Tweakers.Net :
"...Ziggo voert in mei een snelheidsverhoging door van veel consumenteninternetabonnementen. De snelheidsverhoging varieert van 5 tot 50Mbit/s. Bij de meeste abonnementen gaat alleen de uploadsnelheid omhoog, maar bij Complete gaat ook downloaden vanaf mei sneller..."
Edit : link aangepast
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ja het is zeer vreemd. Waarom lees de reactie van @VZWatcher die herhaald wat Ziggo ons wijs heeft gemaakt Gigabit zonder graafwerk.
.
Dat heeft niks met eventuele laksheid te maken, dat is dan meer onjuiste info verstrekken.
Er zal vast ergens bezuinigd moeten worden maar is daar ergens een publieke onderbouwing voor? Een netwerk verbeteren kan natuurlijk nooit samengaan met een bezuiniging of er moeten zaken worden uitgezet zodat daar geen onderhoud meer voor nodig is.
Wees voorzichtig met uitspraken die je niet kan onderbouwen, dat gaat heel snel een eigen leven leiden.
@RoWi. schreef:
Wees voorzichtig met uitspraken die je niet kan onderbouwen, dat gaat heel snel een eigen leven leiden.
De meeste complottheorieën zijn op deze manier ontstaan.
@MR_CHIP schreef:
is dat echt zo vreemd ?
we weten toch hoe laks ziggo is met het upgraden van haar infrastructuuur en er vooral veel bezuinigd moet worden op technieken
@MR_CHIP Ik heb geen idee waar je vandaan haalt, dat Ziggo laks is met het upgraden van haar infrastructuur, de praktijk laat het tegendeel zien.
Vanaf 2016 is Ziggo begonnen met Kaap Hoorn om alles in alle kasten te vervangen voor Docsis 3.1.
VodafoneZiggo investeert in toekomst van internet
Daarom heeft het bedrijf in de afgelopen drie jaar stap voor stap ruim zeven miljoen huishoudens en bedrijven aangesloten op Gigabit-snelheden. Hiervoor vervingen Ziggo-monteurs 7,3 miljoen connectoren, 1,7 miljoen aansluitkabels en 441.000 versterkers in straatkasten door het hele land. Snel en zonder overlast van graafwerk in de straat moderniseerde VodafoneZiggo haar netwerk om te kunnen voldoen aan de eisen van de komende jaren. Naast meer capaciteit en hogere up- en downloadsnelheden, is het hele netwerk nu ook nog stabieler.
jaja allemaal info vanuit vodafoneziggo welke zijn eigen vlees keurt
Zou het dan ook niet kunnen dat protocol technisch docsis 3.1 overal beschikbaar is dat het om diverse redenen nog niet optimaal toepasbaar is ?
Zeg maar een beejtje zoals 5g, iedere telefoon rapporteerd dat maar heel veel meer dan 4g is het nog niet vanwege de lage frequenties die hier nog voor gebruikt worden.
Ik heb maar 1x echt snel 5g meegemaakt en dat was in San Francisco waar ik zomaar een 5G+ symbool op mij iphone gepresenteed kreeg.
Als je er over na gaat denken is 5G+ dan eigenlijk zoals 5G altijd uitgelegd is.
dat is ook zo
OFDMA welke nodig is voor de upload verhoging is nog niet op de juiste frequenties
Leuk die copypaste, dat beantwoordt niet waarom er nog geen betere upload komt in mei.
Of gaat jouw (Bert) kennis betreffende de docsis techniek daar niet vergenoeg in, is daar de kennis van Tobiastheebe voor nodig?
@MR_CHIP schreef:
jaja allemaal info vanuit vodafoneziggo welke zijn eigen vlees keurt
@MR_CHIP Als je op het internet zoekt naar Kaap Hoorn Ziggo, dan zie je op de websites van aannemers dat er tig aannemers met Kaap Hoorn zijn bezig zijn geweest van 2016.
Het gaat niet over eigen vlees keuren, het gaat om wat er in de praktijk gebeurt is.
Hier in de wijk heb de kasten van binnen gezien en alles is vervangen.
ja ok alle apparatuur is fysiek docsis 3.1 echter wordt dit nog niet optimaal benut
Ik heb bij ons in de wijk al jaren geen graafmachine gezien. Dus als glasvezel tussen de wijkkasten nodig is, dan zal de upload snelheid nog wel geruime tijd, “ huilen met de lamp aan” zijn. 🫣
jep het moto van ziggo
"we stellen alles uit tot het niet anders kan, door concurrentie " en dan nog geven we brood kruimels
@wewanl schreef:
Ik heb bij ons in de wijk al jaren geen graafmachine gezien. Dus als glasvezel tussen de wijkkasten nodig is, dan zal de upload snelheid nog wel geruime tijd, “ huilen met de lamp aan” zijn. 🫣
@wewanl Glasvezel is niet nodig tussen de wijkkast en de straatkast.
De wijkkasten zijn aangesloten op glasvezel vanuit Ziggo.
De straatkasten, waarin de eindversterker staat, zijn vanuit de wijkkasten verbonden met een coax kabel.
Dus @Bert wat is jouw gedachte van deze matig overkomende cijfers? Ik meen dat zelfs jouw dit verbaasde.
Sorry ik was te snel. Precies wat ik ook al dacht enkel en alleen die kanalen her indelen.
Het zal dan niet Tevens zijn maar hoofdzakelijk.
Dan heb ik nog steeds de vraag kan dit centraal software matig? Voor de hogere download was zover ik goed op de hoogte ben van de techniek ook een aanpassing van frequenties en of kanalen nodig.
@RoWi. schreef:
Leuk die copypaste, dat beantwoordt niet waarom er nog geen betere upload komt in mei.
Of gaat jouw (Bert) kennis betreffende de docsis techniek daar niet vergenoeg in, is daar de kennis van Tobiastheebe voor nodig?
@MR_CHIP gaf al het juiste antwoord op die vraag: "tevens moet het ofdma kanaal nog worden verplaatst "
@RoWi. schreef:
Dus @Bert wat is jouw gedachte van deze matig overkomende cijfers? Ik meen dat zelfs jouw dit verbaasde.
@RoWi. Zie mijn eerdere reactie van grofweg 550 berichten terug in dit topic en de latere mag je zelf gaan opzoeken: https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Ziggo-verhoogt-in-mei-uploadsnelheid/m-p/1120415/highlight/tr...
Het is algemeen bekend dat @Bert te pas en onpas laat weten dat als VZ iets zegt het dan ook echt het geval is. Met linkjes en copy/paste maar de tekst met grote hoeveelheid marketingsaus van dit bedrijf.😂
Ik ga me de moeite besparen.
Ik houd het wel op de 1 april grap.
En het punt dat Ziggo nog werk aan de winkel heeft. Het is wat het is, ik geloof best dat er nog iets rek in Docsis via Coax zit echter zit het allemaal puur in de implementatie aan de Ziggo kant. En dat staat volstrekt los van de kabels, coax of glas maakt echt het verschil niet, als de implementatie achterblijft.
@VZWatcher schreef:
Het is algemeen bekend dat @Bert te pas en onpas laat weten dat als VZ iets zegt het dan ook echt het geval is. Met linkjes en copy/paste maar de tekst met grote hoeveelheid marketingsaus van dit bedrijf.😂
Ook is het inmiddels wel duidelijk, dat als @VZWatcher geen inhoudelijke argumenten meer heeft, hij persoonlijk wordt met een onjuiste weergave van de werkelijkheid en dat dit gedrag zijn geloofwaardigheid bij mij niet sterker maakt.
Wat voor mij uiteindelijk telt is de output, ongeacht de techniek of investeringen. Levert een provider wat past bij mijn behoefte? Vind ik de prijs passend? Zo nee, kan een andere provider dezelfde kwaliteit voor minder leveren?
Persoonlijk ben ik ondertussen tot het inzicht gekomen dat ik meer upload leuk vind en dat dit niet meer doorslaggevend is. Hoe hoger de uploads van elk pakket worden, hoe minder relevant het onderscheid voor mij wordt, bij mijn gebruik.
Dat Complete naar 40 mbit upload gaat is voor mij denk ik voldoende (jaartje erop op 50mbit, zit ik weer op Giga upload van nu). Toch gratis Disney+ oid met de besparing van giga. 400Mbit download is ook prima.
Dus de pakket verandering van Ziggo op het gebied van upload is hoe dan ook voor mij als klant relevant. En ja ik ben nieuwsgierig naar glas, word ik er uit eindelijk een tevredener mens van? Misschien 0.001%
Ik ben erg tevreden met de stabiliteit.
Ik ga Giga iig nog even proberen als het 75 mbit upload heeft, ben toch wel benieuwd naar het verschil; alleen dat is meer nieuwsgierigheid dan noodzaak.
Is dat verplaatsen van zon ofdma kanaal dan zo kostbaar dat dit nog niet is gebeurd? Houdt dit tevens in dat de Ziggoklanten nog jaren tevreden moeten zijn met verhogingen van de uploadsnelheid ten grootte van een zandkorrel?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.