ben ik blij met de slechts 1 euro verhoging voor het internet, alleen voelt het rechtvaardig, nee dat niet. Kwa kosten snap ik het wel. Giga is niet veel duurder om te leveren dan complete. De wijkkast krijgt toch al stroom, en de monteur moet toch al af en toe komen voor onderhoud.

Kosten doorberekenen vind ik wel logisch, en tot op zekere hoogte. Inflatie wordt niemand heel blij van. Het is een beetje geven en nemen (zowel bedrijf als klant).

Behouden is nog altijd goedkoper dan nieuwe klanten werven, dat weten we van de aanbiedingen 😉 Dus dat wordt drukte op de behoudlijn van alle providers (iig kpn en ziggo), en Oja ook die telefoontjes kosten geld die weer doorberekend moeten worden. Soort prijs spiraal 😉

Jaarcontract met schappelijke korting in redelijkheid (ja tuurlijk moet er geld verdient worden en uiteraard moet er iets van compensatie zijn voor de gestegen kosten, dat is redelijk), of naar een concurrent voor een actieprijs die lager ligt dan de werkelijke kostprijs? (Prisoners dilemma)

iig heb je per mei bijna twee keer zoveel upload als je kiest voor giga (1 euro duurder dan eerst) ipv complete (5 euro duurder dan eerst)

mark-reijerkerk

Level 3
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Maar ach deze specs bevallen mij wel:

All DBx ampliers oer up to 1.2 GHz downstream bandwidth and up to 204 MHz upstream bandwidth.

MR_CHIP

Level 19
  • 12739Posts
  • 138Oplossingen
  • 4297Likes

gelukkig heb ik nog effe geen last de verhoging

robinjoo19_0-1678389585253.png

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic